Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas tapo Lietuvos „Metų motociklu 2023 m.“?

Ketvirtadienio vakarą neseniai atidarytame Auto muziejuje (Vilniaus taksi parke) Lietuvos žurnalistų autoklubas paskelbė „Metų motociklo“ rinkimų rezultatus. 15min skaitytojai rubrikoje Gazas.lt išrinko „Tautos motociklą“.
Metų motociklu išrinktas „Ducati Multistrada V4S“
Metų motociklu išrinktas „Ducati Multistrada V4S“ / E.Babelio nuotr.

Komisija balsuodama tiesiogiai nusprendė, kad „Metų motociklo“ titulo labiausiai vertas „Ducati Multistrada V4S“. Jis rurinko daugiausiai komisijos balų. Žemiau pateikiame rezultatų lentelę:

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Metų motociklu Lietuvoje išrinktas Ducati Multistrada V4S
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Metų motociklu Lietuvoje išrinktas Ducati Multistrada V4S

„Tautos motociklo“ nominacijoje balsavo 15min skaitytojai. Lyderių trejetukas atrodo taip:

Nugalėtojas – „Yamaha Tenere 700“ – 11 proc. arba 842 balsai. Antras „Yamaha MT-07 Pure“ – 9 proc. arba 668 balsai. Trečias – „Ducati Multistrada V4S“ – 7 proc. arba 571 balsai.

Kaip vyko „Metų motociklo“ rinkimai

„Neįmanoma nepamatyti, kad motociklizmas Lietuvoje išgyvena Renesansą. Taip gimė mintis organizuoti „Metų motociklo“ konkursą Lietuvoje ir atversti naują lapą šalies istorijoje“, – mintimis dalinosi Lietuvos žurnalistų autoklubo (LŽA) narys ir projekto vadovas Justas Lengvinas.

Į geriausiojo metų motociklo, o taip pat ir kitų nominacijų nugalėtojų, paieškas drauge su juo leidosi iš viso 11 komisijos narių. Konkurso ekspertų gretas papildė Lietuvos kelių policijos atstovai, keliautojai, motociklų sporto meistrai, automobilių ir motociklų apžvalgininkai. Komisiją sudarė:

Rimas Bružas – žurnalistas ir prisiekęs motociklininkas;
Aidas Bubinas – keliautojas ir operatorius,
Marius Eidukonis – žurnalistas,
Vytautas Grašys – Lietuvos Kelių policijos tarnybos viršininkas,
Justas Lengvinas – automobilių ir motociklų apžvalgininkas,
Karolis Mieliauskas – keliautojas,
Jurgis Paplaitis – automobilių ir motociklų apžvalgininkas,
Šarūnas Pladas – motociklų sporto meistras,
Darius Rekašius, arba Moto Guris – motociklų apžvalgininkas, motociklininkas,
Paulius Sviklas – komunikacijos specialistas, motociklininkas,
Jurga Žukauskaitė – motociklininkė, turų motociklais organizatorė.

Kone mėnesį laiko jie turėjo tam, kad išbandytų 38 į pirmąjį konkursą deleguotus modelius, ir priartėjus finišui, išdalytų į finalo sąrašus patekusiems modeliams balus.

Tiesa, jau rikiuojant finalininkų sąrašus paaiškėjo, kad komisijai teks laužyti taisykles. Pirmojo „Metų motociklo“ konkursui panaudota kone trisdešimtmetį LŽA organizuojamo „Metų automobilio“ konkurso patirtimi, jog į finalą kovai dėl pagrindinės nominacijos atrenkami septyni modeliai. Tačiau su motociklais taip nepavyko: paaiškėjo, jog vienodai komisijos simpatijų surinko aštuoni modeliai, tad komisijos nariams finale teko jiems išdalyti 25 balus.

Visgi „Metų motociklo“ titulas – ne vienintelis. Konkurso organizatoriai išdalino visą pluoštą apdovanojimų skirtingiems modeliams.

Kas nugalėjo konkurse?

„Metų 125cc“ apdovanojimą pelnė „Husqvarna Svartpilen 125“.

„Metų elektrinis“ nominacijoje nugalėjo elektra varomas „Zeeho AE8 S+“

„Metų iki 35 kW“ nominacijoje pergalę išplėšė „Honda ADV350“.

„Metų miesto“ motociklo vardas teko „Indian Motorcycle FTR1200S 2022“.

„Metų adventure“ motociklu galės vadintis „Husqvarna Norden 901 Expedition“.

„Metų touring“ motociklo vardą gavo „Ducati Multistrada V4S“.

„Metų saugiausiu“ motociklu taip pat pripažintas „Ducati Multistrada V4S“.

„Metų sportiškiausio“ titulą gavo „Ducati Monster SP“.

„Metų dizainu“ pripažintas išskirtinis „Italjet Dragster“.

„Metų inovacija“ pripažintas taip pat „Ducati Multistrada V4S“ motociklas. Pastarasis apdvanojimas šiam motociklui skirtas už aklųjų zonų indikatorius, už gausybę naujovių elektronikoje, variklyje, taip pat už adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą ir daugelį kitų naujienų.

Be šių nominacijų konkurso komisija išbandžiusi visus dalyvius nusprendė, jog kai kurie verti atskirų, specialiųjų, nominacijų.

Tad nominacija „Naujas oldschoolas“ teko motociklų gamintojui „Royal Enfield“.

„Metų staigmena“ titulas tapo „Brixton“ motociklų gamintojas.

„Metų biudžetas“ titulas skirtas „Keeway Vieste 125“ modeliui.

Artima kova

Pirmą kartą Lietuvoje savo žodį balsuojant už motociklus galėjo tarti ir tauta. Visą mėnesį portale 15min lietuviai galėjo balsuoti už savo favoritus, šitaip rinkdami „Tautos motociklą 2023“.

Neįtikėtinai aktyvi motociklininkų bendruomenė suplūdo rinkti savo mylimiausių gamintojų ir modelių. Po nuožmios kovos paaiškėjo, kad „Tautos motociklu“ vadinsis „Yamaha Tenere 700“.

Finalinis aštuntukas

Į pirmojo Lietuvos „Metų motociklo 2023“ titulą pretendavo net aštuoni skirtingi modeliai (abėcėlės tvarka):

Brixton Cromwell 1200

CFMOTO 800MT Touring

Ducati Desert X

Ducati Multistrada V4S

Honda NT1100 DCT

Honda XL750 Transalp

Indian Motorcycle FTR1200S 2022

KTM 1290 Super Adventure S

Komisijai tekusi užduotis – išdalinti 25 balus visiems modeliams. Mažiausias buvo galima skirti 0 balų, daugiausiai – 10. Ir gyvas balsavimas parodė, jog kova – labai aštri, o konkurentai – netoli vienas kito.

Surinkęs 49 balus ir antroje vietoje su 43 balais palikęs „KTM 1290 Super Adventure S“ modelį, „Metų motociklu 2023“ išrinktas „Ducati Multistrada V4S“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais