Kas laukia rusų, iš šalies galutinai pasitraukus „Mercedes“?

„Mercedes“ pasitraukimas iš Rusijos rinkos kiek užtruko. Vis dėlto praėjusią savaitę „Sidabrinės žvaigždės“ atstovai viešai pareškė, kad šalia Maskvos Jesipove esančią gamyklą (1000 darbuotojų) pagaliau pardavė vietinei įmonei „Avtodom“.
Mercedes - rusų pamėgta automobilių markė
Mercedes - rusų pamėgta automobilių markė / Avtovzgliad nuotr.

Ar tai reiškia, kad Rusijos gyventojai nebegalės mėgautis vakarietiška „Mercedes“ prabanga? Juk vokiečiai dar kovą nutraukė eksportą į Rusiją ir sustabdė prekybą automobiliais, nebetiekė technologijų. Tačiau gamykla Rusijoje iki šiol priklausė vokiečiams.

Gamyklas be technologijų Rusijai perleidžia už vieną svarą?

Tuo tarpu „Ford“ praėjusį trečiadienį patvirtino, kad užbaigė susitarimą dėl pasitraukimo iš Rusijos rinkos. Bendrovė kovo mėnesį paskelbė apie visišką savo veiklos Rusijoje sustabdymą. Dabar ji pardavė savo 49 proc. bendros įmonės „Sollers-Ford“ akcijų, tačiau turi galimybę per penkerius metus atpirkti akcijas, „jei pasikeistų pasaulinė situacija“.

Japonijos „Nissan“ paliko Rusiją kiek anksčiau spalį po analogiško „Toyota“ ir „Renault“ žingsnio.

„Nissan“ patyrė 700 mln. JAV dolerių (600 mln. svarų sterlingų) nuostolių, perleisdama savo verslą valstybinei įmonei už nominalų mokestį, kuris, kaip pranešama, mažesnis nei 1 svaras.

Haraldas Wilhelmas, „Mercedes“ finansų direktorius, teigė, kad bendrovės pasitraukimas iš Rusijos neturėtų smarkiai paveikti jos pelno.

Kiti automobilių gamintojai, pvz., „Jaguar Land Rover“, „General Motors“, „Aston Martin“ ir „Rolls-Royce“, automobilių tiekimą Rusijai nutraukė pirmaisiais karo mėnesiais ir nutraukė visus saitus.

Tinklalapio „Car Dealer Magazine“ vyriausiasis redaktorius Jamesas Baggottas teigė, kad „Mercedes“ žengė koja kojon su kitomis įmonėmis, nutraukdama eksportą ir sustabdydama veiklą Rusijoje anksčiau šiais metais, tačiau daugelis kitų automobilių gamintojų antrą žingsnį žengė ir galutinai iš šalies pasitraukė žymiai greičiau. Neįprasta, kad „Mercedes“ tai padarė ne iš karto, sakė jis BBC.

„Prieš karą Rusija buvo pelninga rinka prabangių automobilių gamintojams, tokiems kaip „Mercedes“. O automobilių modeliai „G Wagen“ ir S klasės limuzinai, buvo labai populiarūs tarp Rusijos elito“, – sakė jis.

„Galbūt „Mercedes“ tikėjosi greitos karo pabaigos? Ir tik dabar, jam akivaizdžiai užsitęsus, pagaliau priėmė ilgai lauktą sprendimą visam laikui pasitraukti iš šalies.

Kas laukia „Mercedes“ vairuotojų Rusijoje?

Europos verslo asociacija (AEB) pranešė, kad nuo sausio iki rugsėjo Rusijoje buvo parduota 9558 „Mercedes“ automobiliai, t.y. 72,8 proc. mažiau nei prieš metus.

Natalija Koroliova, „Mercedes-Benz“ atstovybės Rusijoje generalinė direktorė, pranešime teigė, kad pagrindiniai žingsnio prioritetai – įvykdyti įsipareigojimus Rusijos klientams ir išsaugoti darbo vietas. Kitaip tariant – likę be technologijų darbuotojai gamins atsargines dalis?

Sutarties sąlygos konfidencialios, tad galima remtis tik atskirais valdininkų pasisakymais.

Pasipelnys Rusija ar Kinija?

Rusijos portalas „Avtovzgliad“ rašo, kad gamyklos konvejeriai jau spėjo apdulkėti. O jas nuvalys, ko gero, Rusijos bičiuliai kinai. Bent jau tokią užuominą davė Maskvos srities gubernatorius Andrejus Vorobjovas.

Kitaip tariant, kinai padės gaminti atsargines dalis po Rusiją važinėjantiems „Mercedes“? Na, metalines dalis – traukes, spyruokles ar guminius dirželius gal ir galima pakeisti kiniškais. Bet kaip jūs įsivaizduojate „Mercedes“ be stabdžių antiblokavimo ir daugybės kitų saugumo sistemų? Juk vokiečiai uždraudė tiekti į Rusiją net raktelius (automobiliams atrakinti ir užvesti). Taigi nuo šiol, pametę išmanųjį „Mercedes“ raktą, rusai turės atsisveikinti ir su automobiliu.

Dar vienas svarbus niuansas, kurį pažymi Rusijos žiniasklaida – pagrindinė „Mercedes“ buveinė Vokietijoje ir anksčiau neprisiėmė atsakomybės už Rusijoje pagamintus ir parduotus automobilius. Tad dabar faktiškai nelieka atsakingų, nes „Avtodom“ labiau rūpi pelnas, o ne išlaidos.

„Jau aišku, kad „Mercedes-Benz“ pirkimas Rusijoje tapo loterija. Jei pasiseks, automobilis ilgai ištikimai tarnaus savininkui. Priešingu atveju šeimininkas taps savo geležies vergu ir labai ilgai lauks atsarginių dalių, už jas, ko gero, gerokai permokės“, – rašo portalas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis