Iš tikrųjų, net sunku tinkamai apibūdinti, koks įspūdingas šis rekordas. „Bugatti“ ir „Koenigsegg“ negalėjo viršyti 500 km/val., o daug mažiau žinomi amerikiečiai SSC tai padarė. Ir tai atrodė taip lengva! Automobilis buvo stabilus ir sparčiai bėgėjosi iki pat rekordinės padalos.
Be to, inžineriniai paminėtų kompanijų pajėgumai yra tiesiog nelygintini. „Bugatti“ rentgeno spinduliais peršvietė visas padangas, kurias naudojo neoficialiam 490 km/val. rekordui pasiekti. Jau nekalbant apie tai, kad tos padangos buvo pagamintos specialiai „Chiron“. Važiuojant tokiu greičiu padangas veikia milžiniška išcentrinė jėga – įprastos padangos greičiausiai jos neatlaikytų.
Tačiau „SSC Tuatara“ savo rekordą pasiekė dėvėdamas standartines „Michelin Pilot Sport Cup 2“. Taip, tai yra aukštos klasės sportinės padangos, bet jų net negalima lyginti su tomis, kurias rekordiniams bandymams naudoja „Bugatti“.
Tačiau rekordas buvo užfiskuotas? „SSC Tuatara“ maždaug 11 km greitkelio atkarpoje netoli Las Vegaso pasiekė 532,93 km/val. greitį. Važiuodamas į kitą pusę automobilis išvystė 484,53 km/val. greitį, todėl oficialus rekordas – 508,73 km/val. Apie šį rekordą, žinoma, pranešė gausybė tarptautinių leidinių. „TopGear“ buvo viena iš pirmųjų, kuriai apie rekordą leista kalbėti viešai – nors rekordas pasiektas spalio 10 dieną, apie jį buvo pranešta tik spalio 19-ąją. Ar galite įsivaizduoti gėdą, kurią kažkas patirs TG biure, jei paaiškės, kad išskirtinis jų turinys yra tik melas ir apgaulė?
O dabar jau laikas pradėti abejoti, ar rekordas apskritai buvo pasiektas ir internautai tai jau daro. Tą greitkelio atkarpą nesunku surasti „Google Maps“ sistemoje, ją galima išmatuoti, o vaizdo įraše galima pastebėti kai kuriuos ženklus, leidžiančius susigaudyti, kurioje vietoje yra „SSC Tuatara“ automobilis.
Misha Charoudinas, „Youtube“ kūrėjas, savo kanale pasidalino paprastomis matematinėmis įžvalgomis – „SSC Tuatara“ rekordinio greičio niekaip negalėjo pasiekti.
Trumpai – skirtinguose įrašuose galima pamatyti ne tik GPS duomenis, bet ir variklio apsukas. Žinant „SSC Tuatara“ techninius duomenis (transimisijos pavaras, ratų dydį ir t.t.) galima apskaičiuoti, kokiu greičiu važiuoja automobilis esant konkretiems sūkiams. Jei jūsų automobilis, važiuodamas ketvirta pavara 50 km/val. greičiu išlaiko 1500 apsisukimų per minutę greitį, jis toks ir liks, nepriklausomai nuo vėjo, kelio dangos ir kitų faktorių. Be to, vaizdo įrašuose matomą kelio atkarpą galima išmatuoti ir pagal tai apskaičiuoti, kokį vidutinį greitį automobilis išlaikė. Šie skaičiavimai rodo, kad „SSC Tuatara“ buvo apie 20 proc. lėtesnis nei rodo tie GPS duomenys.
Išsamesnis paaiškinimas čia:
Šie skaičiavimai, beje, atrodo įtikinamai, nes „Youtube“ kūrėjų apskaičiuotas realus automobilio greitis ir rodomas GPS greitis bet kuriuo metu skiriasi būtent per 20 proc.
Abejones dėl rekordo kėlė ir garsus „Youtube“ kūrėjas „Shmee150“:
Tai kas įvyko? Duomenys rodo, kad galimai buvo meluojama. „SSC Tuatara“ neabejotinai yra labai greitas hiperautomobilis – juk jo 5,9 litrų V8 variklis su dviem turbokompresoriais išvysto 1750 AG. Tačiau 500 km/val. greičiui reikia ne tik didžiulės galios, bet ir kitų savybių. Inžinieriai ilgai sprendžia sudėtingus galvosūkius – ar automobiliui užteks oro? Ar spės darbuotis jo degalų siurbliai?
Kaip surasti idealų balansą tarp aptakumo ir stabilumo? Kaip užtikrinti padangų saugumą? Ar kėbulas neišsilakstys gabalais pasiekus didesnį greitį? Su visa derama pagarba, SSC pajėgumai tikrai neprilygsta tiems, kuriuos turi „Bugatti“ ir „Koenigsegg“. Tai nereiškia, kad rekordo amerikiečiai negali pasiekti. Gali, tačiau bandymai visada bus vertinami itin kritiškai.
Greičiausio pasaulio automobilio titulas, žinoma, padėtų parduoti hiperautomobilį. Didžiausio melagio – nelabai. Bet kas žino – gal kažkur įsivėlė klaida ir tai nėra marketinginis melas. Galbūt.