Kaip sužinoti tikrąjį automobilio padangų amžių

Ant kiekvienos automobilio padangos būna pažymėta jos pagaminimo data, nepriklausomai nuo prekių ženklo ar pagaminimo vietos.
Padangų žymėjimas
Padangų žymėjimas: pagaminimo data, greičio indeksas / Autotreko nuotr.

Konkrečios padangos kilmės ir pagaminimo laiko žymėjimai yra suvienodinti, todėl identiškus žymėjimus naudoja visi padangų gamintojai. Vis dėlto norint sužinoti, kada buvo pagaminta padanga, reikia iššifruoti keturženklį kodą, kuris, priešingai, nei atrodo, nereiškia pagaminimo metų.

Kodėl verta tikrinti padangos amžių?

Galėtų atrodyti, kad informacija apie tai, kada buvo pagaminta padanga, nėra svarbiausia. Dauguma vairuotojų įvertina padangų būklę pagal jų išvaizdą, o ypač pagal protektoriaus gylį. Priminkime, kad minimalus leidžiamas protektoriaus gylis sudaro 1,6 mm, tačiau rekomenduojama keisti padangas jau esant apie 3–4 mm gyliui. Taip pat padangos yra nebetinkamos naudoti, jei susidėvėjo netolygiai arba ant jų matyti pažeidimų, pavyzdžiui, įtrūkimų arba gumbų.

Automobilių remonto paslaugų paieškos platformos

Motointegrator.com atstovo Mindaugo Šerėjaus teigimu, būtina įvertinti tai, kad gumos mišinys sensta ir jo savybės kinta. Senos padangos kietėja ir praranda elastingumą, todėl blogėja jų sukibimas su kelio danga. Tokios padangos gali nenuspėjamai reaguoti į šlapią asfaltą arba sniegą, net jei protektorius yra pakankamai gilus.
„Padangų senėjimo procesas taip pat turi įtakos jų patvarumui.

Senesnės padangos gali iš pirmo žvilgsnio atrodyti gerai, bet iš tikrųjų jų konstrukcija yra susilpnėjusi. Susidėvėjimą atpažinsite, pavyzdžiui, iš smulkių įtrūkimų padangos šonuose bei protektoriaus išsisluoksniavimo. Taip atsitinka gumos mišiniui prarandant plastiškumą“, – teigia M. Šerėjus.

Kur ant padangos žymima pagaminimo data?

Informacija apie pagaminimo metus rašoma ant padangos šoninės sienelės. Padangos pagaminimo metus rasite DOT (angl. Department of Transportation) kodo pabaigoje, kuris patvirtina atitiktį Amerikos transporto departamento normoms. Prieš pagaminimo datos kodą nurodomas pagaminimo vietos kodas, bet jis yra ne toks svarbus. Tokius žymėjimus taip pat rasite ant motociklų ir komercinio transporto padangų. Kaip nuskaityti padangos pagaminimo metus?

Pasak M. Šerėjaus, norint patikrinti padangos amžių, reikia rasti keturis DOT kodo skaičius, dažniausiai žymimus ant šono. Tačiau tai nėra pagaminimo metai, kaip dažnai galima pagalvoti iš pirmo žvilgsnio. Padangos gali turėti kodą 3223, kuris mažai ką sako. Kaip nuskaityti informaciją ir iššifruoti reikšmę?

„Du pirmieji skaičiai reiškia padangų pagaminimo savaitę. Metai turi daugiau nei 52 savaites, todėl pirmieji du skaičiai gali būti nuo 01 iki 53. Žymėjimas 3223 nurodo 32-ą metų savaitę, vadinasi, padanga buvo pagaminta rugpjūčio mėnesį. Du paskutiniai skaičiai nurodo pagaminimo metus. Šiuo atveju yra paprasčiau, nes tai datos galūnė. Numeris 3223 reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2023 metais“, – paaiškina M. Šerėjus.

Prieš 2000-uosius padangų pagaminimo metų žymėjimui buvo naudojami tik trys skaičiai, kurie taip pat reiškė pagaminimo metus ir savaitę. Pirmieji du reiškė savaitę, o trečias buvo konkrečių metų paskutinis skaitmuo. Tačiau tai buvo mažiau informatyvu, nes neaišku, apie kurį dešimtmetį kalbama, – vienodą paskutinį metų skaitmenį galėjo turėti ir 1988, ir 1998 metų gamybos padangos. Norėdami atskirti datas kai kurie gamintojai naudojo trikampio simbolį, kuris leisdavo identifikuoti padangas, pagamintas po 1990-ųjų.

Kiek dažnai reikia keisti padangas?

Kai jau žinote, kaip patikrinti padangų pagaminimo metus, užmeskite akį į savo padangas. Gali paaiškėti, kad, nepaisant geros išvaizdos, padangos yra labai senos ir atėjo laikas jas pakeisti. Keisti padangas rekomenduojama po 8–10 metų nuo jų pagaminimo, net jei protektoriaus gylis tebėra pakankamas. Tokių padangų guma jau nebeatlieka savo funkcijų, o tokios būklės komplekto eksploatacija gali būti netgi pavojinga.

„Taip pat gali nutikti situacija, kurioje padangas reikės pakeisti dar anksčiau. Padangų naudojimo laikui įtakos turi daug veiksnių, pavyzdžiui, slėgis padangose, pakabos geometrija, vairavimo stilius, padangos matmenys ir automobilio apkrova“, – pabrėžia M. Šerėjus.

Pašnekovo teigimu, netinkama pakabos geometrija arba važinėjimas su netinkamu slėgiu ratuose gali pagreitinti padangų susidėvėjimą. Padangos, su kuriomis važinėjama tik greitkeliais, turi polinkį atsirasti vadinamajam dantytumui, kuris sukelia būdingą triukšmą. Norint išvengti šių problemų, būtina reguliariai tikrinti padangų slėgį bei pakabos būklę, taip pat montuojant kaskart keisti padangų vietą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų