Į 15min redakciją kreipėsi vieno A.Strazdo gatvės daugiabučio Kaune gyventojas Povilas (vardas pakeistas). Pasak jo, su „CityBee“ įmone, kuriai priklausantys automobiliai vis dažniau paliekami jų kieme, kovojama jau nuo praėjusių metų vasaros.
„Kieme vietos suskaičiuotos, gyventojų mašinos lipa viena ant kitos. Negana to, vis atsiranda jaunimo, kuris atvažiuoja ir nutrenkia kreivai „CityBee“ mašiną. Jei spėji pamatyti, paprašai, kad patrauktų, tai sulauki atsakymo: „Tau reikia, tu ir pasitrauk“. Grįžus vakare turi laukti mašinoje valandą ar dvi, kol kas paims tą „CityBee“ automobilį ir išvažiuos su juo ar kol koks kaimynas atlaisvins vietą. „CityBee“ vairuotojams visiškai nusispjauti, kažkam kils nepatogumų ar ne.
Yra buvę tokių variantų, kad pats turi išsinuomoti automobilį tam, kad perstatytum tvarkingai. Neva vieša vieta, tai galiu statyti kur noriu ir kaip noriu“, – niršo Povilas, pripažinęs, kad policijos dėl ne vietoje pastatyto automobilio nėra kvietęs.
Jo nuomone, „CityBee“ automobilius būtų galima statyti netoliese esančių erdvių prekybos centrų aikštelėse, tačiau įmonei, matyt, dėl to su prekybininkais sutarti nepavyksta.
Dėl šios problemos Povilas teigia kreipęsis į „CityBee“, tačiau nesulaukęs jokios reakcijos.
„Sausio 31 dieną jaunuolis pastatė kreivai išsinuomotą automobilį. Paprašius perstatyti, buvau pasiųstas toli. Skambinau „CityBee“, atsiliepęs konsultantas Saulius pasakė, kad niekuo padėti negali. Paprašiau sujungti su vyresniu pareigomis asmeniu, sakė, negalintis. Paprašiau išimti šitą kiemą iš jų zonos, atsakė, kad negali. Liepė rašyti vadybininkui. Paaiškinau, kad jau rašėm, nesulaukėm atsakymo. Tuomet dar kartą pakartojo, kad niekuo padėti negali. Paprašiau duoti vadybininko numerį, – negali. Atvykti su kažkuo pakalbėti neina, nes karantinas – visi dirba iš namų. Tai kaip su jais susisiekti?! Panašu, kad lengviau pabendrauti su pačiu Dievu. Nebenoriu matyti savo kieme šios bendrovės automobilių“, – tikino kaunietis.
Galima palikti ten, kur nedraudžia KET
Kaip 15min patikino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius, „CityBee“ teikia automobilių dalinimosi paslaugą. Anot jo, kaip ir nuosavas, taip ir nuomojamas, automobilis gali stovėti ten, kur nedraudžia Kelių eismo taisyklės.
„Tikėtina, kad kieme nuomojamą automobilį paliko to namo gyventojas ar svečias. Šiuo metu „CityBee“, Kauno miesto savivaldybės tarybos sprendimu, yra atleista nuo rinkliavos už stovėjimą mokamose vietose. Už tai „CityBee“ miestui teikia dviračių nuomos paslaugą“, – kokie susiklostę santykiai tarp savivaldybės ir „CityBee“, paaiškino M.Matusevičius.
O štai „CityBee“ verslo operacijų vadovas Svajūnas Aliukonis, susipažinęs su skundu, labiausiai apgailestavo dėl to, kad kaunietis patyrė nepatogumų bendraudamas su pagalbos centro specialistu.
„Tiek Kaune, tiek ir kituose šalies miestuose, kur veikia „CityBee“ paslauga, mūsų parkui priklausančius automobilius statyti galima oranžinėje zonoje, kuri pažymėta „CityBee“ programėlėje. Ši zona yra suderinta su kiekvieno miesto savivaldybe. Kaune „CityBee“ oranžinė zona dengia didžiąją dalį miesto, o tai reiškia, kad „CityBee“ automobilius galima statyti visose į ją patenkančiose viešose automobilių stovėjimo aikštelėse. Dedikuotos „CityBee“ automobilių vietos buvo, tačiau tik pačioje bendrovės veiklos pradžioje, prieš aštuonerius metus“, – paaiškino „CityBee“ atstovas.
1 „CityBee“ automobilis gali pakeisti 12 nuosavų
Pasak S.Aliukonio, bėgant metams pastebėta, kad vis daugiau žmonių atsisako nuosavo automobilio ir renkasi naudotis „CityBee“ automobilių dalijimosi paslauga. Tai, jo teigimu, džiugina, nes mokslininkai yra apskaičiavę, kad vienas automobilių dalijimosi bendrovės automobilis gali pakeisti iki 12 nuosavų.
„Jeigu „CityBee“ automobiliai yra statomi gyvenamųjų namų kiemuose, tai gali reikšti, kad namo kaimynai nutarė naudotis ne nuosavais automobiliais, o automobilių dalijimosi paslauga. Norime pabrėžti, kad privačiose teritorijose „CityBee“ automobilių parkavimas yra draudžiamas, išskyrus individualius susitarimus.
Pavyzdžiui, esame sudarę sutartį dėl galimybės palikti mūsų automobilius „Unipark“ aikštelėse. Individualių susitarimų ieškome ir tais atvejais, kai konkrečios vietovės aplinkinių namų gyventojai susiduria su labai didelėmis automobilių statymo problemomis. Tuomet tariamės dėl aikštelių prie netoliese esančių prekybos centrų. Geras pavyzdys – Vilniuje esantis BIG prekybos centras. Tiesa, derybos ne visada būna sėkmingos. Be to, tokių susitarimų pasiekimas gali užtrukti“, – teigė S.Aliukonis.
Ragina pranešti apie pažeidėjus
„CityBee“ atstovas informavo, kad tais atvejais, kai bendrovės automobilis pastatomas neleistinoje ar privačioje stovėjimo vietoje, gavusi apie tai informacijos, „CityBee“ visuomet pirmiausiai ieško kliento, kuris tą automobilį paliko, ir prašo jo patraukti transporto priemonę. Jei tokios galimybės nėra, automobilį patraukia „CityBee“ transporto skyriaus darbuotojai.
„Daugiametė patirtis ir bendradarbiavimas su Lietuvos policija leidžia daryti išvadą, kad netvarkingas automobilių statymas yra dažnas nusižengimas. Laimei, „CityBee“ turi didelį pranašumą kovojant su šia problema. Mes galime lengvai nustatyti pažeidėją ir susisiekti su juo, operatyviai patraukti netinkamai pastatytus parkui priklausančius automobilius. To su asmeniniais automobiliais padaryti dažniausiai nepavyktų.
Todėl raginame savo klientus ir visus Lietuvos gyventojus, pamačius netvarkingai ar neleistinai pastatytą „CityBee“ automobilį, susisiekti su mūsų pagalbos centru ir pranešti netvarkingai ar pažeidžiant taisykles pastatyto automobilio valstybinį numerį. Gavę tokią informaciją, operatyviai susisieksime su asmeniu, kuris netvarkingai paliko automobilį, paprašysime jį patraukti, užfiksuosime nusižengimą. Jei tai piktybiškai kartosis – klientas rizikuoja prarasti galimybę naudotis „CityBee“ paslauga“, – patikino S.Aliukonis.
„CityBee“ oranžinė parkavimo zona, analitikams pateikus išvadą apie konkrečias vietas, atsižvelgiant į žmonių poreikius, anot S.Aliukonio, nuosekliai plečiama kasmet.