Didžioji dalis motociklų nuo gruodžio 1-osios iki kovo 1-osios žiemos neliečiami. O nenaudojamas metalas sensta. Kaip paruošti motociklą žiemojimui, kad pavasarį juo būtų galima saugiai važiuoti vos pasukus užvedimo raktelį, papasakojo „The Coldest Ride“ iššūkio technikas Jurgis Dzvonkus.
„The Coldest Ride“ iššūkio sumanytojui Karoliui Mieliauskui motociklo techninė būklė ir jos palaikymas net tuomet, kai motociklas nevažiuoja – itin svarbus. Vilnietis vasario pradžioje motociklu sieks įveikti šalčiausią kelią žemėje: startavęs Jakutske, Rusijoje, jis leisis į 1000 km kelionę šiaurės kryptimi šalčiausios apgyvendintos vietos – Omjakono – link. Kelionės metu temperatūra gali kristi žemiau 60 laipsnių šalčio, tad motociklo techninis stovis keliauninkui itin svarbus. Nemažiau svarbu, kad motociklas žiemotų techniškai tvarkingas.
„Iki kelionės ir iki tol, kol išsiųsime motociklą į Sibirą, lauksiu šalčių ir sniego Lietuvoje. Nors kelionei ir laukiantiems iššūkiams šiuo metu ruošiuosi įvairiausiais būdais, geriausias pasiruošimas būtų tada, jeigu kelią užklotų sniegas, o termometro rodyklė kristų kaip galima žemiau nulio. Tuo metu norėčiau išsitraukti motociklą ir juo važiuoti, treniruotis. Nenorėčiau jo papildomai ruošti, tad man motociklo paruošimas žiemojimui – svarbus“, – sakė „Yamaha XT660Z Tenerre“ vairuojantis Karolis Mieliauskas.
Norint, kad pavasarį motociklas būtų toks pats geras, kaip ir baigus sezoną rudens pabaigoje, vien įgrūsti jį į garažą nepakanka. Kad jau per ilgą laiką vanduo net akmenis pratašo, neliečiamam motociklui kenkia visi nešvarumai, pavaros sistemoje susidarantys kondensatai, tad Jurgis Dzvonkus rekomenduoja nenumesti motociklo žiemai ir nepatingėti pridėti prie jo ranką – pirmiausia nuplauti, kad būtų pašalintas koroziją galintis sukelti purvas.
„Motociklininkai dažnai ginčijasi, kiek reikia degalų palikti bake prieš uždarant motociklą žiemos miegui. Vieni sako, kad nereikia palikti, kiti, kad reikia. Aš sakau, kad reikia užpilti pilną baką degalų. Jei bakas nėra pilnas, jame yra oro, ore – vandens molekulių. O vanduo degalų bake, kaip žinoma, nėra gerai“, - aiškino J.Dzvonkus.
Motociklų specialistas siūlo prieš žiemą pasikeisti ir variklio alyvą, mat per vasarą joje būna prisitrynusių metalo drožlių, vandens kondensato, kuris gali pridaryti nemažai bėdų. Dėl panašių priežasčių vertėtų sutepti ir galinį ratą sukančią grandinę. Norint, kad žiemą motociklas užsivestų iš pusės raktelio pasukimo, verta atjungti akumuliatorių, mat, nors visos elektroninės priemonės išjungtos, jos vis vien po truputį naudoja energiją ir gali iškrauti bateriją.
Jei motociklas turi centrinę kojelę, jį reikėtų statyti būtent ant jos, kad padangos nesideformuotų. O į šias reikėtų pripūsti šiek tiek daugiau oro, iki 3 atmosferų. Galiausiai, jei yra uždangalas, motociklą vertėtų juo uždengti, kad būtų apsaugotas nuo dulkių, kitų garažo anomalijų. Ir laikantis šių patarimų pavasarį jį bus galima atidengti kaip dovaną.