Misija (ne)įmanoma: kiek automobilių žiemą važinėja „mirtininkų“ padangomis?

Gruodis ir kalendorinė žiema Lietuvai iškart paserviravo gausaus sniego ir daugiau nei 10 laipsnių šaltuką. Vėliau – plikledžio ir lijundros. Tačiau ne visi vairuotojai įvertino sudėtingas eismo sąlygas. O kai kurie, akivaizdu, joms net nesiruošė.
Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema
Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Nors vasarines padangas žieminėmis reikėjo pasikeisti dar prieš mėnesį, gatvėse ir dabar galima rasti automobilių ir su vasarinėmis padangomis. Tačiau ir žieminių padangų pasirinkimai kai kada stebina.

15min GAZAS prieš šešerius metus atliko eksperimentą populiaraus prekybos centro požeminėje aikštelėje Vilniaus centre. Tąkart medžio kietumo (šaltyje) padangomis važinėjančių tautiečių radome tiek daug, kad akys ant kaktos iššoko.

Kas pasikeitė per šešerius metus? Nusprendėme atlikti eksperimentą ir, likus vos daugiau nei savaitei iki Kalėdų, vėl patikrinti atsitiktinių automobilių padangas. Šiai užduočiai pasirinkome du miestus – Vilnių ir Panevėžį.

Kaip visuomet, padangas patogiausia įvertinti aplankius automobilių stovėjimo aikšteles prie prekybos centrų.

Vilnius „tvarkosi“, bet kamikadzių dar yra

Reikia pripažinti, kad vaizdas pagerėjo. Apsilankę prekybos centrų „Panorama“ ir „Outlet Vilnius“ požeminėse arba dengtose aikštelėse, nepastebėjome nė vieno automobilio vasarinėmis padangomis.

Tiesa, keletą pavienių egzempliorių radome šalia vakcinacijos centro, aikštelėje šalia „Litexpo“. Jie nebuvo su vasariniu apavu. Tačiau raidžių M+S kombinacija ant akivaizdžiai sutrūkinėjusios nuo amžiaus kietos gumos, ko gero, simbolizavo žodžius Mėginsiu+Slidinėti.

Vieną kitą automobilį, mūvintį vasarinėmis padangomis, galima rasti kiemuose. Na, bet juk nėra garantijos, kad jais važinėjama – gal tuose kiemuose ir sulauks Velykų. Tai palinkėkime jiems žiemiškos ramybės.

Minimalus protektorius ir suskilinėjusi guma

Kelių policija rengia reidus, kurių metu tikrina padangų kokybę, jų protektoriaus gylį. Priminsime, kad minimalus leistinas (bet tai nereiškia, kad tikrai saugus) protektorius, kuris nenusidėvėjęs mažiau nei 3 mm. Tačiau, pažvelgę į mūsų rastų ir nufotografuotų padangų protektorių, tokio gylio, ko gero, nerasite. Kai kur tėra tik užuominos į protektorių.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema

TAIP PAT SKAITYKITE: Padangų protektorius: ar legali riba – saugi?

Vasarinių ar visiškai nudėvėtų padangų paieškos virto netgi socialiniu eksperimentu. Pagalvokite logiškai: jei prie didžiųjų prekybos centrų rastų padangų kokybė buvo vidutinė arba net labai gera, tai prie kokių specializuotų parduotuvių galima rasti „ūkiškesnių“ automobilių?

Taip, nuvažiavome prie vienos didžiausių statybinių prekių parduotuvių. Ir gerų vaizdų nestigo! Į akis iškart krito sena „Audi A6“ ir „Toyota Avensis“ (universalas). Nors parduotuvės aikštelę vietomis dengė plikledis, vairuotojai atvyko kaip į vasarinį apsipirkimą.

O nepigaus visureigio „Mercedes ML“ vairuotojas, ko gero, tiki, kad visų varančiųjų ratų sistemai gerų padangų nereikia – jo snaigės ženklu pažymėtas apavas netrukus taps „slick“ tipo padangomis.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema

O senutėlė „Audi A4“ – tikra padangų kolekcininko svajonė. Priekyje – kadaise tikusios žiemai, bet dabar jau nudėvėtos ekonominės klasės padangos „Dayon“, gale – tai, ką prieš daugelį metų buvo galima vadinti žinomo gamintojo produktu „WinterContact“ (sufleruoja tik užrašas ant šono). Automobilio salone – maisto išvežiotojo krepšys.

Iš esmės peršasi tik viena išvada. Tokių vairuotojų dalis nėra didelė. Tačiau kai kurie žiemines padangas sumontuoja tik dėl jų pavadinimo, bet ne dėl protektoriaus, nes jį, kaip ir nuo laiko apsitrynusius užrašus, įžiūrėti kartais labai sunku.

Taigi suvokti, kad sukibimą su slidžiu keliu užtikrina ne garsus pavadinimas, o minkštas gumos mišinys ir tinkamas protektoriaus gylis, kol kas pavyksta ne visiems.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Padangų kokybė, kelianti abejonių: vairuotojų neišgąsdino net ankstyva žiema

Vasarinės arba pažeistos žieminės padangos

Štai Panevėžyje, vienoje iš prekybos centrų aikštelių, įamžinome dvidešimt automobilių.

Ant trylikos automobilių buvo sumontuotos iš pažiūros geros, tinkamo protektoriaus gylio žieminės padangos. Dar penki vairuotojai savo transporto priemonės apavui pasirinko dygliuotas padangas.

Vieno automobilio padangos buvo žieminės, tačiau jų būklė – labai abejotina. Net keliose vietose buvo atsilupęs ir net nuplyšęs padangos protektorius. Iš arčiau apžiūrėjus padangą pavyko įsitikinti, kad tai susidėvėjusi restauruota padanga.

Dar vieno automobilio vairuotojas net ir slidžiomis gatvėmis į prekybos centro aikštelę buvo atvažiavęs automobiliu su vasarinėmis padangomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų