Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip žuvis vandenyje – atnaujintas „Citroen C4“

Mažos klasės automobilio „Citroen C4“ istorija prasidėjo ne taip seniai – kiek daugiau nei prieš dešimtmetį. Tikrai neišvaizdžiai atrodantis automobilis į naują gyvenimo etapą žengė 2010 m. Po dar vieno atnaujinimo, kurio metu C4 širdutės buvo atnaujintos, automobilis tapo tikru miesto vikruoliu, kuris ir užmiestyje elgiasi ypač gerai.

Mažo litražo varikliai – į trasą !

Dainiaus Cuberos nuotr./Atnaujintas „Citroen C4“
Dainiaus Cuberos nuotr./Atnaujintas „Citroen C4“

Taip, taip, vairuotojams, kurie niekaip neišlipa iš „Audi“, BMW, ir „Mercedes-Benz“, tai dar vienas pretekstas toliau tyčiotis iš prancūziško automobilio ir jį vadinti niekam tikusiu, net nebandžius juo važiuoti.

„Citroen C4“ po paskutinio atnaujinimo, apie kurį užsiminiau anksčiau, nebeturi 1,4 ir 1,6 darbo tūrio benzininių motorų, vietoje jų – trijų cilindrų 1,2 litro darbo tūrio varikliukai. Dyzeliniuose automobiliuose – panaši praktika. Išliko nepakitęs tik 2 litrų dyzelinis motoras, generuojantis 150 AG, o visi kiti, 1,6 litro darbo tūrio dyzeliukai dabar turi daugiau galios ir atitinka aukščiausius EURO6 standartus.

Mano bandytas automobilis – C4 su benzininiu motoru, išvystančiu netgi 130 AG. Kitas variklio variantas išvysto 110 AG, abu varikliai gali būti poruojami su mechaninėmis penkių arba šešių pavarų, arba automatinėmis šešių pavarų, dėžėmis.

Žinoma, visada atsiras garažo meistrų, pas kuriuos negalima atsiskaityti banko kortele, kurie teigs, kad tokio variklio resursas yra labai mažas, o po 100 tūkst. kilometrų, toks variklis bus tinkamas tik metalo perlydimui. Šito aš tikrai nežinau, taip pat kaip nežino ir jie, tad geriau palikti šį klausimą variklių kūrėjams, o mums, vairuotojams, mėgautis važiavimu. O važiavimu šiuo automobiliu aš tikrai mėgaujuosi. Bet apie tai vėliau.

Dizainas

Po pirmojo antros kartos C4 patobulinimo, išorė išliko nepakitusi, ir tai yra labai gerai. Pasirodžius antros kartos C4 modeliui, su senuoju lyginti jį tapo visiškai beprasmiška. Modernios kėbulo linijos, sportiškas vidus ir apskritai visapusiškai gražus C4 nuo savo pirmtako skyrėsi kaip obuoliai nuo apelsinų.

Po atnaujinimo C4 išsaugojo sportiškai atrodantį automobilio interjerą – flokuotą paviršių panašų automobilio prietaisų skydelį, kuris turi tris didelius žiedus, o visa tachometro informacija pateikiama skaitmeniniu būdu – skaičiais, ne rodyklėmis. Taip pat išliko sportiško stiliaus sėdynės, kurios man pasirodė itin patogios ir praktiškesnės negu žvilganti ir nepriekaištingai atrodanti oda ar jos pakaitalas.

Kalbant apie automobilio vidų reiktų paminėti ir bagažinės talpą. Ji nėra labai didelė (kiek daugiau nei 408 litrai), tačiau yra gana talpi. Taip yra dėl to, kad bagažinė yra gili ir kampuota. Visi, kas yra žaidę „tetrį“, nesunkiai sutalpins nemažai daiktų į C4 bagažinę.

Važiavimas

Jeigu ne pora dalykų, kurie išryškėjo važinėjantis automobiliu prastos kokybės keliais, C4 valdomumo savybėms skirčiau tikrai aukštą įvertinimą. Kas mane nuvylė labiausiai – barškanti pakaba ir mechaninės važiuoklės elementai. Visi turbūt žino tuos garsus, kai su vidutinio amžiaus automobiliu brauniesi per duobėtą žvyrkelį – C4 skleidė panašius garsus. Taip pat automobilio garso izoliacija ganėtinai prasta. Girdisi patys įvairiausi garsai iš lauko.

Kiek nustebau, kai jau po savaitgalio važiavimų su C4, kataloge perskaičiau, kad būtent šis automobilis įsibėgėja nuo 0 iki 100 maždaug per 10 sekundžių. Maniau, kad šis skaičius bus bent dviem sekundėm mažesnis, kadangi 1,2 litro motoriukas automobilį iš vietos šokdina išties greitai. Galbūt galios pritrūksta, kai automobilis įsibėgėja iki 60–70 km/val. greičiu.

Šiek tiek brangesnis už konkurentus

C4 naujų automobilių rinkoje klasifikuojamas kaip kompaktinės klasės automobilis – C1 segmentas. Lyginant su konkurentų „Renault Fluence“, „Hyundai i30“ ar „Kia Cee‘d“ – C4 nėra pats pigiausias segmento atstovas, kadangi kai kuriuos išvardintus konkurentų automobilius įsigysite pigiau:

Bandyto modelio techniniai duomenys:

Variklio tipas, darbo tūris (cm3) 1,2 e-THP, 1199
Galia (kW/AG) 96/130
Degalų tipas Benzinas
Maksimalus sukimo momentas (nM) 230
Pagreitėjimas 0-100 km/val (s) 10,9
Maksimalus greitis (km/val) 197
Bagažinės talpa su pakeltomis galinėmis sėdynėmis (l) 408
Masė be krovinio, su vairuotoju (kg) 1410
Pavarų dėžės tipas ir pavarų skaičius 6 pavarų automatinė
Sėdimų vietų skaičius 5
Degalų sąnaudos užmiestyje/mieste/kombinuotos (l/100km) 4,4/6,2/5,1
Išmetamų teršalų kiekis (CO2/100km) 117
Degalų bako talpa (l) 60
Bazinė modelio kaina, Eur 16 000
Bandyto automobilio kaina, Eur 19 550

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos