Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kas tos „Zetkės“ – greitos, patogios, išskirtinės?

Automobilių entuziastai neretai vartoja žodį „zetkė“, norėdami apibūdinti tam tikrą automobilį. Vien išgirdus šį pavadinimą, pasakyti konkretų modelį vargu ar išeitų, tačiau numanyti, apie ką kalbama, nesunku. Tai greičiausiai bus kupė arba kabrioletas, smagiai valdomas ir turintis galingą variklį, rašoma pranešime.
BMW Z4
BMW Z4 / Gamintojo nuotr.

Kokie variantai? Pirmas, kurį dažniau išgirsite iš klasikinių automobilių entuziasto – prieš keturis dešimtmečius gaminti „Datsun“ modeliai 240Z, 260Z bei 280Z.

(Newspress.co.uk nuotr.)/„Datsun 240Z“
(Newspress.co.uk nuotr.)/„Datsun 240Z“

Pastaraisiais metais jų vertė kilo kaip ant mielių – šešis cilindrus turintys kupė modeliai traukia daugelio automobilių entuziastų akis. Juos neretai renkasi į didelius kolekcininkus netaikantys, tačiau vieną kitą klasikinį automobilį turėti norintys žmonės. Geros būklės „Datsun 280Z“ be 20 tūkst. Eur rasti greičiausiai nepavyks, o dar prieš kelerius metus buvo pilna skelbimų už trečdaliu mažesnę sumą.

„Zetke“ neretai vadinami ir prieš trisdešimt metų gaminti „Nissan“ modeliai, kurie iš esmės pakeitė jau anksčiau minėtus „Datsun“. Tai 300ZX – galingi, greiti ir išskirtiniai. Vieną tokių rasti šiomis dienomis – velniškai sunku. O apie geros būklės egzempliorius jau gali būti kuriamos legendos.

Wikipedia.org nuotr./„Nissan 300ZX“
Wikipedia.org nuotr./„Nissan 300ZX“

Po 300ZX europiečiams „Nissan“ pasiūlė visiškai kitokį modelį su Z vardu – 350Z. 2002–2009 m. gamintą automobilį pakeitė 370Z – modernus modelis, turintis daugybę komforto elementų ir net sportiškesnę „Nismo“ versiją. Tiek 350Z, tiek 370Z iš rinkos išsiskyrė atmosferiniais varikliais – „Nissan“ pasirinko naudoti V6 jėgaines ir taip išsaugojo itin sparčią variklio reakciją į akceleratorius paspaudimą bei puikų garsą.

370Z savo įpėdinio dar nesulaukė, tačiau „Nissan“ ilgai tylėti neturėtų – juk modelis gaminamas nuo 2009 m. Pats laikas būtų atsinaujinti.

Visi šie „Nissan“ bei „Datsun“ (kurie iš principo yra „Nissan“) automobiliai turi vieną bendrą bruožą – šešių cilindrų priekyje sumontuotus variklius bei galinius varančius ratus. Varikliai visais laikais buvo ženkliai galingesni nei rinkos vidurkis – pavyzdžiui, Europai skirtas 370Z pasiekia 350 AG. Net ir senieji „Datsun 280Z“ pasiekdavo 150 AG – kur kas daugiau nei tuometiniai kasdieniniai automobiliai.

Kita automobilio markė, kurios atstovus žmonės dažnai vadina „zetkėmis“ – BMW.

Wikimedia commons iliustr./BMW Z4
Wikimedia commons iliustr./BMW Z4

Z3, Z4 – sportiški kupė bei kabrioletai, kuriuos su malonumu vairuoja kiekvienas automobilių entuziastas. Z3 modeliai yra bene labiausiai prieinami iš visų „zetkių“ – tūkstantmečių sandūroje gamintų modelių galima rasti už 3–4 tūkst. Eur. Jie nepriėjo prie tos ribos, nuo kurios modelių kaina pradeda augti, bet prie jos artėja labai sparčiai.

Kainos vis dar krenta ir prabangesnio bei galingesnio BMW kupė – Z4. Tikėtina, kad taip bus neilgai – išskirtiniai ir gerai išlaikyti modeliai niekada nepasiekia tūkstančio eurų kainos, o ši pradeda augti nuo gamybos pradžios praėjus 20-25 metams.

Lietuvoje šiuo metu parduodamas abiejų markių „zetkes“ galima suskaičiuoti dviejų rankų pirštais. Autogidas.lt portale parduodamus „Z“ modelius rasite paspaudę čia.

O galbūt žinote ir daugiau „zetkių“?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?