Nerijus – profesionalus vairuotojas, važinėjantis ne tik po visą Lietuvą, bet ir po Europos miestus. Taigi turi pakankamai patirties ir moka elgtis tiek su parkomatais, tiek su išmaniosiomis programėlėmis.
Vis dėlto pateko į nemalonią situaciją. Savaitgalį pastatęs automobilį Trakuose, netoli „Senosios kibininės“ ir sumokėjęs už parkavimą Raudonoje zonoje programėle „mParking Lietuva“, grįžęs už stiklo rado baudos kvitą.
Vairuotojo teigimu, jis tapo dvigubo apmokestinimo auka.
Parkavimą kurorte administruojančios įmonės UAB „Trakų paslaugos“ Eismo kontrolės skyriaus vedėja Gražina Jarašūnaitė paaiškino, kad šia programėle mokėti galima. Ji neveikia tik Mėlynoje zonoje.
Tai kur slypi šio nesusipratimo šaknys? Blogai veikia elektroninių paslaugų sistema? Ar kontrolieriai suklydo? O gal vairuotojas Nerijus telefone ne tą mygtuką paspaudė?
Vis dėlto, 15min susisiekus su G.Jarašūnaite, paaiškėjo, kad tikrai dėl šio nesusipratimo kaltas ne vairuotojas. Tuomet kas?
Mokėjimą sistemoje tikrai matome.
„Labai gaila, kad pats Nerijus nesikreipė į mūsų įmonę, tiesiog viską išsiaiškintume. Mokėjimą sistemoje tikrai matome. Labai norėčiau, kad p. Nerijus parašytų laišką, ir tikrai bauda bus anuliuota. UAB Trakų paslaugos yra sudariusios sutartį su UAB Stova, dėl apmokėjimo už automobilių stovėjimą“, – paaiškino UAB „Trakų paslaugos“ Eismo kontrolės skyriaus vedėja.
Paklausta, kurioje grandyje galėjo įvykti tokia klaida, ponia Gražina atsakyti negalėjo:
Kaip dabar grąžins pinigus – kol kas neaišku.
„Negaliu tiksliai pakomentuoti šio atvejo. Bet iš patirties žinau, kad taip būna dėl vėluojančių duomenų iš mobiliojo ryšio operatorių“.
Veikia tik „uniPark“?
Su 15min susisiekusi UAB „Stova“ Rinkodaros ir pardavimų skyriaus vadovė Eglė Šimkevičienė tvirtina, kad jos atstovaujama įmonė neturi nieko bendro su m.Parking Lietuva programėle. „Esame pasirašę sutartį su Trakais ir už automobilio stovėjimą šiame mieste vairuotojai gali atsiskaityti uniPark programėle visose Trakų miesto zonose be jokių apribojimų ar trikdžių. Dėl m.Parking Lietuva trikdžių ar mokėjimo vėlavimų turbūt reikėtų bendrauti su jos kūrėjais“, – rašo Eglė Šimkevičienė.
Tuo tarpu problemų sukėlusios programėlės kūrėjai į laiškus neatsako.
Baudą sumokėjo, bet pinigų dar neatgavo
„Ponia Gražina ir mums parašė, kad įvyko klaida ir turime teisę baudos nemokėti. Bet baudos kvite juk reikalaujama 10 Eur susimokėti per tris dienas. Mes tą sąžiningai ir padarėme. Kaip dabar grąžins pinigus – kol kas neaišku. Jei teks specialiai važiuoti iš Kauno į Trakus, tai atgauti pinigus neapsimokės – tiek vien degalai kainuos“, – aiškino Nerijus.
Nerijaus teigimu, susidaro įspūdis, kad tokių per klaidą nubaustų yra ir daugiau. Tik ne visi išsireikalauja grąžinti pinigus neteisėtai paskirtas baudas. Nes mechanizmas, kaip atstatoma teisybė, neaiškus.