„Sveiki, ketvirtadienį kelyje Vilnius-Kaunas, ties Gariūnais, patekau į tokią situaciją. Priekyje važiavusio automobilio vairuotojas nei iš šio, nei iš to staigiai paspaudė stabdį“, – rašo Darius.
Jis, sprendžiant pagal emocijas, girdimas įraše, po tokio incidento tikrai susierzino.
Ar būna kalta tik viena pusė?
Tačiau pažvelkime į šią situaciją objektyviai – tiek, kiek leidžia turimi duomenys.
Sprendžiant pagal vaizdo įrašą, iš tiesų, „Honda“ vairuotojas pastabdė nemotyvuotai ir susidūrimo išvengta tik per plauką.
Tai – grubus KET pažeidimas, išduodantis, kad vairuotojas nekantrauja, skuba.
Tačiau kaip prieš tai elgėsi pats Darius? Jis, pridūręs nosį prie „Renault“, nuo Gariūnų atšakos iššoko į kelią Vilnius-Kaunas akivaizdžiai kirsdamas ištisinę liniją. Tai – grubus KET pažeidimas, išduodantis, kad vairuotojas nekantrauja, skuba.
Kitas svarbus momentas – o kokio atstumo jis laikosi nuo priešais važiuojančio automobilio (gaila, kad nesimato Dariaus greičio).
Tačiau, jei prieš greičio matuoklį galima važiuoti maksimaliu 100 km/val. greičiu, tai Darius, remiantis asociacijos „Linava“ rekomendacijomis, nuo priešais važiuojančio automobilio turėjo išlaikyti 50 m saugų atstumą.
Profesionalo komentaras
Patyręs vairavimo mokytojas Artūras Pakėnas situaciją komentavo trumpai: „Filmavęs vairuotojas yra distancijų nesilaikymo fanas, todėl labai nesaugus eismo dalyvis. Na ko jam lįsti į kito automobilio galą?“.
Saugaus atstumo formulė
Pagal KET, rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas (šiuo atveju 28 m) arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais. Pavyzdžiui, kai greitis 70 km/h, atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.
Taigi Vokietijos greitkelyje, kur policija dažniau matuoja ne greitį, o saugų atstumą, Darius būtų gavęs rimtą baudą.