Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kaip važiuotų mūsų automobiliai, jei jie būtų tobulėję kaip kompiuteriai

Kompiuterių tobulėjimą spėjome patirti visi. Kiekvienas naujas mūsų įsigytas įrenginys šviesmečiais lenkia senąjį savo parametrais, o kaina lieka ta pati arba mažėja. Tuo tarpu nauji automobiliai nuolat brangsta, o ir greitėja ne taip jau greitai. Tai kas būtų nutikę, jei, tarkim, „Ford Mustang“ būtų tobulėjęs tuo pačiu tempu kaip ir „Apple“ staliniai kompiuteriai?
„Ford Mustang“ pristatymas
„Ford Mustang“ pristatymas / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Iš pat pradžių būtina pasakyti, kad šis palyginimas nėra nei tikslus, nei teisingas. Kompiuteriams ir transporto priemonėms yra taikomi skirtingi reikalavimai, gamykloms reikalinga kitokia įranga, o kompiuterius ir automobilius veikia ir skirtingi veiksniai. Kompiuterių kūrėjams nereikėjo galvoti apie visuotinius saugumo reikalavimus, aerodinamiką, aplinkosaugą. Visgi, toks palyginimas vis tiek įdomus. Jis, mažų mažiausiai, parodo, kaip greitai tobulėjo kompiuteriai.

Alvydo Januševičiaus nuotr./„Ford Mustang“ – JAV jaunimo svajonė jau 50 metų
Alvydo Januševičiaus nuotr./„Ford Mustang“ – JAV jaunimo svajonė jau 50 metų

Gerai žinomas automobilių kultūros puslapis jalopnik.com nusprendė pažiūrėti, kaip per 35 metus patobulėjo „Apple“ staliniai kompiuteriai ir „Ford Mustang“ sportinis automobilis su keturių cilindrų varikliu.

1982 metais „Apple“ stalinis kompiuteris pasižymėjo maždaug tokiais duomenimis: 48 kb RAM, 1 MHz procesoriumi ir 140 kb kietąjame diske. Dabar šie skaičiai atrodo juokingai, nes 2017-ųjų „Apple iMAC 21,5„“ turi 8 GB RAM, 1,6 GHz procesorių ir gali sutalpinti net vieną terabaitą duomenų. Skirtumas neįtikėtinas, ypač turint omenyje, kad naujasis kompiuteris yra net 3,9 kartų pigesnis.

Tuo tarpu pagrindiniai 1982-ųjų „Ford Mustang“ duomenys atrodo taip: kuro sąnaudos – 12,8 l/100 km, įsibėgėjimas iki 60 mylių per valandą (96,6 km/h) – 16,2 s. Neatrodo įspūdingai dėl to, kad keturių cilindrų variklis išvystė tik 88 arklio galias. Tuo tarpu naujasis „Ford Mustang“ modelis turi žymiai daugiau galios (310 AG) ir iki 60 mylių per valandą įsibėgėja greičiau – per vos 5,5 s. Tačiau sunaudoja daugiau kuro (14,1 l/100 km) ir kainuoja pusantro karto brangiau. Taigi akivaizdu, kad automobilių pasaulis vystėsi ne taip greitai, kaip kompiuteriai. Bet kiek kainuotų naujasis „Ford Mustang“, jei automobilių pasaulį veiktų tie patys dėsniai kaip ir kompiuterius?

Jalopnik.com palygino kompiuterio RAM su automobilio kuro sąnaudomis, procesoriaus dažnį su automobilio įsibėgėjimu iki 60 mylių per valandą ir kompiuterio atmintį su automobilio variklio galia.

Štai taip atrodytų „Ford Mustang“ specifikacijos:

  • Įsibėgėjimas iki 60 mylių per valandą – 0,0034 s.
  • Galia – 660764192 AG
  • Kuro sąnaudos – tokios mažos, kad beveik neįmanoma išmatuoti – 0,077 l/100 000 km nuvažiuoti
  • Kaina – vos 4 140, 8 eurai.

O kas būtų nutikę, jei automobilių pasaulio greičiais būtų vystęsi kompiuteriai? Štai kaip atrodytų „Apple iMAC 21,5““ specifikacijos:

  • RAM – 43,2 kilobaitai,
  • Procesorius – 2,9 MHz,
  • Atmintis – 490 kilobaitai,
  • Kaina – 6 046,8 eurai.

Ką reiškia toks palyginimas? Ogi visiškai nieko. Taip nenutiko, nes negalėjo nutikti. Automobilių pramonė susiduria su visiškai kitokiais veiksniais, kurie didina kainą. Ir, aišku, galia, kuro sąnaudos, greitis negali gerėti iki begalybės. Tačiau, net jei automobilių gamintojai šio paraginimo neišgirs, vis tiek įdomu, kad yra žmonių, kurie tokius palyginimus kuria, net jei jie visai nerimti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos