Karo laikų mažylis: 1941-ųjų „Peugeot“ elektromobilis įveikdavo 80 km

Elektromobilius su laiku gamins visi didesni automobilių gamintojai – tokia jau ta automobilių pramonės ateitis. Tačiau didieji gamintojai tam jau seniai ruošiasi. Tiesą sakant, elektromobilius jie kuria ilgiau nei jums atrodo. Štai pirmasis Peugeot elektromobilis pasirodė dar 1941 metais.
Peugeot VLV buvo savotiškai gražus automobilis, nors ir buvo kuriamas kiek įmanoma pigiau. (Alf van Beem, Wikimedia)
Peugeot VLV buvo savotiškai gražus automobilis, nors ir buvo kuriamas kiek įmanoma pigiau. (Alf van Beem, Wikimedia)

Nauja yra tik prisiminta sena, tiesa? Pirmieji elektromobiliai pasaulyje pasirodė dar prieš Karlo Benzo sukurtą vidaus degimo varikliu varomą mašiną. Ir 100 km/val. ribą pirmasis kirto elektra varomas automobilis.

Kadaise, kai benzininiai automobiliai dar neturėjo elektrinių starterių, o garo varikliai reikalavo labai daug žmogaus rankų darbo, didžiuosiuose JAV miestuose važinėjo nemažai elektromobilių. Juos išstūmė tik pagerėjusi kelių infrastruktūra, pakvietusi automobilistus tolimesnėms kelionėms, ir elektriniai starteriai, kurie sumažino rankos susilaužymo tikimybę.

Taigi tai, kad pirmasis „Peugeot“ elektromobilis viešai buvo parodytas 1941-ųjų gegužės 1 dieną, tikriausiai net nebūtų labai keista. Tačiau kiti didieji Prancūzijos automobilių gamintojai tuo metu elektromobilių nekūrė, o šalies miestų gatvėmis vaikštinėjo vokiečių kariai. Antrasis pasaulinis karas sudraskė Prancūzijos laisvę ir sukaustė jos pramonę. Tačiau būtent dėl to „Peugeot“ ir ėmėsi elektromobilio gamybos.

Nacistinės Vokietijos valdžia įvedė apribojimus degalams. Civiliai galėjo įsigyti tik labai ribotą benzino kiekį, kurio ir taip trūko. Taigi „Peugeot“ nusprendė, kad itin lengvas ir pigus elektromobilis tuo metu daug kam praverstų – elektros įvadus turintys žmonės savo automobilius galėtų įkrauti namie.

„Peugeot VLV“ (Voiture Légère de Ville – liet. labai lengvas automobilis) buvo paprastas dvivietis elektromobilis su nuimamu medžiaginiu stogu. Jis buvo sukurtas taip, kad būtų kiek įmanoma pigesnis. Visos kėbulo detalės buvo labai lygios ir paprastos, viduje praktiškai nebuvo jokių prietaisų, o žmonės turėjo sėdėti ant plonai aptrauktų medinių sėdynių.

Nors atrodo kaip triratis, VLV iš tikrųjų turėjo keturis ratus. Varoma galinė ašis buvo labai trumpa, nes tokia neįprasta važiuoklės forma padėjo išvengti diferencialo naudojimo. Bendras automobilio ilgis siekė 2,67 m, plotis – 1,21 m. VLV svėrė vos 350 kg, tačiau net 160 kg sudarė keturių 12 voltų baterijų svoris. „Peugeot VLV“ turėjo vienintelį priekinį žibintą. Tiesa, jį reikėjo naudoti itin atsargiai, nes jis stipriai eikvojo ir taip nedidelį elektros energijos rezervą.

„Peugeot VLV“ gamyba prasidėjo 1941-ųjų viduryje, bet iš pradžių buvo pagaminti tik keli bandomieji automobiliai. „Peugeot“ darbuotojai rimčiau į VLV projektą kibo 1942 metais. Karo išgąsdinti žmonės, aišku, nepuolė graibstyti šių automobilių, tačiau pirkėjų atsirado. Nors VLV galėjo pasiekti tik 36 km/val. greitį, vienu įkrovimu šis automobilis galėjo įveikti 75–80 km – pakankamai daug kaip mažam miesto automobiliui.

Iki 1945 metų vasario „Peugeot“ pagamino 377 VLV automobilius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis