Kodėl nėra permatomų variklių? Nes nėra tokios medžiagos, kuris būti permatoma ir pakankamai stipri, ir pakankamai standi, ir pakankamai atspari karščiui, ir pakankamai ekonomiška. Metalas yra idealiai varikliams tinkanti medžiaga. Tačiau jei variklio ilgaamžiškumas nerūpi, dalį jo galima pakeisti akrilu.
Akrilas – tai sintetinė permatoma medžiaga, kuri nė iš tolo netinka variklių gamybai. Tačiau „Youtube“ kanalas „TROdesigns“ dalį 1977-ųjų „Honda XR76“ variklio pakeitė akrilu ir užfiksavo cilindre vykstantį degimą.
Variklis buvo šiek tiek modifikuotas – sumažinta kompresija, pakeisti stūmoklio žiedai, sumažinta vidinė trintis. Nepaisant to, nėra tokių modifikacijų, kurios leistų akrilui pakeisti metalinį cilindro paviršių. Bet kuriuo atveju, šiam varikliui reikėjo dirbti tik tiek laiko, kiek reikia vaizdo įrašui nufilmuoti.
Rezultatas – vaizdo įrašas, kuris po kelių dešimtmečių bus istorinė medžiaga apie praeities technologijas:
Filmuke matysite ir variklio gamybą – norėdami peršokti iki bandymo turite keliauti iki maždaug 13 minutės žymos. Pamatysite, kaip darniai juda vožtuvai, kaip gražiai cilindru keliauja stūmoklis ir, žinoma, liepsną.
Vidaus degimo variklio galiojimas artėja į pabaigą. Tiesa, ne taip greitai, kaip tikriausiai tikitės. Optimistiškiausios (?) prognozės teigia, kad paskutiniai automobiliai nutils po 20–25 metų. Taigi, mokytis apie šios technologijos veikimą dar ne vėlu.