Tai – „Landau“ juostelė, arba tiesiog „Landau S“. Ir taip, dabar joks naujas automobilis nėra puošiamas šiuo istoriniu dizaino elementu, tačiau jo ištakos siekia laikus, kai automobilių iš viso net nebuvo. Be to, dabar „Landau“ juostelės gyvybę šiuolaikinėse transporto priemonėse palaiko katafalkai, o tai yra šis tas.
„Landau“ vardu originaliai vadintos keturių ratų karietos-kabrioletai su minkštomis spyruoklinėmis važiuoklėmis. Jos, beje, yra savotiški šiuolaikinių kabrioletų seneliai. „Landau“ karieta įprastai yra labai lengva ir prabangi, neskirta itin ilgoms kelionėms. „Landau“ karietos Anglijoje pasirodė 1743 metais ir čia paplito labiausiai, tačiau tikroji landau dizaino gimimo vieta yra Landau miestas Vokietijoje. Dabar šios karietos dažnai vežioja turistus, vestuvininkus ir, žinoma, Jungtinės Karalystės karališkąją šeimą įvairių iškilmių metu.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kur keliaus vairuotojai, nepraleidžiantys laidotuvių procesijos: į pragarą ar į dangų?
Tie sulankstomi odiniai „Landau“ karietų stogai turėjo gana paprastą konstrukciją, kuriai standumo suteikdavo pora išorėje sumontuotų vyrių. Vyriai buvo visada matomi, todėl karietų kūrėjai juos gamindavo iš poliruoto metalo.
Jų forma atėjus laikui buvo perkelta ir į automobilių dizainą, siekiant jiems suteikti tos klasikinės elegancijos. Pirmiausia „Landau“ juostelės puošė tikrus kabrioletus, o paskui simuliuotus kabrioletus. Kas tai?
3-4-ajame praeito amžiaus dešimtmetyje JAV buvo pagamintas ne vienas automobilis su nuimamu, bet nesulankstomu stogu – norint pasimėgauti kelione gryname ore tokį stogą tekdavo palikti namie. Taip pat išpopuliarėjo ir audiniu dengti nenuimami stogai. Tokie automobiliai buvo vadinami simuliuotais kabrioletais – jie atrodė kaip tikri, nors jų stogai ir nebuvo nukeliami. Tokie keisti stogai buvo puošiami ir „Landau“ juostelėmis, kurios dar labiau sustiprindavo kabrioleto iliuziją ir primindavo tą klasikinę eleganciją, gimusią XVIII amžiaus Vokietijoje.
Kažkuriuo metu kažkam tos juostelės iš tikrųjų padėjo patikti kaip gražus elegantiškas dizaino elementas. Nors tai nebuvo funkcionalios detalės, „Landau“ juostelės priminė automobilių istorijos pradžią ir senuosius kėbulų gamintojus. Štai net 1967 metų „Ford Thunderbird“ linija turėjo ir „Town Landau versiją“ – taip ji buvo pavadinta oficialiai ir turėjo funkcionaliai nereikalingas juosteles.
Šiandien „Landau“ juostelėmis nauji automobiliai nebėra puošiami, išskyrus, žinoma, katafalkus JAV ir Filipinuose. Tai – tos pačios tradicijos pasekmė. Kadaise karstai buvo vežami karietomis ir kai kurios iš jų turėjo tuos „Landau“ stogo vyrius. „Landau“ karietos buvo labai brangios ir prabangios, todėl bent dalį tos prabangos buvo bandoma perkelti ir į paprastesnius automobilius.
Taip katafalkai JAV puošiami nuo pat Antrojo pasaulinio karo ir dabar parduodamos „Landau“ juostelės įprastai yra skiriamos būtent jiems. Keista tai, kad kartais tai yra tiesiog ant šoninio galinio stiklo klijuojami lipdukai.
Jums juokinga, kad automobiliai buvo puošiami tokia netikra dizaino detale, kuri neatlieka jokios funkcijos? Galbūt „Landau“ juostelės išnyko, bet netikri dizaino elementai – ne. Daugybė automobilių dabar turi netikras ventiliacijos angas, anglies pluošto imitaciją, netikrus išmetamųjų vamzdžių antgalius ir panašias dizaino nesąmones.