Progresą sustabdė vandenynas
Nors lietuvis toliausiai Rusijos rytuose esantį Vladivostoko miestą pasiekė dar užvakar, pirmadienį, čia jo kelionė aplink pasaulį per 40 dienų ir stabtelėjo. Priežastis paprasta – toliau nėra kur važiuoti. Vladivostoko krantus skalauja Ramusis vandenynas. O kad ir koks modernus būtų naujasis Karolio žirgas „KTM 790 Adventure“, plaukti jis nemoka.
Lietuvio kelionė tęsis per visą Šiaurės Ameriką garsiuoju „Route 66“ keliu nuo Los Andželo per Čikagą iki Niujorko. Tačiau į Los Andželą reikia skristi lėktuvu. Didelis „Enduro“ klasės motociklas nei į rankinį, nei į registruotą bagažą netelpa, turi keliauti atskirai. Plukdyti laivu neišeina – lietuvis jau turės būti grįžęs į Druskininkus, kai laivas dar tik švartuosis vakarinėje JAV pakrantėje. Rasti sprendimą Karoliui padėjo lietuvių logistikos įmonė „Hoptrans“, suorganizavusi patogų motociklo pergabenimą krovininiu lėktuvu.
„Daug laiko užtruko motociklo pakavimas, muitinės procedūros, tad per dvi dienas nelabai ir spėjau į miestą išlįsti. Bet kiek vakarais jame pasivaikščiojome. Šis didmiestis man paliko visiškai ne rusiško miesto įspūdį. Jis atrodo minkštas, labai modernus, čia daug turistų, daugiausia iš kaimyninių šalių, tai korėjiečiai, kinai ir japonai. Daug pramogų, visi atrodo atsipūtę ir atsipalaidavę, dėl to ir atmosfera čia jauki, atpalaiduojanti“ – apie Vilniaus dydžio uostamiestį kalnuotoje Japonijos jūros pakrantėje kalbėjo K.Mieliauskas.
Rusiją jau galima pervažiuoti geru keliu
Kiek atsikvėpęs nuo kasdienio tūkstančių kilometrų sukimo jis labiau stebėjosi pagerėjusia Rusijos infrastruktūra ir tuo, kad per šalį dabar galima pervažiuoti bet kokiu automobiliu. Rusai didžiuojasi savo ilgiausiu pasaulyje keliu per vieną šalį ir jį prižiūri. Atstumas nuo Maskvos iki Vladivostoko – 9 300 km.
„Iš viso pravažiavau 11 100 km. Iš jų keliais be dangos, tai yra akmenimis ar žvyru, važiavau 300 km. Bet labiausiai nustebino tai, kad visą Sibirą galima pravažiuoti bet kokiu automobiliu. Visas kelias daugiausiai geras arba labai geras. Yra gal koks tūkstantis kilometrų prastesnių atkarpų, bet jos nesukuria didelio diskomforto. Degalų kolonėlių gana daug ir visos jos skirtingos. Vienos prabangios, europietiškos, kitos – surūdijusios cisternos, tačiau arba degalų kokybė visur gera, arba KTM motociklo variklis visiškai neišrankus savo maistui“, – kalbėjo K.Mieliauskas apie Sibiro kelią.
Toliau – Amerika
Karolis jau išskrido iš Vladivostoko per Seulą į Los Andželą, krovinių terminale supakuotas jo „KTM 790 Adventure“ laukia savo eilės keliauti tuo pačiu maršrutu. Vos tik atsiėmęs motociklą Los Andžele lietuvis iš karto dar nešoks ant balno ir nerūks į rytus. JAV megapolyje bus atliktas pirmasis planinis aptarnavimas: pakeista alyva, filtrai. Motociklui taip pat reikės naujos priekinės padangos, mat ji jau susidėvėjusi. Galinė buvo pakeista dar Sibire, Irkutske.
Amerikoje druskininkiečio laukia dar maždaug 6 000 km, o po jų – dar vienas persikėlimas per Atlanto vandenyną į Europą, ir dar pora tūkstančių kilometrų per ją atgal į Druskininkus, kuriuos jis planuoja pasiekti rugsėjo 27 dieną miestui minint turizmo šventę.