Kitaip tariant, jei jūsų automobilis naudoja dyzeliną, užpylus raketinio kuro mašina (teoriškai) taip pat važiuotų.
„Skystas vandenilis – degalai, kuriuos naudodavo daugkartinio naudojimo erdvėlaiviai „Space Shuttle“ – dyzeliniams varikliams tiktų, – tvirtina MIT aeronautikos ir astronautikos profesorius Manuelis Martinezas-Sančezas (Manuel Martinez-Sanchez). – Vis tik nereikėtų pamiršti kito dalyko: kad vandenilis liktų skystas, reikalinga itin žema temperatūra – apie -260ºC. Sukurti tokias temperatūrines sąlygas degalų bake ar garaže būtų kebloka... Kaip ir mėginti apsaugoti variklį nuo užšalimo...“
Gali skambėti keistai, tačiau žibalas į kosminę erdvę kelia „Sojuz“ ir „Falcon 9“ raketas
Kas kita – raketinis kuras RP-1 (angl. – „Rocket Proppelant“, liaudiškai – „kerosinas“, o lietuviškai – „žibalas“). Jis gali būti laikomas kambario temperatūroje, yra ne toks sprogus, kaip skystas vandenilis, tačiau gerokai tirštesnis. Jei leistumės į detales (tačiau negiliai), RP-1 yra itin aukštos kokybės žibalas – toks kuras kaip alternatyva alkoholių pagrindu gaminamiems degalams buvo pradėtas naudoti XX a. viduryje. Gali skambėti keistai, tačiau žibalas į kosminę erdvę kelia „Sojuz“ ir „Falcon 9“ raketas.
„Žibalas – artimas dyzelino giminaitis, tad dyzelinių automobilių vairuotojai iš principo galėtų naudoti ir jį, – primena M. Martinezas-Sančezas. – Vienintelis RP-1 ypatumas – menkesnis lakumas ir didesnis klampumas. Tad variklis šaltomis dienomis ir naktimis veiktų ne taip sklandžiai.“
Ar tai reiškia, jog Lietuvoje visai neblogų perspektyvų turėtų „žibalinių“ (žibalą pardavinėjančių degalinių) tinklas? Pasakyti sunku. Tačiau laikų, kai žibalas buvo viena labiausiai paplitusių technologijų Lietuvoje, būta. Ir ne taip jau seniai... Būta, beje, ir balanos gadynės.