Kaunas išplėtė zonas, kuriose automobilių stovėjimas bus mokamas

Kauno taryba antradienį pritarė mokamų automobilių stovėjimo zonų išplėtimui ir laiko, kai už stovėjimą renkama rinkliava, prailginimui. Opozicija pavadino stovėjimo vietų augimą ir brangimą beprecedenčiu. Pasisakė ir miestiečiai, kuriems, anaiptol, pasitinka gyvas ir „pilnas“ miesto centras.
Automobiliai Kauno centre
Automobiliai Kauno centre / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Pasak savivaldybės, taisyklės griežtinamos siekiant vengti situacijų, kai gyventojai automobilius centre palieka per savaitgalį, o darbo dienomis, ieškodami nemokamo stovėjimo vietų, užstato jais aplinkines gatves.

„Įkainių tikrai nekeliame, tiesiog yra peržiūrimos zonos, jos yra įvertinamos pagal užimtumą“, – tarybos posėdyje sakė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Jis teigė, kad savivaldybė siekia sumažinti automobilių kiekį mieste.

Opozicinių konservatorių atstovas Jonas Koryzna vadino stovėjimo vietų augimą ir brangimą beprecedenčiu.

„Gal pirma duokime, o po to bandykime susirinkti“, – kalbėjo jis, ragindamas gerinti viešojo transporto tinklą.

Opozicinės frakcijos ragino svarstyti nemokamą viešąjį transportą, tvirtindami, jog tai pateisintų stovėjimo vietų branginimą.

Žmonių srautai centre netrukdo

Prieš prasidedant antradienio Kauno tarybos posėdžiui, 15min sulaukė skaitytojos Skaistės laiško. Ji pasisakė dėl svarstymo apmokestinti automobilių parkavimą Kauno senamiestyje ir centre.

„(Valdžios – aut. past.) motyvas – miestas savaitgaliais virsta „automobilių stovėjimo aikštele“. Deja, netiesa.

Pati gyvenu ir centre, ir rajone, matau, kokie žmonės savaitgaliais susirenka į centrą. Tai jaunos šeimos su mažais vaikais (jie atvyksta su vežimėliais, dviratukais, paspirtukais ir leidžia laiką mieste), susitinka jaunimas ir vyresnio amžiaus žmonės pietauti arba pažymėti kokias progines datas, atvažiuoja miesto svečiai, kurie pastatę automobilius vaikščioja po miestą, automobilius savaitgaliais parkuoja gyventojai, kurių kiemai maži ir neturi galimybės savo transporto priemonės laikyti juose“, – teigė skaitytoja.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kelio ženklai Jonavos gatvėje
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kelio ženklai Jonavos gatvėje

Problema, anot jos, yra ta, kad prie Karo muziejaus įrengta požeminė aikštelė savaitgaliais visada yra tuščia – žmonės nenori mokėti už parkavimą, todėl automobilius stato gatvėje, tam skirtose vietose.

„Ar tai blogai? Ar norime išvyti iš miesto centro mažiau pasiturinčius Kauno gyventojus ir svečius?“, – retorinį klausimą kėlė Skaistė.

Pasak Kauno miesto savivaldybės administracijos, apmokestinus stovėjimą centre, turėtų būti mažiau mašinų. Skaitytoja stebisi, kad sprendimas negalioja elektriniams automobiliams: „Turintys elektrinius automobilius gali nemokamai parkuoti. Akivaizdu, kad „tikslas“, jog gatvės bus tuščios, vis tiek bus nepasiektas.“

Ji svarsto, ar tai ne „susierzinusios grupės žmonių“, kurie turi nekilnojamojo turto miesto centre ir turi galimybę nemokamai parkuoti automobilius, noras sumažinti žmonių srautus, jog šie „nedrumstų ramybės“ .

„Man žmonių srautai netrukdo – miestas gyvas, linksmas. „Savaitgalinis“ apmokestinimo sprendimas keistas, neišviešintas, neišdiskutuotas“, – tikino skaitytoja.

Atsižvelgė į užimtumą

Kaip skelbė savivaldybė, pagal naująją tvarką į pigiausią, žalią, rinkliavos zoną pateks teritorija tarp Šv. Gertrūdos, Jonavos, Telšių gatvių ir Savanorių prospekto.

Pokyčiai palies ir dalį kvartalo šalia autobusų stoties: Totorių, Baritonų, V.Mykolaičio-Putino, Dainos, Sopranų, Tenorų, Bažnyčios, Stakių ir K.Būgos gatves.

Pasak savivaldybės, dabar užimtumas šiose teritorijose siekia apie 85 procentus. Rinkliavos įvedimas prisidėtų sprendžiant kitą vietos gyventojams opią problemą – įvažiavimų užstatymą aplink gyvenamuosius namus.

Supaprastinant rinkliavų dydžių tvarką, dalis Tvirtovės alėjos priskiriama pigesnei – žaliai – zonai. Tokios pat spalvos rinkliavos teritorija tampa ir aikštelės, esančios Karaliaus Mindaugo prospekto bei Kaunakiemio gatvės ribose.

Parkavimo pokyčiai numatyti ir pačiame Karaliaus Mindaugo prospekte, kur įprastas užimtumas siekia net 95 proc. Čia iki šiol esamą žalią parkavimo zoną pakeis brangesnė mėlynoji.

Siekiant mažinti piktnaudžiavimo rizikas mažiausių įkainių zonose, pakeistas „užmaršties“ mokestis, t.y., bauda už nesumokėtą rinkliavą.

Įsigaliojus naujajai tvarkai, vairuotojai, nesusimokėję už automobilio stovėjimą mėlynoje, mėlynoje S, žaliojoje, paplūdimio bei riboto stovėjimo laiko zonų aikštelėse, per artimiausias 30 kalendorinių dienų įstaigai „Parkavimas Kaune“ turės sumokėti 10 eurų rinkliavos mokestį.

Pakeistas „užmaršties“ mokestis, t.y., bauda už nesumokėtą rinkliavą.

Raudonoje zonoje šis mokestis siektų 15 eurų, geltonoje – 25, o oranžinėje – 32 eurus.

Taip pat pakeisti įkainiai devyniose ilgalaikio stovėjimo zonos aikštelėse. Jose lengvųjų automobilių stovėjimas vienai parai kainuos du eurus, vienam mėnesiui – 35 eurus, o trims mėnesiams – 90 eurų.

Specialūs stovėjimo leidimai nuo šiol išduodami tik elektromobiliams, į šią kategoriją neįtraukiant įkraunamų hibridinių automobilių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis