„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Kauniečiai siūlo „rombus“ įtraukti į KET

Prieš tris mėnesius Kauno pėsčiųjų perėjas papildomai paženklinus rombo simboliais, nelaimingų atsitikimų sumažėjo beveik 40 proc. Matydamas tokią statistiką, Kaunas pasiteisinusį sprendimą siūlo įtraukti į Kelių eismo taisykles, rašoma pranešime.
„Romabai“ Kauno gatvėse
„Romabai“ Kauno gatvėse / Kauno miesto savivaldybės nuotr.

Kauno apskrities Kelių policijos valdybos duomenimis, per pastaruosius 3 mėnesius, nuo rugsėjo 1 iki lapkričio 30 dienos, Kaune esančiose pėsčiųjų perėjose eismo įvykių, kurių metu buvo sužaloti pėstieji, sumažėjo 37 procentais lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017 metais.

„Per šį laikotarpį pernai užfiksuoti 37 eismo įvykiai, šįmet – 23. O iš jų tik 3 nelaimės įvyko pėsčiųjų perėjose, kurios pažymėtos specialiuoju rombo simboliu“, - teigė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./„Romabai“ Kauno gatvėse
Kauno miesto savivaldybės nuotr./„Romabai“ Kauno gatvėse

Siūlo įtraukti į KET

Kol kas rombo simbolis nėra reglamentuotas Kelių eismo taisyklėse, tačiau analogiškas simbolis, anglų kalboje vadinamas deimantu (diamond), daugelyje pasaulio šalių naudojamas kaip įspėjamasis simbolis.

„Sėkminga patirtimi reikia dalintis. Todėl matydami už save kalbančius rezultatus siūlome šį žymėjimą įtraukti į Kelių eismo taisykles. Tai galėtų paskatinti pasiteisinusius rombus naudoti ir kitus šalies miestus“, - tvirtino V.Šiliauskas.

Rombai – ir vairuotojams, ir pėstiesiems

Prieš pėsčiųjų perėjas ženklinami du rombo formos simboliai, kurių tolimesnis yra ženklinamas 30 metrų prieš pėsčiųjų perėja atstumu, kuris atitinka automobilio stabdymo kelią, įskaitant vairuotojo reakcijos laiką, automobiliui važiuojant 50 kilometrų per valandą greičiu.

Pėstieji, prieš įžengdami į važiuojamąją dalį pėsčiųjų perėjoje, turėtų įsitikinti, kad artėjantis automobilis dar nėra įvažiavęs į rombo simboliais pažymėtą kelio atkarpą, arba automobilis esantis jau šioje zonoje akivaizdžiai mažina greitį ir yra pasirengęs praleisti pėsčiąjį. Minėtas simbolis taip pat iš anksto įspėja vairuotoją apie artėjimą prie pėsčiųjų perėjos, parodo automobilio stabdymo kelią prieš perėją.

Per pora pastarųjų metų Kauno pėsčiųjų perėjose įrengta 100 pėsčiųjų saugumo salelių, specialus kryptinis apšvietimas įrengtas daugiau nei 500 pėsčiųjų perėjų. Planuojama, kad iki šių metų pabaigos kryptiniu apšvietimu bus apšviesta daugiau nei 90 proc. nereguliuojamų Kauno miesto pėsčiųjų perėjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs