Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip tai paaiškinti: pilnai įkrautą elektrinį „Honda E“ pavyko įjungti tik laidais prijungus donorą „Cupra Formentor“

„Honda E“ – tai nedidelis elektrinis hečbekas. Jis neturi jokio vidaus degimo variklio – tai nėra hibridas. Tačiau „Car Magazine“ žurnalistui Timui Pollardui teko prisiminti seną triuką, kaip užvesti automobilį su išsikrovusiu akumuliatoriumi – reikia prijungti veikiantį donorą. Šiuo atveju tai buvo „Cupra Formentor“. Tiesa – „Honda E“ baterija buvo pilnai įkrauta.
Honda E
Honda E / Ekrano nuotr.

Vieną naktį T.Pollardo bandomas „Honda E“ ėmė žadinti kaimynus – įsijungė automobilio signalizacija. Žurnalistas stengėsi nuraminti rėkiantį elektromobilį, tačiau pultelis iš karto nesuveikė. Ryte „Honda E“ griežtai atsisakė kur nors važiuoti, nors 36 kWh baterija ir buvo daugmaž pilna.

Kas nutiko? Na, 12 voltų akumuliatorius (toks, kokį turi ir jūsų automobilis) sugedo. Greičiausiai tas gedimas privertė signalizaciją žviegti, o ji galutinai išsekino akumuliatoriaus resursus. Be šio akumuliatoriaus elektromobiliai negali važiuoti – jis yra absoliučiai būtinas.

Ir tai nėra tik „Honda E“ keistenybė – 12 voltų akumuliatorius turi ir „Volkswagen ID.3“, „Polestar“, „Mercedes-Benz“, „Tesla“ ir kiti elektromobiliai. Tiesa, kai kurie iš jų (pavyzdžiui, „Tesla“) naudoja ličio jonų 12 V baterijas vietoje švino-rūgštinių akumuliatorių, bet tai nekeičia fakto, kad jie turi tas 12 voltų sistemas.

Net ir maža 36 kWh baterija, paslėpta po „Honda E“ grindimis, yra didelė, lyginant su tuo 12 V akumuliatoriumi. Tačiau automobiliai gaminami kaip konstruktoriai ir daugelis prietaisų (nuo valytuvų iki signalizacijos ar langų pakėlimo varikliukų) naudoja 12 V komponentus, nes tai – automobilių pramonės standartas.

Taigi elektromobiliai šalia didžiųjų baterijų turi ir mažus 12 V akumuliatorius. Ir jie dažnai genda. Kai neveikia tas akumuliatorius, neveikia ir kompiuteris, todėl „Honda E“ negali įsijungti, kad tą akumuliatorių bent jau pabandytų įkrauti.

Tie akumuliatoriai yra sukurti darbui su vidaus degimo varikliais. Elektromobiliai juos greitai sugadina. Tai nutiko ir šiam „Honda E“ – kadangi jam dar galioja garantija, gamintojo atstovas akumuliatorių pakeitė nemokamai.

T.Pollardui šiuo atveju pasisekė – naudotojo vadove jis perskaitė, kad „Honda E“ galima užvesti naudojant laidus. Tai jis ir padarė, į pagalbą pasitelkdamas „Cupra Formentor“. Vos kelios akimirkos ir 12 V akumuliatorius jau nebuvo tuščias ir „Honda E“ buvo įjungtas ir galėjo leistis į kelionę iki naujo akumuliatoriaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?