Šiuo metų laiku dažniausiai būna drėgna, dažni lietūs, nukritę lapai kaupiasi ant kelio ir automobilių paviršių. Šios sąlygos gali sukelti korozijos atsiradimą ant automobilio kėbulo ir pažeisti dažų sluoksnį, dėl to gali pablogėti automobilio estetinė išvaizda ir patvarumas.
Svarbu žinoti, kaip tinkamai prižiūrėti savo transporto priemonę rudenį, kad apsaugotumėte ją nuo šių neigiamų veiksnių.
Rudens oro sąlygų poveikis automobiliui
Automobilių remonto paslaugų paieškos platformos motointegrator.com atstovas Mindaugas Šerėjus sako, kad rudenį ore tvyranti drėgmė ir dažni lietūs tampa įprastu reiškiniu, o nukritę lapai, purvas ir kiti nešvarumai lengvai kaupiasi ant automobilio kėbulo.
„Šie veiksniai gali sukelti rimtų iššūkių automobilio dažų sluoksniui ir kėbulo ilgaamžiškumui. Drėgmė kartu su nešvarumais gali patekti į smulkius įbrėžimus ar įtrūkimus ant automobilio paviršiaus, sukelti koroziją, kuri vėliau plinta ir daro didelę žalą kėbului“, – pabrėžia M. Šerėjus.
Be to, nukritę lapai, ypač kai jie lieka drėgni ant automobilio paviršiaus, gali išskirti rūgštis ir sukelti dažų pažeidimus. Ilgainiui tokios dėmės gali tapti giliais pažeidimais, kuriuos bus sudėtinga pašalinti.
Reguliarus automobilio plovimas ir vaškavimas
Pasak M. Šerėjaus, vienas iš efektyviausių būdų apsaugoti automobilį nuo rudens oro sąlygų yra reguliarus automobilio plovimas ir vaškavimas. Rudens metu purvas, druska ir nukritę lapai lengvai kaupiasi ant automobilio paviršiaus, todėl svarbu nuolat jį plauti, kad šie nešvarumai būtų pašalinti. Plovimo metu būtina atkreipti dėmesį į ratų arkas, dugną bei kitas sunkiau pasiekiamas vietas – jose dažnai kaupiasi purvas ir drėgmė.
„Automobilio vaškavimas suteikia papildomą apsauginį sluoksnį dažams, kuris padeda atstumti vandenį ir neleidžia purvui, druskai ar kitiems teršalams prilipti prie paviršiaus. Vaškas taip pat gali užpildyti smulkius įbrėžimus, kurie gali tapti korozijos židiniais. Rekomenduojama automobilį vaškuoti bent du kartus per metus – prieš rudenį ir pavasarį. Taip užtikrinsite maksimalų apsaugos lygį“, – pataria M. Šerėjus.
Saugokitės nukritusių lapų ir šiukšlių
Nukritę lapai ir kitos rudens sezono šiukšlės gali sukelti didesnių problemų, nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Lapai, ypač palikti ant automobilio ilgesnį laiką, pradeda pūti ir išskiria rūgštis, kurios pažeidžia dažų sluoksnį.
„Dėl šios priežasties svarbu reguliariai nuvalyti lapus nuo automobilio, ypač nuo jo stogo, kapoto ir bagažinės dangčio. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį į tas vietas, kuriose lapai gali kauptis ir sukelti drėgmės susikaupimą, pavyzdžiui, po valytuvais ar durelių tarpuose“, – teigia M. Šerėjus.
Lapus reikėtų valyti ne tik nuo automobilio paviršiaus, bet ir iš oro filtrų bei ventiliacijos angų. Tai padės išvengti sistemos užsikimšimo ir užtikrins tinkamą oro srautą į automobilio saloną.
Antikorozinis padengimas
Dar vienas svarbus žingsnis, siekiant apsaugoti automobilio kėbulą nuo korozijos, yra antikorozinis padengimas. Šis apsauginis sluoksnis yra specialiai sukurtas apsaugoti automobilio metalines dalis nuo drėgmės ir korozijos. „Antikorozinė danga yra itin naudinga, jei gyvenate vietovėse, kuriose keliai dažnai barstomi druska, arba automobilis dažnai statomas lauke ir yra veikiamas oro sąlygų. Antikorozinis padengimas atliekamas autoservisuose, kur naudojamos specialios medžiagos, kurios ilgam laikui apsaugo automobilio kėbulą nuo rūdžių atsiradimo“, – sako M. Šerėjus.
Greitas įbrėžimų taisymas
Rudenį, kai keliai tampa slidesni, o eismo sąlygos – sudėtingesnės, dažniau pasitaiko smulkių automobilio kėbulo pažeidimų. Net ir nedideli įbrėžimai gali tapti korozijos židiniais, jei jie bus palikti be priežiūros. Todėl labai svarbu kuo greičiau taisyti visus pastebėtus įbrėžimus ar dažų pažeidimus.
„Greitas įbrėžimų taisymas padės išvengti drėgmės ir nešvarumų įsiskverbimo į gilesnius kėbulo sluoksnius ir sustabdys korozijos procesą. Naudojant specialias taisymo priemones, tokias kaip dažų pieštukai ar kėbulo taisymo rinkiniai, galima lengvai ir greitai atkurti pažeistas vietas, išvengiant didesnių problemų ateityje“, – teigia M. Šerėjus.