Kaip antradienį pranešė savivaldybė, tarybai siūloma, kad transporto priemonės valandinė stovėjimo kaina geltonoje zonoje brangtų nuo 2 iki 2,5 euro, raudonoje – nuo 1,2 iki 2 eurų, mėlynoje – nuo 0,6 iki 1 euro, žalioje – nuo 0,3 iki 0,5 euro.
Naujai pastatytą daugiaaukštę transporto priemonių saugyklą K. Donelaičio gatvėje numatyta priskirti naujai zonai ir apmokestinti visą parą. Čia valandinis parkavimas nuo 8 iki 20 val. kainuotų 1,2 euro, o nuo 20 iki 8 val. – 60 centų. Metinio leidimo kaina saugykloje siektų 340 eurų.
Taip pat ruošiamasi branginti leidimų kainas trijose zonose: pasak savivaldybės, to imamasi dėl didelio parkavimo aikštelių ir kiemų užstatymo, siekiančio daugiau kaip 80 procentų.
Pigiausias 30 dienų leidimas aikštelei prie geležinkelio stoties kainuos 20 eurų. Metinis leidimas, galiojantis žalioje, mėlynoje ir raudonoje zonose, tarybai pritarus kainuotų 800 eurų.
Planuojama įvesti ir tris naujo tipo leidimus, kurie suteiks galimybę stovėti visose rinkliavos zonose. Mėnesiui toks leidimas kainuotų 150 eurų, ketvirčiui – 350 eurų, o metams – 1200 eurų.
Dėl to miesto taryba balsuos gruodžio 19 dieną.
Kartu su aukščiau išvardintomis naujovėmis nuo kitų metų iki šiol geltonoje zonoje buvusi Gedimino gatvė prie Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyriaus keistųsi į raudonąją, o I. Kanto gatvės atkarpa nuo Kęstučio gatvės iki Karaliaus Mindaugo prospekto – iš raudonos į geltonąją.
Tuo pačiu siūloma nustatyti naują leidimų galiojimo terminą gryniesiems elektromobiliams. Iki šiol tokių transporto priemonių savininkams jie būdavo išduodami vieniems metams. Įsigaliojus pokyčiams, galiojimo terminas pailgėtų iki trejų metų.
Sprendžia didelio užstatymo problemą
Pasak savivaldybės, pakeitimų imamasi siekiant spręsti automobilių miesto centre problemą, kai momentinis užstatymas centre ir senamiestyje neretai pasiekia 100 procentų.
Savivaldybė pabrėžia, kad rinkliavos įkainiai kai kuriose zonose nekeisti dešimt metų.
„Pastebime, kad dėl infliacijos ir augančio darbo užmokesčio sąlyginai žemos rinkliavos kainos turi vis mažiau įtakos gyventojų apsisprendimui naudotis viešuoju transportu ar statyti automobilius atokiau nuo centrinės miesto dalies, – sako Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius. – Vadovaudamiesi darnaus judumo principais, siūlome ligšiolinėse parkavimo zonose imtis būtinų sprendimų.“
„Akivaizdu, kad tai nepopuliarus, bet šiai dienai jau neišvengiamas sprendimas. Tai galimybė atlaisvinti centrines gatves nuo automobilių grūsčių. Joms įtakos turi ir sulėtėjantis transporto srautas, kuomet gatvėse stabčioja laisvų vietų besižvalgantys ir sunkiai jas atrandantys vairuotojai“, – teigia jis.
Be to, atsižvelgiant į gyventojų nusiskundimus ir vietų trūkumą kiemuose, norima atsisakyti antrojo gyventojo ir veiklą vykdančių asmenų leidimo.
„Kiemuose parkavimo vietų fiziškai gerokai mažiau nei yra patalpų ar butų. Dėl to išsipirkusieji po du leidimus užima visas vietas ir jų nepalieka kitiems gyventojams. „Nuskriaustieji“ kreipiasi dėl leidimų statyti automobilius gatvėje, tačiau tai problemos neišsprendžia – taip gatvės tampa apkrautos dar labiau“, – sako biudžetinės įstaigos „Parkavimas Kaune“ direktorius Justas Limanauskas.
„Dėl šios priežasties siūlome gyventojams ir veiklą vykdantiems asmenims palikti po vieną leidimą. Turintiems daugiau automobilių siūlytume alternatyvą – galimybę įsigyti kitus leidimus“, – teigia jis.
Be to, sulaukus tarybos pritarimo, nuo kitų metų dėl vairuotojų patogumo visi leidimai taptų elektroniniai.