Kalėdinė dovana greičio mėgėjams: planuoti šimtai naujų greičio matuoklių veiks tik 2020 m.

Vasario 11 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) atjungė 10 metų veikusius 139 stacionarius matuoklius. Tuo metu valstybinės reikšmės keliuose jau veikė 50 sektorinių matuoklių 25-iose zonose. Vėliau paskelbė konkursą naujiems greičio matavimo įrenginiams įsigyti – stacionariems ir sektoriniams.
Sektorinis greičio matuoklis
Sektorinis greičio matuoklis / FIMA iliustr.

Pagal pirminį planą šiemet sektorinius matuoklius buvo ketinama pradėti įrenginėti 100 ruožų ir procesą pabaigti kitąmet. Tokiu būdu būtų sutrumpėjęs laiko tarpas, kai valstybinės reikšmės keliuose nebuvo greičio kontrolės (jei neskaičiuotume kelių policijos ekipažų – žymėtų ir nežymėtų).

Taip pat buvo suplanuota įsigyti dar 70 momentinio greičio matuoklių. Tačiau panašu, kad naujų matuoklių įrengimas nusitęs iki 2021 metų.

LAKD iliustr./Numatomų vidutinio greičio matuoklių žemėlapis (iš pradžių plėtra buvo numatyta 2019 m.)
LAKD iliustr./Numatomų vidutinio greičio matuoklių žemėlapis (iš pradžių plėtra buvo numatyta 2019 m.)

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas 15min patvirtino šią informaciją:

„Sutrukdė teisminiai ginčai. Abu juos laimėjo LAKD. Tačiau buvo prarasta laiko. Pirmoji instancija, jau įvykus stacionarių matuoklių pirkimui, buvo pritaikiusi apsaugos priemones, todėl negalėjome pasirašyti sutarties.

O vidutinio greičio matuoklių atveju teko stabdyti netgi pirkimo procedūrą. Šiuo metu jau turime 70-ties stacionarių matuoklių pirkimo konkurso nugalėtoją, pasirašysime sutartį. O 100 vnt. (2,6 mln. Eur vertės – red. past.) sektorinių matuoklių konkurse pirkimas jau yra įvykęs, vokai su pasiūlymais atplėšti. Nagrinėsime kvalifikaciją ir pasirašysime sutartį. Nebent kuris nors dalyvis vėl teismui apskųstų konkurso rezultatus“.

Štai tokio teisminio ginčo pavyzdys. Latvijos ir Lietuvos kapitalo bendrovė „Belam LT“ buvo padavusi Kelių direkciją į teismą minėtų 100 vidutinio greičio matuoklių konkurse. Pretenzija buvo surašyta dėl to, kad neva LAKD prašo integruoti greičio matuoklius į esamas sistemas.

Anot „Belam LT“, konkurse buvo proteguojama inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“, kuri yra Vokietijos bendrovės „Jenoptik“ atstovė Lietuvoje. Kelių direkcija naudoja „Jenoptik“ programinę įrangą, todėl, anot „Belam LT“, tiekėjai, nebendradarbiaujantys su Vokietijos įmone, neturi galimybių laimėti.

Bet, kaip tuomet paaiškino LAKD vadovas V.Andrejevas, pagal pirkimo sąlygas to nėra numatyta – galima į esamas sistemas integruoti, galima neintegruoti, priklausomai nuo to, kokią programinę įrangą pasirenka. Teismas atnaujinti konkursą leido šių metų spalį.

Veiks 260 sektorinių ir 70 stacionarių greičio matuoklių

Pasak V.Andrejevo, visi naujų greičio matuoklių planai perkeliami į 2020 m. Kitąmet LAKD skelbs dar vieną konkursą – sektorinių (vidutinio greičio) matuoklių įrengimui dar 51-ame greičio ruože (taigi iš viso 110).

Taigi, LAKD direktoriaus V.Andrejevo teigimu, iki kito sezono (2021 m.), jei ir vėl pirkimai nestrigs dėl teismo procesų, Lietuvos keliuose bus tiek greičio matuoklių, kiek ir buvo numatyta Vyriausybės programoje – iš viso 330 įrenginių visoje Lietuvoje. Iš jų – 70 naujų momentinių (konkursas įvykęs), 50 jau dabar veikiančių sektorinių, 100 sektorinių (kurių pirkimo konkursas jau įvykęs) ir dar 110 kuriems konkursas bus skelbiamas kitąmet.

VIDEO: Kaip veikia sektoriniai (vidutinio greičio) matuokliai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų