Tad šįkart testui pasirinkome vilkiką „Ford F-Max“, kuris konkurse „Metų sunkvežimis“ nustebino daugelį. Todėl ir laimėjo net dvi nominacijas – „Metų staigmena“ ir „Metų biudžetas“. Iš tikrųjų, tai – pigesnis už didžiuosius konkurentus vilkikas, siūlantis ir galią, ir efektyvumą, ir komfortą.
Turbūt galima būtų teigti, kad, kuo didesnis automobilis, tuo daugiau jame privalumų ir technologijų. Kiekvename juoke yra didelė dalis tiesos. Ir naujasis vilkikas „Ford F-Max“ yra puikus įrodymas.
Ford F-Max
- Konkurse „Metų sunkvežimis 2023“ laimėjo dvi nominacijas: „Metų staigmena“ ir „Metų biudžetas“.
- Naujajame F-Max atnaujintas variklis FORD ECOTORQ 12,7L 500AG, 6 proc. taupesnis už ankstesnės kartos.
- Nauja 16 pavarų greičių dėžė, elektrohidraulinis vairo stiprintuvas su trimis važiavimo pasirinkimais, pagerinta garso izoliacija.
- „ConnecTruck“ – integruota SIM kortelė ir debesų technologija suteikia tiesioginę prieigą prie visų reikiamų duomenų apie vilkiką esant net už tūkstančių kilometrų.
- Maxcruise sistema, tarsi trečioji vilkiko akis, suteikia galimybę patikrinti maršrutą – analizuoja kelio tipą ir sąlygas, automatiškai reguliuoja greitį.
- „Ford Trucks“ jau skaičiuoja 60 metų amžių, o Lietuvoje debiutavo 2019 m.
Pasivažinėjome vilkiku vieną dieną – ir greitkeliais, ir siaurais regioniniais keliukais. Buvo linksma, nes vilkikas traukė kitų eismo dalyvių akį. gal ne tik dėl lipdukų – daugeliui buvo smalsu, kokį milžiną į kelius išleido „Ford“. Įspūdžius sudėjome į nuotaikingą kelionės filmą, kviečiame žiūrėti:
Pirmas įspūdis – patobulėjęs vairas
Lengvieji „Ford“ automobiliai nuo seno garsėja tiksliais, netgi sportiškais vairo mechanizmais. Vilkikai tęsia šią tradiciją. Tačiau naujajame F-Max galima pasirinkti net tris vairo elektrohidraulinio stiprintuvo veikimo režimus. Tai – labai palengvina manevravimą važiuojant ne greitkeliu, o nedidelėse aikštelėse.
Vairuoti tokį vilkiką – malonumas, o manevruoti tikrai galėtų bet kuris vairuotojas, turintis bent C kategoriją.
Iš tiesų, jei vertintume „Ford“ kaip rinkos naujoką (na, bent jau ne senbuvį), maloniai stebina ir sklandus transmisijos darbas, ir puiki garso izoliacija, ir aukštas komforto lygis.
Kas sieja su lėktuvu, limuzinu, kemperiu
Akimirką pagalvojau – būtų šaunu šiuo vilkiku nukeliauti į, tarkime, Norvegijos fiordus. Nes matomumas pro priekinį langą – fantastiškas. Važiuojant kemperiu tiek daug nesimato. Tačiau, kita vertus, šiuolaikiniai vilkikai tam tikra prasme gali atlikti ir kemperių funkcijas. „F-Max“ turi du gultus. Viršutinis – atlenkiamas, jis puikiai gali tarnauti ir kaip plati lentyna daiktams susidėti.
O apatinis – ne tik patogus gulėti, su lankstomu galvūgaliu, bet ir su plaunamu čiužiniu.
Jei jau apie kemperį, tai po vairuotojo sėdyne esantis bagažo skyrius ir primena namą ant ratų. Jis eina per visą kabinos plotį, todėl į bagažą galima dėti, tarkime, ilgą meškerę – ilgio pakaks.
Tačiau vairuotojo kabinoje esančias daiktadėžes mieliau lyginčiau su lėktuvo „Airbus“, montuojamas virš keleivių galvų. Vilkiko kabina aukštesnė už orlaivio – 216 cm. Šioje erdvėje sumontuotos trys uždaros 105 litrų talpos daiktadėžės. O bendras asmeniniams daiktams susidėti skirtų talpų tūris siekia 700 litrų.
Atlikome eksperimentą ir su šaldytuvu, sumontuotu po apatiniu gultu. Į veną jo skyrių (karštą dieną – red. past.) sudėjome užkandžių, o į šaldiklį – mineralinio vandens buteliukus. Per kelias valandas vanduo pavirto ledo gabalu, taigi 38 l talpos šaldytuvas veikia taip pat gerai, kaip kokiame limuzine, skirtame vežioti VIP asmenis.
Apibendrinant, galima pasakyti, kad naujasis „Ford F-Max“ už protingą kainą siūlo tikrai daug. Dar viena šio teiginio iliustracija – vilkiko vairuotojo darbo vieta – sėdynė. Ji – su oro pakaba, reguliuojamo aukščio, pasvirimo kampo, sėdimojo paviršiaus ilgio, su šildymu ir juosmens keturių lygių atrama.
Taigi naująjį „F-Max“ lengva vairuoti, patogu sėdėti ir ilsėtis.
Jei dar pridurtume, kad „Ford Trucks“ plečia servisų tinklą Europoje, galima daryti išvadą, kad į didžiųjų vilkikų gamintojų sąrašą Europoje įsiliejo dar venas rimtas žaidėjas.