Kodėl jūs apie „Tramontana“ dar negirdėjote?
„Tramontana“ – tai ispaniškų automobilių gamintojas, įsikūręs Barselonoje. Kompanijos pavadinimas reiškia šiaurinį vėją, kuris dažnai atneša prastus orus. Tiesa, šiuo atveju, bent jau automobilių mėgėjams, šis vėjas atnešė kažką labai ypatingo ir įdomaus. „Tramontana Car“ – tai naujausias kompanijos kūrinys, nors jis nedaug skiriasi nuo prieš tai „Tramontana“ vardo nežiojusių automobilių.
Dar 2005 m. buvo pristatytas pirmasis „Tramontana“ koncepcinis automobilis. Be jokių abejonių, jis itin traukė automobilių mėgėjų dėmesį vien dėl savo išvaizdos – didelis ir „Formulės 1“ bolidą primenantis automobilis tikrai neatrodė kaip įprasta transporto priemonė. Kūrėjai iškart pasakė, kad šis automobilis važinės ne tik trasomis, bet ir keliais, nors tuo buvo sunku patikėti. Iš tikrųjų, dauguma manė, kad koncepcinis automobilis tiesiog niekada nebus gaminamas. Taip nutiko ne vienai naujai superautomobilių kompanijai – jos iš niekur atsirasdavo su trenksmu, o vėliau tyliai pranykdavo. Tačiau „Tramontana“ liko.
Greitai prasidėjo „Tramontana“ superautomobilio gamyba. Pirmieji modeliai, kaip ir dera „Formulės 1“ bolidą imituojančiai mašinai, turėjo atvirą kabiną, tačiau 2009 m. buvo pristatytas „Tramontana R“, kuris turėjo uždarą kabiną. Tai ne tik pagerino aerodinamines superautomobilio savybes, bet ir suteikė jam ypatingą futuristinę išvaizdą.
„Tramontana R“ buvo varomas V12 varikliu, kuris išvystė 720 AG (537 kW). Būtent ši neįtikėtina jėgainė tapo automobilio išskirtinumu, nes kiti panašūs lengvi superautomobiliai dažniausiai kliovėsi daug mažesniais varikliais. Tačiau tiesa yra ta, kad „Tramontana R“ buvo didelis automobilis – jo ilgis siekė 4,9 m, o svoris – 1268 kg (palyginimui, „Caparo T1“ ilgis buvo 4,06 m, svoris – 550 kg). Tačiau aišku, kad šio ypatingo automobilio kūrėjai norėjo pasistūmėti dar žingsniu toliau – 720 AG buvo negana.
2012 m. buvo pristatytas „Tramontana XTR“, turėjęs apie 876 AG (653 kW). „Atelier Tramontana“, kompanija, gaminanti „Tramontana“ automobilius, tuo metu nesunkiai susidorojo su tikslu pagaminti 12 automobilių per metus ir netgi apsirūpino gera gamyklos įranga. „Tramontana“ markė vis dar gyva ir šiais laikais siūlo įsigyti automobilį gana neoriginaliu pavadinimu – „Tramontana Car“.
„Formulės 1“ bolido ir reaktyvinio naikintuvo meilės vaisius
Tai, beje, deklaruoja ir pats „Tramontana Car“ gamintojas – kuriant automobilio dizainą įkvėpimo buvo semiamasi iš „Formulės 1“ bolidų ir reaktyvinių naikintuvų. Ir tai tikrai matosi. Nors „Tramontana Car“ nedaug skiriasi nuo ankstesnių šios markės modelių, jis tikrai yra ypatingas ir puošia kelių laimingų kolekcionierių garažus.
Kiekvienas „Tramontana Car“ automobilis yra gaminamas pagal užsakymą. Internete sunku rasti informacijos, kiek kainuoja šis bolidas, bet neabejojama, kad kaina viršija pusę milijono eurų. Žinoma, kiekvienas automobilis yra unikalus, todėl ir kainos visada skiriasi. „Tramontana Car“ pirkėjai gali rinktis vieną iš dviejų siūlomų variklių.
Tie, kurie trokšta greičio ir nieko daugiau, renkasi 5,5 l „Mercedes-Benz“ V12 variklį su dviem turbokompresoriais. Jis išvysto 888 AG (662 kW). Kitiems galbūt labiau patinka kiek mažesni varikliai, skleidžiantys nuostabų garsą – šių žmonių „Tramontana Car“ superautomobiliai gali būti ginkluoti atmosferiniu 5,2 l V10 varikliu, išvystančiu 600 AG (447 kw). Variklis „Tramontana Car“ automobiliuose montuojamas su septynių laipsnių sekvencine transmisija.
„Tramontana Car“ važiuoklė yra nesunkiai pritaikoma prie vairuotojo poreikių. Jam pageidavus, gamintojas į automobilį gali įmontuoti ir pakėlimo sistemą, kuri padės įveikti greičio ribojimo kalnelius ar itin nelygias gatves. Geriausiai „Tramontana Car“ jaučiasi ilgose tiesiosiose ir neaštriuose posūkiuose, kur gali išnaudoti savo žvėrišką galią ir aerodinamines savybes.
Galingesnis „Tramontana Car“ variantas iki 100 km/val. įsibėgėja maždaug per 3,3 sek. Tai didžiulis pasiekimas, tačiau tam tikra prasme automobilio įsibėgėjimas nėra toks jau įspūdingas. „Caparo T1“ iki 100 km/val. įsibėgėdavo beveik sekunde greičiau, o ir moderniausiems „Porsche“ ar „Ferrari“ automobiliams aplenkti „Tramontana Car“ nebūtų labai sunku. Bet čia ir slypi viena iš „Tramontana Car“ įdomybių – tai nėra automobilis, sukurtas rekordams griauti.
Kolekcionieriams skirtas žaislas
Nors „Tramontana Car“ lenktynių trasoje neabejotinai pasirodytų labai gerai, automobilis nebuvo kurtas tam, kad rodytų išskirtinai didelį greitį. Jei tai būtų buvęs kūrėjų tikslas, „Tramontana Car“ būtų daug lengvesnis ir turėtų daug mažesnį variklį. Bet tuo jis ir skiriasi nuo „Caparo T1“.
„Tramontana Car“ – tai kolekcionierių pasididžiavimas, skirtas žmonėms, kurie jau turi „Pagani“ ir „Bugatti“ modelius. Jis sukurtas tam, kad visada būtų retas, o jo vertė tik augtų. Turtingus automobilių entuziastus dar labiau vilioja tai, kad kiekvienas „Tramontana Car“ automobilis yra surenkamas rankomis ir net menkiausi elementai yra priderinami prie vairuotojo skonio. Taigi, kiekvienas „Tramontana Car“ yra unikalus ir išskirtinis.
„Tramontana Car“ pirkėjai praleis valandų valandas, kol susikurs norimą saloną – jie gali pasirinkti naudojamas medžiagas ir spalvas. Tačiau esmės pakeisti neįmanoma – salonas yra labai mažas, dažniausiai dvivietis ir su keleivio vieta už vairuotojo. Žinoma, pirkėjams pageidaujant, automobilį galima padaryti ir vienviečiu. Daug komforto įrangos čia nerasite, bet tikriausiai ir nepasigesite, nes visą dėmesį teks sutelkti į vairavimą.
Automobilio kėbulas gaminamas iš anglies pluošto. Vairuotojas ir keleivis sėdi „Formulės 1“ stiliaus kabinoje, pagamintoje iš sutvirtinto anglies pluošto – tai avarijos atveju turėtų apsaugoti žmones. Variklis, kaip ir priklauso tokiam automobiliui, yra montuojamas viduryje, už kabinos. Labai ryškūs kruopščiai per visą automobilio kėbulą išdėstyti aerodinaminiai elementai, kurie automobiliui suteikia stabilumo. Tiesa, galinis aptakas nėra per daug kontrastingas – jis didelis, bet subtiliai įsilieja į kėbulo linijas. Nors „Tramontana Car“ pirkėjai gali pasirinkti kokius tik nori ratus, įprastai automobilis demonstruojamas su paprasto dizaino kaltiniais aliuminio ratlankiais. Beje, nuomonės apie „Tramontana Car“ dizainą išsiskiria – vieni automobilių mėgėjai dievina automobilio išvaizdą, o kiti mano, kad tai vienas iš baisiausių gatvėmis važinėjančių automobilių.
„Tramontana Car“ yra labai retas automobilis, savo pirkėjus randantis automobilių parodose ar uždaruose renginiuose. Žurnalistai labai retai gauna galimybę jį patyrinėti ir išbandyti jo galimybes trasoje. Tačiau „Penktoji pavara“ nufilmavo reportažą su senesniu „Tramontana R“, kuriame pastebėjo, kad automobilis yra išskirtinis, labai greitas, tačiau savo vairuotojo negąsdina. Tiesa, buvo pastebėti ir keli minusai – automobilio pedalai buvo per minkšti, o vairuotojo sėdynė įrengta per aukštai. Tačiau galima neabejoti, kad daug naujesnis „Tramontana Car“ šias problemas bent jau iš dalies išsprendė.
Toks ir yra „Tramontana Car“ – laimingų kolekcionierių garažo puošmena. Na ir kas, kad „Caparo T1“ posūkius įveikti galėjo dvigubai greičiau, kainavo dvigubai pigiau ir buvo sukurtas daug žymesnių inžinierių. „Caparo T1“ tyliai išnyko, o „Tramontana Car“ vis dar yra „Formulės 1“ bolidas, skirtas gatvėms.
Tuo ir baigiame straipsnių seriją apie „Formulės 1“ bolidų įkvėptus automobilius. Visos aprašytos mašinos yra labai skirtingos, todėl jų lyginti prasmės nėra. Galime tik laukti ir tikėtis, kad ateityje automobilių pasaulį dar ne kartą sukrės drąsaus dizaino mašinos.