30 automobilių, keletas garažų, dirbtuvės ir nesuskaičiuojama galybė atsarginių dalių. Toks vaizdas pasitinka atvykus pas žinomiausią Lietuvoje „Zaz“ automobilių kolekcininką Andrių Čikotą.
„Šiemet dvidešimtmetis“, – pokalbio pradžioje prisipažįsta A.Čikotas, paklaustas, kiek praėjo laiko nuo pažinties su pirmuoju „zaporožiečiu“. Tiesa, tuoj pat priduria, kad studijų metais buvo laikas, kai kiemas nuo automobilių buvo išvalytas.
Tačiau tai truko neilgai: pamatęs parduodamą tvarkingą „zaporožietį“ su technine apžiūra vaikinas neatsispyrė pagundai ir jį nusipirko, kaip pat sako,„papokštavimui“.
Pokštavimas užsitęsė ir kieme vienas po kito pradėjo rastis vis nauji egzemplioriai. O kad kaupiami „zaporožiečiai“ nevirstu tik metalo laužu, kieme pasistatė garažą-dirbtuves. Jose Andrius ir leidžia dienas visą laisvą laiką skirdamas savo hobiui – automobiliams „Zaz“.
Giminių dovana
Pirmąjį „Zaz'ą“ A.Čikotas gavo dovanų iš dėdės būdamas vos 15 metų. Automobiliui reikėjo dalių, čia ir vėl prisidėjo giminaičiai – padovanojo dar vieną „zapuką“ detalėms.
Mašina Andriui pasirodė labai paprasta, nesunkiai remontuojama. Tada kilo mintis nusipirkti „kupriuką“, šiam automobiliui detalių rasti yra kur kas sunkiau nei naujesniems „Zaz“ modeliams, todėl kieme vienas po kito pradėjo kauptis įvairūs „zaporožiečiai“.
„Dabar kieme yra 30 automobilių. Tačiau laikui bėgant dalis jų iškeliaus į metalo laužą. Iš trijų įmanoma būtų surinkti vieną“, – sako Andrius.
Paprasta, bet ne prasta mašina
Su pirmaisiais savo pirkiniais Andrius dalyvaudavo traukos lenktynėse. Tais laikais prie starto linijos stodavę dyzeliniai „Ford Escort“, ar „Opel Ascona“ būdavo aplenkiami paprasčiausio „zapuko“.
„Visuomenėje paplitusi nuomonė, kad tai labai prasta mašina, norėjosi parodyti, kad ne tokios jos ir blogos“, – teigė A.Čikotas.
Trauka „zaporožiečiams“ leido susipažinti su bendraminčiais, taip atsirado „Zaz klubas“, kuris internete vienija apie 400 narių.
„Internete bendruomenė didelė, tačiau jeigu reikėtų surinkti visus važiuojančius automobilius, tai be tų, kurie yra privačiose kolekcijose, per Lietuvą jų atsirastų gal 15“, – paklaustas apie bendraminčius sako Andrius.
Vyras prisipažįsta, kad kartais kyla mintys mesti šį nuostolingą užsiėmimą, tačiau dėmesys, kurio sulaukia gatvėse, atperka vargus ir skatina nepasiduoti.
„Louboutin“ modelis
Šiuo metu Andrius paniręs į eksperimentinio „kupriuko“ kabrioleto gamybą.
Vyras automobilį kuria savo sesei.
Senutėlis „zaporožietis“ bus išskirtinis tuo, kad gaminamas prabangių moteriškų batų Louboutin stiliumi. Juodo kabrioleto dugnas, arkos ir kitos po automobiliu esančios detalės bus raudonos spalvos. Louboutin aukštakulnių išskirtinis bruožas – raudonas padas.
„Kad nebūtų batsiuvys be batų, tai šeimoje bent viena gera mašina bus“, – juokiasi Andrius.