2016 12 23 /16:47

Kalėdinė karštinė sukaustė ir Vilnių, ir Kauną: vairuotojai duso spūstyse

Didžiųjų miestų vairuotojai pastebi tendenciją: prieš didžiąsias žiemos šventes eismas juda gerokai lėčiau. Žmonės paskutinėmis dienomis suskumba ieškoti dovanų ir piko metas iš rytinio ir vakarinio tampa tiesiog dieniniu.
Vilniuje – sudėtingos eismo sąlygos
Vilniuje – sudėtingos eismo sąlygos / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Intensyviausiomis Vilniaus gatvėmis eismo srautas didėti pradėjo jau įdienojus, prie didžiųjų prekybos centrų bei centrinėse miesto vietose, o prie jų prisideda ir eismo įvykiai. Tad PC „Panorama“ ir „Akropolis“ apylinkėse eismas labai sulėtėjo jau nuo popietės. Taip Geležinio Vilko, Narbuto, Ukmergės g. ir Konstitucijos pr. atrodė penktadienį, 15.30 val.

Prie spūsčių, ypač Žvėryno rajone, stipriai prisidėjo ir šalia Upės gatvės atsivėrusi smegduobė – dėl iškilusio pavojaus kelio atkarpa prie „Barclays“ pastato uždaryta.

Avarijos likvidavimo tarnybos praneša, kad avarijos šalinimo darbai ir pokyčių stebėsena vyks ir šventiniu laikotarpiu, iki gruodžio 27 d., todėl iki antradienio bus draudžiamas transporto eismas Upės gatvės dalyje – tarp Studentų ir G. Baravyko gatvių. Likvidavimo darbų zoną apvažiuoti bus galima Saltoniškių g., T. Narbuto g., Konstitucijos pr., ir G. Baravyko gatvėmis.

Gyventojai ir vairuotojai informuojami, kad transporto ir pėsčiųjų eismas Studentų gatve yra draudžiamas. Studentų gatvėje gyvenantys vilniečiai prie savo gyvenamųjų namų prašomi prieiti nuo Saltoniškių gatvės pusės.

„Neatsilieka“ ir Kaunas – antrame pagal dydį Lietuvos mieste transporto srautas taip pat viršija kasdieninį, o intensyviausiose gatvėse grūstys pradėjo formuotis dar vidurdienį.

Eismo informaciją realiu laiku patogiausia sekti „Google Maps“ programėle. Eismo spūstys, prasidėjusios vidurdienį, pasak Vilniaus eismo valdymo specialistų, skaidytis turėtų pradėti apie 19 valandą.

Policija pranešė, kad šventiniu laikotarpiu imsis priemonių eismo saugumui didinti - nuo gruodžio 24 iki sausio 1 dienos kai kurie stacionarūs greičio matuokliai veiks be tolerancijos ir bauda bus skiriama už menkiausią greičio viršijimą.

Šviesoforai reguliuojami automatiškai

„Prieš šias, kaip ir prieš kitas didžiausias metų šventes papildomai patikrinta visų šviesoforais reguliuojamų sankryžų įranga, taip pat – vaizdo stebėjimo, vairuotojų informavimo bei greičio fiksavimo posistemių veikimas. Jokių sutrikimų nėra užfiksuota – visos sistemos veikia tinkamai, o visos įrangos veikimą ir operatyvų sutrikimų šalinimą užtikrins sustiprintos šviesoforų priežiūros tarnybos pajėgos“, – sakė savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Modesta Gusarovienė

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai taip pat taiko eismo kontrolės priemones: rytais Vilniuje vykdoma A juostų kontrolė, tad eismas juda sklandžiau.

Pasak M.Gusarovienės, šviesoforais reguliuojamose sankryžose sostinėje jų veikimo ciklai valdomi automatiškai pagal jutiklių duomenis, kurie fiksuoja realų transporto srautą, tačiau prireikus, į jų veikimą įsikiša žmonės.

„Jeigu iš vienos krypties transporto srautai mažėja, sistema automatiškai daugiau žalio šviesoforo signalo laiko skiria kitai krypčiai. Eismo valdymo skyriaus operatoriai kasdien 16 valandų stebi situaciją Vilniaus miesto gatvėse ir, jeigu automatizuota sistema nespėja reaguoti į netipines situacijas (nenumatytos grūstys, eismo įvykiai, sugedusios transporto priemonės, kitos kliūtys kelyje), įjungiamos specialios šviesoforų valdymo programos. Šios programos buvo kurtos ilgus metus stebint padidėjusius prieššventinius srautus, kurie yra neatsiejama eismo dalis artėjant Kalėdoms ir Naujiesiems metams“, – aiškino direktorė.

Spūstys prieš šventes neišvengiamos

„Susisiekimo paslaugų“ turimais istoriniais duomenimis, gruodžio 23 diena, paskutinė prieš ilgąjį šventinį savaitgalį, nėra išskirtinė: panašus eismo intensyvumas Vilniuje fiksuojamas ir 22, ir 21 dienomis (išskyrus atvejus, kai tos dienos sutampa su savaitgaliu). Daug žmonių vienu metu išjuda į gatves, o tamsa eismo saugumui toli gražu negelbsti. Kai matomumas prastas, o eismo intensyvumas – didelis, gerokai išauga eismo įvykių tikimybė. Užtenka vienos avarijos, ir eismas toje gatvėje sulėtės dvigubai bent keliolikai minučių.

„Eismo spūstis tikrai sukelia kalėdinė karštinė, ir spūstys kartais trunka kur kas ilgiau nei rytinio ar vakarinio piko metu. Dalis vilniečių prieš Kalėdas atostogauja ir perka dovanas. Be to, į Vilnių atvyksta ir aplinkinių miestų bei valstybių gyventojai, tad bendras transporto srautas gerokai išauga“, – kalbėjo M.Gusarovienė.

Eismo spūstis tikrai sukelia kalėdinė karštinė, ir spūstys kartais trunka kur kas ilgiau nei rytinio ar vakarinio piko metu

Kita eismo sąlygų pasikeitimo priežastis – transporto priemonių skaičiaus augimas. Šiemet, palyginus su 2015 m., Vilniuje registruotų automobilių skaičius išaugo apie 8000.

Receptas, kaip išvengti šventinių spūsčių, neegzistuoja – jeigu žmogui reikia patekti, pavyzdžiui, į „Akropolį“, jis neišvengs važiavimo Geležinio Vilko ar Ozo gatvėmis. Galima nebent naudotis viešuoju transportu, kuris A juostomis juda kur kas greičiau, arba taksi – šie variantai patogūs ne tik važiavimo greičiu, bet ir nebeaktualia tuščios stovėjimo vietos paieškos problema. Žinoma, paprasčiausia būtų nepalikti dovanų pirkimo paskutinėms prieššventinėms dienoms.

„Pasibaigus šventiniam šurmuliui, situacija Vilniaus gatvėse kardinaliai pagerės. Prie to prisidės ir ką tik atidarytas Vakarinis aplinkkelis“, – optimistiškai nusiteikusi M.Gusarovienė.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus vakarinis aplinkkelis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus vakarinis aplinkkelis

Aplinkkelis atlaisvino centrą

Nors tik šią savaitę atidarytam Vilniaus vakariniam aplinkkeliui ir negailima kritikos dėl kai kurių sprendimų, o jo susikirtimas su Oslo gatve kiekvieną rytą pažymimas eismo įvykiais bei kilometrinėmis spūstimis, jo nauda Vilniaus miestui yra akivaizdi. Pagrindinės sostinės arterijos kaip Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvės, Laisvės prospektas vos atidarius aplinkkelį akivaizdžiai atlaisvėjo: rytinio piko metu jose susidarančios spūstys sumažėjo keliskart arba išvis išnyko.

„Atidarius aplinkkelį, situacija pastebimai pagerėjo ir Justiniškių g., Buivydiškių g., Laisvės pr. (nuo Justiniškių link Lazdynų) – grūstys neužfiksuotos. T. Narbuto g. grūstis prasidėjo apie 20 min. vėliau nei įprastai. Laisvės pr. (atkarpoje nuo Pašilaičių iki Justiniškių) situacija buvo tokia pati kaip ir iki šiol, nes prieš Laisvės pr. – Justiniškių g. sankryžą važiuojant link centro buvo eismo įvykis (maždaug nuo 7.20 val. iki 7.45 val., kol vairuotojai užpildė deklaraciją). Užsipildęs Laisvės pr. iki „Kardiolitos“ blogino važiavimą ir iš Rygos g., todėl eismo situacijos pagerėjimo šiose vietose nebuvo galima tikėtis.

Naujos šviesoforais reguliuojamos sankryžos aplinkkelio prieigose (Pavilnionių g. ir Ukmergės g.) veikė sklandžiai, transporto srautai visomis kryptimis pravažiavo pirmojo ciklo metu. Ženklus pagerėjimas pastebėtas ir naujoje Justiniškių g. – Virbeliškių g. sankryžoje, grūstys nebuvo fiksuojamos“, – pastebėjimais dalijosi „Susisiekimo paslaugų“ direktorė.

Ji pridūrė, kad analizuoti transporto srautų pokyčius dar anksti, kadangi aplinkkelis atidarytas vos kelias dienas, o ir eismo situacija mieste – nekasdieninė. Po įvykdytų pertvarkų turi nusistovėti pastovūs transporto srautai, tad realius eismo pokyčius dėl aplinkkelio atidarymo bus galima įvertinti tik sausio pabaigoje.

P.S. Komentaruose parašykite, kuriose gatvėse padėtis sudėtingiausia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos