Karantinas neatbaido nuo noro įsigyti automobilį, tačiau keičiasi pirkimo įpročiai: prisidėjo dar vienas svarbus pageidavimas

Šalyje įsitvirtinęs karantinas privertė daugybę žmonių pakoreguoti planus, tačiau taip pat atvėrė duris naujoms galimybėms. Viena jų – elektroninė prekyba, palengvinusi kasdienybę ne tik įsigyjant smulkias prekes, bet ir stambius pirkinius, tokius, kaip automobilis. Šalyje atliktas visuomenės nuomonės tyrimas rodo, kad prieš perkant transporto priemonę, vairuotojai labiausiai kreipia dėmesį ne tik į kainą bei automobilio istoriją, bet taip pat ir į galimybę jį įsigyti saugiau, rašoma pranešime.
Automobilių turgus
Automobilių turgus / Mato Miežonio / 15min nuotr.

Kas svarbiausia renkantis automobilį?

Sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, jog pandemija pernai neturėjo didelės įtakos gyventojų planams įsigyti automobilį. Faktą, jog per 2021 metus pirks automobilį arba jį atnaujins nurodė net 29 proc. respondentų ir tik 3 proc. teigė, jog tokių planų tenka atsisakyti dėl besitęsiančio karantino.

Tyrimo rezultatuose taip pat atsispindi ir svarbiausi kriterijai, į kuriuos žvelgia vairuotojai prieš įsigydami transporto priemonę. Daugiausiai svorio automobilio pirkime turi kaina – tą pažymėjo net 76 proc. gyventojų. 72 proc. tikino, jog didelę reikšmę jiems teikia paslėptų mokesčių nebuvimas, t.y. kai į kainą aiškiai įtraukiamos visos išlaidos.

67 proc. respondentų nurodė, kad jiems svarbiausia lengvai pasiekiama ir aiški automobilio istorija: rida, detalių naujumas. Taip pat, net 46 proc. vairuotojų itin aktuali automobilio pardavėjo reputacija, 38 proc. – patikimumas ir saugumas, 34 proc. respondentų – greitas visų formalumų atlikimas.

„Prieš sėdant už vairo, vairuotojai nori būti užtikrinti, kad transporto priemonė bus kokybiška, apie ją bus žinomos visos reikalingos detalės ir ja naudotis bus saugu. Žmonėms svarbu ne tik turėti galimybę pamatyti automobilio kokybę patvirtinančius dokumentus, bet ir patiems jį išbandyti, pajusti gabaritus, įvertinti komfortą, o taip pat apžvelgti ir galimus trūkumus“, – vardija „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas ir priduria, kad Lietuvoje 8 iš 10 pirkėjų renkasi naudotą automobilį.

Priemonė saugesniam keliavimui

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2020 metų trečiąjį ketvirtį į užsienį keliavo beveik 74 proc. mažiau žmonių, nei tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais. Tuo tarpu turistaujančių Lietuvoje buvo daugiau nei 700 tūkst. Populiariausia transporto priemone kelionėms šalies viduje buvo lengvasis automobilis – taip keliavo 90 proc. lietuvių.

„Ženkliai augantis vietinis turizmas rodo, jog automobilis tapo dar svarbesne patogaus gyvenimo dalimi. Nenuostabu, kad pasikeitus situacijai, net viešąjį transportą pamėgę žmonės pamažu ieško automobilio – koronaviruso baimė, būriavimasis bei nepatogumas čia turi didelę dedamąją“, – aiškina P.Valiukėnas.

Automobilių pardavimo ekspertas pažymi, kad pandemijos metu besitęsiant naudotų automobilių pirkimo bumui, žmonės žvalgosi būdų įsigyti transporto priemonę saugiai, pageidautina bekontakčiu būdu. P.Valiukėno teigimu, renkantis automobilį sertifikuoto pardavėjo elektroninėje erdvėje lygiai taip pat galima jį apžiūrėti, patikrinti istoriją ir sulaukti popardaviminės garantijos. Taip pat, nekontaktuojant su pardavėjais galima transporto priemonę ir išmėginti pačiam, ką sociologiniame tyrime kaip svarbų kriterijų pažymėjo 51 proc. gyventojų.

„Įsigyti automobilį internetu, nesusipažinus su pardavėju, gali pasirodyti rizikinga, tačiau baimintis nėra ko. Kad vairuotojai pasitiki paslauga, siūlančia automobilį įsigyti internetu, pastebėjome sugriežtinus karantiną – gruodį internetu pardavėme 23 proc. automobilių, o sausį šis skaičius pakilo dar 10 proc.“, – sako P.Valiukėnas.

Tyrimą Baltijos šalyse atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“, 2020 metų gruodžio 3–8 dienomis. Jo metu apklausta 710 vairuojančių 18–74 metų amžiaus gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis