Kaip „Tesla“ keičia elektromobilių pasaulį

Nėra pasaulyje automobilių gerbėjo, kuris nežino pavadinimo „Tesla“. Šio gamintojo kabrioletai „Roadster“ kėlė juoką, tada prabangūs sedanai „Model S“ sužavėjo automobilių specialistus, o „Model X“ krosoveris užtvirtino faktą, kad „Tesla“ – geriausias technologiškai pažangių automobilių gamintojas. „Model 3“ pripažinimų ratą gali išplėsti iki geriausio automobilių gamintojo visame pasaulyje.
„Tesla Model X“ krosoveris Paryžiaus automobilių parodoje
„Tesla Model X“ krosoveris Paryžiaus automobilių parodoje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Tesla“ automobiliuose įkūnijo dalyką, kurį kiti gamintojai dar tik bando įgyvendinti – visišką kompiuterizaciją. Tiek „Model S“, tiek „Model X“, nupirktas šiandien, po 5 metų nebus morališkai pasenęs – juk užtenka atnaujinti šio elektromobilio programinę įrangą. Novatoriškas dizainas per trumpą laiką nesensta, o techninės galimybės ir taip gerokai viršija industrijos vidurkį.

Tikėtina, kad identiška situacija bus ir su „Model 3“ – pigiausiu „Tesla“ produktu, kurio pradinė kaina neviršys 35 tūkst. dolerių, tad jo laukia sėkmė ne tik kol bus naujas, bet ir antrinėje rinkoje.

Kuo „Tesla“ sužavėjo pasaulį? Pirmavimu. Kiti elektromobiliai dar vakar vargais negalais galėjo įveikti 200 kilometrų, tuo tarpu „Tesla“ jau senokai peržengė 400 ribą. Šiandien pristatomi kitų gamintojų elektromobiliai, priartėjantys prie 400 km žymos (pagal JAV atstumo nuvažiavimo apskaičiavimo metodiką EPA), o „Tesla“ jau peršoko virš pusės tūkstančio. Kai kiti elektromobilių gamintojai didžiuojasi, kad jų kūriniai yra labai dinamiški ir iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 7 sekundes, „Tesla“ demonstruoja greičiausią pasaulyje sedaną „Model S P100D“, 100 km/val. greičio kartelę pasiekiantį per 2,7 sek.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Tesla Model X“ krosoveris Paryžiaus automobilių parodoje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Tesla Model X“ krosoveris Paryžiaus automobilių parodoje

Daugelis gamintojų didžiuojasi, kad jų automobiliai gali įspėti vairuotoją apie nukrypimą nuo eismo juostos, o „Tesla“ to nedaro. Amerikiečių gamintojų elektromobiliai gali be žmogaus įsikišimo pakoreguoti vairo padėtį ir išlaikyti važiavimo trajektoriją toje pačioje eismo juostoje.

„Tesla“ tiesiog yra žingsniu priekyje technologijų srityje. Tik nereikia jo vadinti „premium“ segmento atstovu, puikias valdymo savybes turinčiu automobiliu ar ypatingai komfortišku. Taip nėra – „Tesla“ valdymas labiau primena „Nissan Qashqai“ negu BMW 520d, pagal apdailos medžiagų ir jų surinkimo kokybę jam artimesnis „Renault Talisman“, o ne „Audi A6“, o komforto lygmenyje prieš dešimt metų pagamintas E klasės „Mercedes-Benz“ yra aukščiau. Vienintelis dalykas, kuo „Tesla“ primena „premium“ automobilius – kaina. Tačiau kai kalba pasisuka apie elektronines naujoves, „Tesla“ lyderystė – akivaizdi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis