Dar visai neseniai jauno ir išmanaus jauno žmogaus ar net sėkmingo verslininko simboliu laikytas elektra varomas „kompiuteris ant ratų“ pasaulyje sulaukia nusivylimo, protesto akcijų ir netgi išpuolių. E.Muskas kaltinamas daugybe dalykų, bet, ko gero, baisiausias – pritarimas dešiniesiems ekstremistams ir prokremliška politika (pvz., AfD Vokietijoje). Po JAV prezidento Donaldo Trumpo susitikimo su Ukrainos vadovu Volodymyru Zelenskiu situacija tikrai nepasitaisė, dalis potencialių pirkėjų nori boikotuoti šį JAV elektromobilių gamintoją.
SUSIJĘ: Po E.Musko veiksmų – vairuotojų gėda: protestai, smukę pardavimai ir noras atsikratyti „Tesla“
Internete – daugybė pavyzdžių apie svajojusių vairuoti „Tesla“, bet dabar persigalvojusių potencialių pirkėjų. O ir važinėjantys „Tesla“ pradėjo ieškoti populiarėjančių lipdukų „Nusipirkau „Teslą“ prieš Elonui išprotėjant“. Lietuvoje „Tesla“ netgi pradėta juokais vadinti „Muskvič“ (pagal rusišką „Moskvič“ – rus. maskvietis).
Ar tai reiškia, kad „Tesla“ erai atėjo pabaiga? O gal tik tyla prieš audrą? Nuomonių yra pačių įvairiausių, mes apklausėme keletą automobilių rinkos ekspertų ir prekybos atstovų.
Suprasti akimirksniu
- 2025 m. sausį „Tesla“ Europoje pardavė 9 945 elektromobilius – 45 proc. mažiau nei pernai, kai skaičius siekė 18 161.
- Vokietijoje „Tesla“ pardavimai sausį sumažėjo 60 proc., nors bendri elektromobilių pardavimai didėjo. Tačiau daugelis elektromobilių pirkėjų rinkosi elektrinius VW ar „Škoda“, o ne Brandenburge pagamintus „Tesla Model Y“.
- Australijoje vasario mėn. „Tesla“ pardavimai sumažėjo nuo 5 665 iki 1592 vienetų lyginant su 2024 m. tuo pačiu mėnesiu. Didžiausias – populiariojo MODEL3 kritimas – net 81 proc.
Pasak užsienio žiniasklaidos, „Tesla“ dėl E.Musko politinio elgesio ir „išduotų vertybių“ (parama naftos ir dujų gavybą didinančiam D.Trumpui) skęsta: kiek ilgai tai tęsis ir kaip tai paveiks automobilių rinką? Ar kiti automobilių gamintojai dabar pasinaudos galimybe? O gal Elonas čia niekuo dėtas?