Tiesa, jei manote, kad „Multipla“ dizaineris buvo atleistas, klystate – jis iki šiol „Fiat“ kompanijoje užima aukštas pareigas. Ir tikrai ne be reikalo.
Roberto Giolito – štai automobilių dizaino didvyrio vardas. Nors galima juoktis dėl šio žmogaus grožio supratimo ir skonio apskritai, jis dabar yra vienas iš didžiulės kompanijos dizaino vadovų. Aišku, šis paaukštinimas atėjo tikrai ne dėl „Multiplos“.
Apie Roberto Giolito
R.Giolito gimė 1962 metais Ankonoje, Italijoje. Jis visada buvo gabus techniniams mokslams, bet labai domėjosi dizainu. 1985 metais jis baigė Aukštąjį meno industrijų institutą Romoje ir dirbo baldų dizaineriu, komunikacijos specialistu ir grafikos kūrėju. 1989 metai tapo lemtingais jaunojo Giolito karjeroje, nes tuomet jis pamatė skelbimą, kad „Fiat“ ieško jaunų inžinierių. Nedelsdamas jis atsiliepė į skelbimą ir įsidarbino vienoje garsiausių automobilių kompanijų pasaulyje.
„Fiat“ kompanijoje Giolito sukūrė ne vieną įstabią dizaino koncepciją. Jo kolekcijoje – „Maserati“ ir „Fiat“ automobilių, elektromobilių, „New Holand“ traktoriaus eskizai. Juose atsispindėjo unikalus formos matymas, gebėjimas funkciją įpinti į iki tol nematytą dizaino stilių. Aišku, šie kūriniai nebuvo tai, ką „Fiat“ norėjo matyti keliuose, tačiau 1996 metais išaušo šlovės valanda – Giolito sukūrė „Multipla“ koncepcinį modelį.
Lėmė „Multipla“ praktiškumas
„Fiat Multipla“ naudojo „Bravo“ modelio platformą, tačiau buvo trumpesnė ir platesnė. Pagrindinė dizaino mintis buvo funkcionalumas, todėl viduje turėjo patogiai įsitaisyti 6 žmonės. Tai buvo labai praktiškas automobilis, todėl „Fiat“ ir nusprendė jį gaminti. 1998 metais jau buvo pristatyta masinei gamybai paruošta versija.
Akivaizdu, kad „Multipla“ dizainas yra, sakykim, unikalus. Labiausiai žmonėms į akis krito vertikalus paviršius po priekiniu automobilio stiklu. Čia buvo porą lempų ir „Fiat“ logotipas. Tai ir labai dideli automobilio langai kūrė įspūdį lyg du skirtingi automobiliai būtų kažkaip sujungti į vieną. Net ir smulkios detalės neatrodė gerai.
Pagrindiniai priekiniai žibintai buvo įleisti į buferį ir variklio dangtį bei buvo neįprastai maži. Posūkių žibintai buvo atskiri ir labai dideli, sumontuoti sparno priekyje. Toliau sparne buvo ir įprasti šoniniai posūkių žibintai – taigi, po du posūkių signalus kiekviename sparne.
Gale situacija atrodė ne ką geriau – galiniai žibintai pasižymėjo keista forma ir atrodė tarytum užklijuoti. „Multipla“ nebuvo gražus automobilis. Tie, kurie jį įsigijo, iš esmės į išvaizdą nekreipė dėmesio – kai kuriems tiesiog reikėjo to erdvaus salono.
2000 metais „Fiat Multipla“ laimėjo „Top Gear“ laidos metų automobilio apdovanojimą. Tiesa, tuose apdovanojimuose „Multipla“ buvo minima dukart – laimėjo ir baisiausio automobilio titulą. „Top Gear“ žurnalas „Fiat Multipla“ paskelbė metų šeimos automobiliu 2001, 2002, 2003 ir 2004 metais. Vėlgi dėl praktiškumo.
Pardavimai sekėsi ne taip gerai, kaip manyta, nepadėjo ir kūrybiškos reklamos. 2004 metais „Fiat Multipla“ buvo atnaujinta iš esmės atsisakant to neįprasto dizaino. O Roberto Giolito liko kompanijoje ir vėliau ėmė vadovauti ir kitoms dizainerių komandoms.
Senojo „Fiat 500“ atgimimas
Aišku, „Multipla“ jam šlovės neatnešė, tačiau 2004 metais pasirodęs „Trepiùno“ koncepcinis automobilis tapo tikra „Fiat“ ir Giolito pergale.
Tai – moderni senojo „Fiat 500“ interpretacija. „Trepiùno“ atsirado iš reikalo. Italai labai mėgsta mažus automobilius, nes senomis ir labai siauromis miestų gatvėmis sunku važinėti didesnėmis mašinomis. Todėl Italijos vairuotojai nejuokais pamėgo „Smart ForTwo“. „Fiat“ nusprendė stoti į rimtą konkurencinę kovą ir aplenkti „Smart“ automobilį ir stiliumi, ir praktiškumu. O kai kalbama apie funkcionalumą, Giolito yra dizaineris, į kurį reikia kreiptis.
„Trepiùno“ buvo labai gražus automobilis, kuris turėjo 3+1 sėdynių konfigūraciją – automobilyje galėjo važiuoti trys suaugę žmonės ir vienas vaikas. Visgi žmones pavergė „Trepiùno“ išvaizda – ji labai priminė senojo „Fiat 500“ dizainą, tačiau atrodė moderniai ir mielai. „Trepiùno“ tapo atgimusio „Fiat 500“ pagrindu. Šis automobilis nė kiek neprimena ankstesnio Giolito braižo ir tam buvo kelios priežastys.
Visų pirma, Giolito pirmą kartą tiesiogiai rėmėsi istoriniu modeliu, kuris tapo tarsi rėmais automobilio dizainui. Antra, prie „Fiat 500“ dizaino prisidėjo daugiau žmonių. Tiesą sakant, minimi du pagrindiniai dizaineriai – Roberto Giolito ir Frankas Stephensonas, tačiau jų buvo kur kas daugiau. „Fiat 500“, gaminamas nuo 2007 metų, buvo toks populiarus, kad greitai virto visa modelių gama – gatvėmis važinėja ir kabrioletas, ir 500L, ir 500X. Automobiliai apdovanoti už savo dizainą ir yra puikūs konkurentai MINI ir „Smart“ modeliams.
Giolito dirbo tam tikru „Fiat 500“ ambasadoriumi. Jis vadovauja automobilių dizainerių komandoms, tačiau visada bus žinomas kaip vienas iš „Fiat 500“ kūrėjų ir paties baisiausio visų laikų automobilio tėvas.