Pasirodo, S.A.Bačkio g. problema savivaldybei žinoma jau seniai. Tačiau, pasak J.Ruzgio, klausimai valdžios namuose sprendžiami lėtai. Todėl rajono gyventojai sutiko pagal formulę 50/50 išasfaltuoti šią strategiškai nesvarbią gatvelę ir pagal tą pačią finansavimo formulę įrengti apšvietimą. Kitaip tariant, pusę kainos už savo gerovę sumoka patys gyventojai, procesas truko daugiau nei 8-erius metus.
Tačiau, sutvarkius gatvę, pasak J.Ruzgio, išryškėjo kitos problemos.
„Pagal savo kategoriją ši gatvė neturėtų būti tranzitinė. Tačiau, nutiesus asfalto dangą, dalis gretimų rajonų gyventojų ėmė S.A.Bačkio gatvele trumpinti savo kelią. Ir ne visuomet laikydamiesi Kelių eismo taisyklių.
Šioje gatvelėje vaikai nuolat važinėja dviračiais, riedučiais, paspirtukais.
Mūsų vietovė kalvota, todėl šioje gatvelėje vaikai nuolat važinėja dviračiais, riedučiais, paspirtukais. Todėl kai kurios vietos, ypač nuokalnėje esanti sankryža su Galinės g., tapo labai nesaugios. Nors greitis ženklais apribotas iki 30 km/val., vairuotojai lekia taip, kad kyla pavojus vaikams“, – įvardijo J.Ruzgys pirmąją problemą.
Antra problema – pasiklydę vilkikai
Antroji – dar didesnė. Pasirodo, kai kurie krovininių automobilių vairuotojai (jų eismas čia griežtai draudžiamas), supainioję Galinės gatvę su Galinės kaime esančiu „Transekspedicijos“ logistikos centru, (šis kaimas yra kitoje Vilniaus pusėje važiuojant link Panevėžio), atbilda į S.A.Bačkio gatvę net su vilkikais. Ne iš piktos valios, pasiklydę, bet pažeisdami KET ir keldami pavojų.
Susitvarkę savo gatvę (2019 m. rudenį), gyventojai pradėjo kalbėtis su savivaldybės administracijos direktoriaus patarėju Raivydu Rakausku, kaip būtų galima „iškreivinti“ gatvę, tokiu būdu sumažinant transporto priemonių greitį. Tokie projektai plačiai taikomi Skandinavijos šalyse, todėl pokalbis su miesto vadovais buvo geranoriškas.
„Sprendimas įrengti klombas, o ne greičio kalniukus miesto vadovams atrodė tinkamas. Nes gulintys policininkai sprendžia tik greičio problemą, bet ne vilkikų. Juo labiau, kad ir Lietuvoje toks gatvės iškreivinimas yra leistinas pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos norminius aktus“, – paaiškino J.Ruzgys.
Jo teigimu, miesto valdžios požiūris buvo teigiamas, reikėjo padaryti projektą. Gyventojai dairėsi sprendimų užsienyje, rado jų ne vieną, tačiau sunkiausia buvo rasti projektuotojų Lietuvoje – darbas per smulkus, užsakymas per mažas.
Savivaldybė situacijos nepagerino
Kol ieškojo, kas pagamintų tokius inžinerinius elementus, šių metų pradžioje kreipėsi ir į Vilniaus Eismo organizavimo skyrių. Priežastis – artėjantis šiltasis sezonas, kai vaikai pabirs į gatvę.
„Paaiškinome, kad prie probleminės sankryžos yra bendruomenės įrengta žaidimų aikštelė, kad čia nesaugu. Paprašėme ties sankryža bent jau STOP ženklą įrengti.
Eismo organizavimo skyrius situaciją įvertino savaip. STOP ženklo idėjos atsisakė, bet sankryžoje sudėjo pagrindinio ir šalutinio kelio ženklus. Pagrindiniu padarė tą kelią, kuriuo visi lekia... Anksčiau bent jau pristabdydavo, nes keliai buvo lygiaverčiai. Todėl greitis padidėjo, situacija pablogėjo. Taigi privalėjome kažko imtis, norėdami apsaugoti savo vaikus.
Dėžes gamino gyventojai ir jų vaikai. Šių statinių ant kelio nestatėme, kol gavome atšvaitines juostas – kad ir vairuotojams vakarais būtų saugu.
Bet štai – po skundo atvažiavo įmonės „Grinda“ darbuotojai ir dėžes išsivežė. Taip, jų prievolė dėžes patraukti. Bet kodėl paėmė svetimą nuosavybę?“, – klausė vienas iš šios idėjos autorių J.Ruzgys.
Jo teigimu, ir vaikai nesuprato, kodėl jų gamintas dėžės išsivežė „dėdės“ – be jokio įspėjimo. Todėl kai kurie net pravirko. Bet nėra to blogo, kas neišeitų į gera – „dėžių“ idėja jau pradėjo domėtis Užupio ir kitų rajonų gyventojai, norintys stabdyti lakstančius „kelių gaidelius“.
P.S. Trečiadienį savivaldybė klombas grąžino, paėmusi raštišką įsipareigojimą jų nebestatyti važiuojamojoje dalyje
Savivaldybė: gatvėje bus įrengti kalneliai
Eduardas Garbovskis, Vilniaus Eismo valdymo poskyrio vedėjas 15min komentavo, kad Vilniaus miesto savivaldybė drauge su policija dar praėjusių metų pabaigoje atliko šios gatvės stebėseną.
S.A.Bačkio gatve juda nemažai krovininių automobilių.
Jos metu paaiškėjo, kad S.A.Bačkio gatve juda nemažai krovininių automobilių. Tuomet buvo nuspręsta įrengti kelio ženklus, draudžiančius krovininių automobilių eismą šioje gatvėje.
„Esame suplanavę pagal galimybes įrengti ir greičio mažinimo kalnelius, kitus elementus, kurie užtikrintų leistiną saugų greitį, taip pat gatvės apšvietimą“, – komentavo E.Garbovskis.