Kaip „Renault“ sekasi trauktis iš Rusijos?

„Renault“ yra viena iš daugybės automobilių gamintojų, po ilgo blaškymosi nusprendusi visiškai pasitraukti iš Rusijos. Su kokiais sunkumais susiduria šis didelis automobilių gamintojas, Rusijoje surenkantis ir LADA, ir „Renault“?
„Lada Granta“
„Lada Granta“ / Gamintojo nuotr.

„Renault“, prasidėjus karui Ukrainoje, iš pradžių suspendavo gamybą šioje šalyje dėl to, kad kilo sunkumų tiekimo grandinėje. Tačiau, jausdamas tarptautinės bendruomenės spaudimą, koncernas galiausiai nusprendė pasitraukti iš rinkos, kuri Prancūzijos gamintojui generavo didelį pelną. „Avtovaz“, kurio didžioji dalininkė yra „Renault“, vien 2021 m. pardavė Rusijoje 350 tūkst. automobilių.

„Renault“ dar nespėjus pasitraukti, o tik nutraukus komponentų tiekimą, „Avtovaz“ susidūrė su sunkumais – nebegali ir nebemoka gaminti LADA modelių, padedant prancūzams sukurtų nuo 2016 m. Taigi „Avtovaz“ žengia mažiausiai 6 metus atgal ir planuoja gaminti automobilius su mechaninėmis pavarų dėžėmis ir karbiuratoriais. Ir netgi be saugos pagalvių.

Beje, reikia pastebėti, kad tie „Renault“ automobiliai, kuriuos Maskvoje esanti „Renault“ gamykla tiekė vietinei rinkai, dėl mažesnių kokybinių reikalavimų buvo gerokai (pa)prastesni, nei tie „Renault“, kurie parduodami ES rinkoje. Tačiau tai nesutrukdė „Renault“ šioje šalyje, tapusioje agresore, gauti 12 proc. savo visų pajamų, skelbė „The Guardian“.

O dabar pažvelkime, kodėl „Renault“ nėra lengva pasitraukti iš Rusijos. Nutraukti automobilių dalių ar pačių automobilių tiekimą yra viena. Atsisakyti didelės pelno dalies – antra. Tačiau trečias klausimas yra gamykla, kurią reikia arba tiesiog palikti likimo valiai (nacionalizacijai, kaip grasino V.Putinas), arba rasti jai naują šeimininką. Ir nors Rusijos žiniasklaida garsiai skelbia, kad „jau ateina didelis turtingas investuotojas“ (ypač merdinčio KAMAZ atveju), tokių ekonominių stebuklų nebūna.

Taigi , po „Renault“ direktorių valdybos susirinkimo kovo 23 d. pranešta, kad gamintojas laikysis ES sankcijų. Kitaip tariant, „Renault“ stabdo gamyklos Maskvoje veiklą. Tačiau nepalieka „ant ledo“ savo 45 000 darbuotojų. Taip pat vertina „AvtoVAZ“ akcijų paketo galimybes, nori jį parduoti. Rusijos žiniasklaida rašo, kad tokiu pasiūlymu galėtų susidomėti tik vietinis investuotojas. Nes užsieniečių pasitikėjimas Rusijos rinka labai susvyravo.

„Bloomberg“ rašo, kad „Renault“ planas labai aiškus: parduoti savo turimą akcijų dalį ir visiškai pasitraukti iš Rusijos.

Rusija yra antra „Renault“ rinka pagal dydį. „Renault Group“ turi net 68 proc. „Avtovaz“ akcijų. Kiti 32 proc. priklauso „Rostech“. Pasak „Avtovzgliad“, šiai Rusijos korporacijai parduoti akcijų prancūzai negali – tą draudžia ekonominės ES ir JAV sankcijos.

Maskvoje esančioje gamykloje surenkami krosoveriai „Renault Duster“, „Captur“ ir „Arkana“. Taip pat – ant tos pačios bazės kaip rusiškas „Duster“ surenkamas „Nissan Terrano“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis