Kaip įmonių darbuotojams nusigauti į darbą savaitgalio rytais? Tokį klausimą iškėlė į 15min kreipęsis kaunietis Linas, į darbą miesto centre iš Dainavos mikrorajono vykstantis viešuoju transportu.
Šeštadieniais ir sekmadieniais iš V.Krėvės stotelės (važiuoja 37 ir 40 maršruto autobusai) pasiekti miesto centro, kur yra mano darbovietė, – neįmanoma.
„Sužinojau, kad man savaitgaliais dirbti reikės nuo 6 valandos ryto. Negyvenu Kauno periferijoje, gyvenu tankiai apgyvendintame Kauno gyvenamajame rajone, kur viešasis transportas dienos metu važinėja idealiai. Tačiau šeštadieniais ir sekmadieniais iš V.Krėvės stotelės (važiuoja 37 ir 40 maršruto autobusai) pasiekti miesto centro, kur yra mano darbovietė, – neįmanoma.
37 maršruto pirmasis autobusas iš mano stotelės darbo dienomis išvyksta 5.46 val., savaitgaliais – 7.24 val. 40 maršruto autobusas, atitinkamai: 4.53 val. darbo dienomis, savaitgaliais – 6.40 val. Bet kokiu atveju, vėluoju į darbą, kuris prasideda 6 val. Su troleibusais irgi ne ką geriau“, – problemą išdėstė kaunietis.
Kauno miesto savivaldybės atstovai, anot jo, argumentuoja, kad ta trasa važiuoja naktiniai autobusai, kuriais galima vykti į darbą, tačiau Linas aiškinasi nesiekiantis naudotis naktiniais autobusais dėl pramogų. Jais nesinaudoja, nes juose negalioja mėnesiniai bilietai.
„Įlipus reikia atsiskaityti grynaisiais pinigais, kurių, būna, ir neturi. Jei 8 dienas per mėnesį savaitgaliais reikia dirbti nuo 6 val. ryto, tai papildomai „Kauno autobusams“ turi sumokėti 8 eurus. Jei dirbtum tik darbo dienomis – nereiktų mokėti nieko. Neatrodo, kad tai diskriminacija dirbančių savaitgaliais atžvilgiu?“, – retoriškai paklausė Linas.
Pasak jo, yra buvę atvejų, kad jis pasirinkdavo į darbą savaitgalį vykti naktiniu autobusu, tuomet sumokėdavo eurą už vienkartinį bilietą. Yra buvę atvejų, kai pėsčiomis nueidavo iki Draugystės parko stotelės ir tuomet sėsdavo į patį pirmąjį 14 maršruto troleibusą.
„Tačiau vasara pasibaigė ir švinta nebe ketvirtą valandą ryto... Darosi nesaugu vaikščioti“, – pabrėžė skundo autorius.
Kaip patikino „Kauno autobusų“ viešųjų ryšių specialistė Ramunė Tarandė, iki šiol, atsižvelgiant į keleivių poreikius ir keleivių srautų analizę, galiojo praktika, kad tiek troleibusai, tiek autobusai savaitgaliais pradeda važiuoti 1–1,5 val. vėliau nei darbo dienomis. Iki šiol poreikio ankstinti autobusų ar troleibusų tvarkaraščius savaitgaliais, jos teigimu, nebuvo.
„Tenkinant šio keleivio pageidavimą, reiktų ankstinti 37 ir 40 maršrutų autobusų išvykimą iš Partizanų gatvės stotelės. Kadangi „Kauno autobusų“ teikiamų paslaugų užsakovai yra Kauno miesto savivaldybė, sprendimą didinti reisų skaičių ir ridą šiuose maršrutuose turėtų priimti Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyrius. Tik tuomet mes galėtume koreguoti poilsio dienų eismo tvarkaraščius“, – paaiškino R.Tarandė.
Pasisakė ji ir dėl terminuotųjų elektroninių bilietų galiojimo naktiniuose maršrutuose. Pasirodo, nelygybės problemą jau imtasi spręsti. Kauno miesto savivaldybės tarybos posėdžiui, įvyksiančiam lapkričio 6 dieną, teikiamas sprendimo projektas, kuriame numatoma, kad terminuotieji e. bilietai galios ir naktiniuose maršrutuose.