Tie, kurie gruodžio 2-osios rytą važiavo nuo Jurbarko į Kauną, išbandė savo kantrybės ribas. Kelias nuo Vilkijos į laikinąją sostinę buvo užsikimšęs. Apie vidurdienį vairuotojai vienas kito internete vis dar teiravosi, ar pajudėjo jau eismas šioje atkarpoje.
Raudondvario ribose daug kas praleido 1,5 valandos ir daugiau. Buvo tokių, kurie teigia stovėję spūstyje 2 valandas. Jokių avarijų, to priežastis – slidi įkalnė arba nuokalnė. Daugelis išsigando ledo ant kelio dangos kalvos viršuje.
„Į kalną druskos pripylė, nuo kalno buvo čiuožykla“, – teigė vienas vairuotojas.
O štai nusileidus nuo kalniuko – jau jokių automobilių spūsčių.
Daug sunkumų vairuotojams sukėlė ir ties Vilkija esanti įkalnė, į kurią sunkiasvorės mašinos vos kilo.
Daugeliui kelionė į darbą išties prailgo. Vienas internautas juokavo, kad „strigęs bendradarbis atvažiuoti „ant pietų“ gal spės“.
„Šiemet Kauno rajono savivaldybė apsileidus, net žvyro krūvelių nepapylė Raudondvario kalno šonuose. Būtų žvyro – seniai problema būtų išspręsta“, – piktinosi dar vienas vairuotojas.
Užtrukome apie 3 valandas. Įprastai trukdavome 55 minutes.
Kitas paaiškino, kad kelininkai gal ir pabarstytų tą kalniuką, bet patys užstrigę stovi toje ilgoje automobilių spūstyje.
„Važiavome iš Veliuonos į Kauną. Užtrukome apie 3 valandas. Įprastai trukdavome 55 minutes. Tikras košmaras. Nevalytas kelias, visi bijo važiuoti“, – įspūdžiais su 15min pasidalijo vairuotojas Dalius.
Kaip 15min teigė Kauno rajono savivaldybė, tai – regioninis kelias (Jurbarkas–Kaunas), kurį tvarko AB „Kelių priežiūra“.
Savivaldybės atstovų žiniomis, gruodžio 2 dienos rytą atkarpa, kurioje nusidriekė automobilių spūstis, važiavo barstytuvas, bet ties Vilkija sulūžo, todėl viena kelio pusė liko nepabarstyta.
Problemų ketvirtadienio rytą kilo ir vilkikams, važiavusiems greitkelyje Vilnius–Kaunas. Keli jų buvo padarę vadinamąsias „žirkles“ – nučiuožę link šalikelės ir kabina susisukę į priešingą pusę. Vienoje vietoje dėl to buvo užtverta eismo juosta, bet automobiliams pravažiuoti ėjo. Tiesa, ėmė formuotis spūstys.
Registravo 10 eismo įvykių
Kauno apskrities policijos duomenimis, nuo 6 iki 9 valandos ryto registruota 10 eismo įvykių, kurie galimai įvyko dėl prastų oro sąlygų.
2 pranešimai gauti iš Jonavos rajono, 1 – Kėdainių, 4 – Kauno miesto ir 3 – Kauno rajono. Visi įvykiai fiksuoti automagistralėje. Pranešta apie nuo kelio nuvažiavusius automobilius arba technikinius susidūrimus.
Nuo 09 iki 13 valandos visoje Kauno apskrityje pranešta apie 9 eismo įvykius (5 Kauno rajone, 3 Kauno mieste, 1 Kaišiadorių rajone). Dauguma jų, Kauno apskrities policijos žiniomis, – apie nuo kelio nuvažiavusius automobilius.
Po pietų, nuo 13 iki 15.30 valandos, fiksuoti dar 5 eismo įvykiai (technikiniai): 2 Kauno rajone ir 3 Kaune.
O štai aptartame Raudondvaryje eismo įvykių šįryt nefiksuota. Pareigūnams ilgam strigusio eismo reguliuoti neprireikė.
Apie jokį eismo įvykį prie Raudondvario informacijos neturėjo ir AB „Kelių priežiūra“. Šios bedrovės Komunikacijos skyriaus vadovės Giedrės Čekavičienės manymu, spūstis šioje vietoje susidarė dėl vairavimo žiemiškomis sąlygomis: mažesnio pasirinkto greičio, atidesnio stabdymo, atsargesnių manevrų, o tai atskleidžia vairuotojų atsakingumą.
„Žiemą kelionės dažniausiai trunka ilgiau nei vasaros metu“, – patikino ji.
Vakare prognozuoja plikledį
Kauno regiono keliuose gruodžio 1 dieną pradėta dirbti nuo 4 val. ryto. Pirmo priežiūros lygio magistraliniuose keliuose (A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, A2 Vilnius–Panevėžys bei „Via Baltica“) „Kelių priežiūros“ transportas pluša ištisą parą, priežiūra čia vyksta nenutrūkstamai.
„Šį rytą buvo sudėtingos eismo sąlygos visoje šalyje: vakar vakare prasidėjęs snygis, vietomis itin stiprus, padengė visą šalį. Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos padengtos prispausto, pažliugusio sniego sluoksniu, vietomis provėžuotos, sniego sluoksnis kai kur siekia iki 10 cm.
Vakare oro temperatūra ims kristi ir dėl dienos metu patirpusio sniego pradės formuotis plikledis, vietomis galimas pustymas. Tokios sąlygos keliuose kelia didelius iššūkius vairuotojams.
Atkreipiame dėmesį, kad reikia būti atidiems, ypač išsukant iš pagrindinių kelių į atokesnius. Rekomenduojame rinktis gerokai mažesnį greitį nei leistinas, atidžiau įvertinti veiksmus kelyje ir būti pasiruošusiems žiemai, kad ji neužkluptų netikėtai“, – patarė G.Čekavičienė.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos 13 valandos duomenimis, Lietuvoje pagrindiniai keliai daugiausia šlapi, vietomis, daugiausia Šiaurės, Šiaurės Rytų ir Vidurio Lietuvoje, provėžuoti, padengti pažliugusiu sniegu.
Mažesnio eismo intensyvumo keliai beveik visoje šalyje provėžuoti, daug kur padengti pažliugusiu, prispaustu sniegu, slidūs, tik pajūryje šie keliai daugiausia šlapi.
Oro temperatūra svyruoja nuo 0 iki 4 laipsnių šilumos.