Kauno ambicija: ketina tapti pirmuoju visiškai dviratininkams pritaikytu miestu Baltijos šalyse

Penktadienį Kaune paskelbta dviračiams ir dviratininkams skirta revoliucija „Like bike“, pirmuosius žingsnius žengianti laikinosios sostinės centre. Kaunas ketina tapti pirmuoju miestu Baltijos šalyse, visiškai pritaikytu dviračių valdytojams. Naujamiestyje ir Senamiestyje nuspręsta prioritetą skirti pėstiesiems ir dviratininkams. Dėl to eismo sąlygos kiek pasunkės automobiliams.
Naujųjų dviračių takų pristatymas
Naujųjų dviračių takų pristatymas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Šiuo metu dviračiais, kaip transporto priemone, reguliariai naudojasi apie 3 tūkst. kauniečių. Kaunas užsibrėžė tikslą: per artimiausius trejus metus šį skaičių padidinti 5 kartus. Kaip tai padaryti? Revoliucija prasideda nuo miesto centro, kurį ruošiamasi visiškai pritaikyti dviračiams.

„Norime paskelbti apie dviračių revoliuciją Kaune. Jos tikslas – kad kuo daugiau žmonių važinėtų dviračiais. Šiandien Kaune egzistuoja apie 100 000 dviračių, o tai reiškia, kad dviratę transporto priemonę turi kas trečias gyventojas. Tačiau važinėjasi dviračiais tik tiek kauniečių, kiek tilptų į Kauno sporto halę. Norime, kad per trejus metus tas besivažinėjančiųjų skaičius išaugtų iki „Žalgirio“ arenos talpos dydžio“, – penktadienį pristatydamas projektą sakė Kauno vicemeras Povilas Mačiulis.

Pasak „Sweco Lietuva“ vadovo Tomo Varnecko, rengiant projektą neišvengiamai teko spręsti, kaip dalinti ribotą miesto centro erdvę, reikėjo atrasti aukso viduriuką – kad išsitektų visos transporto priemonės.

Vis dėlto nuspręsta, kad miesto centre prioritetas turėtų būti skirtas pėstiesiems ir dviratininkams. Dėl to automobilių eismas bus kiek apsunkintas. Nuo šiol nebevyks statmenas šaligatviams automobilių statymas – statyti automobilius reiks lygiagrečiai borteliams.

„Reikėjo susiformuoti nuostatą, kam kuriamas miesto centras – pėstiesiems ar automobiliams. Neabejotinai turbūt visi sutiks, kad miesto centras turi priklausyti pėstiesiems ir dviratininkams“, – teigė bendrovės projektuotojas Evaldas Micius.

Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius sakė, kad aiškiai nubrėžtos juostos turėtų pasitarnauti didesniam eismo dalyvių saugumui.

„Manau, kad ši iniciatyva tikrai turėtų pasitarnauti eismo saugumui. Atkreiptas dėmesys į tą kategoriją eismo dalyvių, kurie yra labiausiai pažeidžiami“, – sakė jis.

Prie naujos tvarkos policija su savivaldybės viešosios tvarkos specialistais žada pratinti ir vairuotojus: netinkamoje vietoje automobilius palikę ir dviračių juostas užtvėrę vairuotojai ant automobilių rizikuos rasti lipdukus, informuojančius apie dviračių juostas. Jokių represijų imtis dėl naujovių nesiruošiama. Tiesiog, kuo daugiau aiškumo gatvėse, tuo daugiau saugumo.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Naujųjų dviračių takų pristatymas
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Naujųjų dviračių takų pristatymas

Kauno valdžia brėžia ir ambicingus ateities planus. Numatomas kitas svarbus permainų žingsnis – magistralinių jungčių tarp miesto centro ir visų miesto rajonų sukūrimas. Tiesa, revoliucinio plano biudžeto valdininkai dar nėra apskaičiavę.

Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigalios greičio ribojimas iki 30 km/val.

Nauji dviračių takai, dviratininkams skirtos žalios juostos gatvėse, dviračiams pritaikyti šaligatviai, tūkstantis naujų dviračių stovų ir daugybė kitų pokyčių – visa tai yra žingsniai, kuriuos žengti pradedama nuo paskutinės šių metų birželio dienos.

Pirmosios žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje atsiras K.Donelaičio g., Kanto g., Nemuno g., Karo ligoninės g., Kaunakiemio g. Griunvaldo g., Kęstučio g. Šia dviračio juosta leidžiama važiuoti tik ta pačia kryptimi, kuria vyksta kitų transporto priemonių eismas gretima eismo juosta.

Žaliosios juostos važiuojamojoje kelio dalyje ties sankryžomis išplatės. Jose dviratininkai sustos prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės.

Miesto centro gatvių atkarpose, kuriose dviračių eismas vyks kartu su automobiliais, įsigalios greičio ribojimas iki 30 km/val. Iš viso bus pastatyta 60 greičio ribojimo ženklų: V.Putvinskio g., A.Mickevičiaus g., Maironio g., I.Kanto g. atkarpoje nuo sankryžos su Kęstučio g. iki Laisvės al., Šiaulių g. Naujamiestyje įsigalios ramaus eismo „Zona 30“.

Naujamiestyje ir Senamiestyje bus pastatyta 10 papildomų gyvenamosios zonos ženklų. Šiose teritorijose pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones, jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi. Šioje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/val. greičiu. Gyvenamosios zonos statusas bus nustatytas senamiestyje bei šių gatvių akligatviuose į Laisvės al.: L.Sapiegos g., dalyje Gedimino g., Laisvės al., Vasario 16-osios g.

Ant šaligatvių prie sankryžų ir viešojo transporto stotelių bus įrengta 90 užvažiavimų ir nuvažiavimų. Dar 200 šaligatvio bortų bus nuleisti ir pritaikyti dviračių eismui.

Miesto centre, ties kultūrinėmis įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, bus įrengta 1 000 naujų dviračių laikiklių.

Visos įstaigos, kurios yra draugiškos dviratininkams, kviečiamos paženklinti savo įstaigos erdvę „Like Bike“ ženklu bei jungtis į vieną dviračių mylėtojų šeimą socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Mano Kaunas“.

„Mums, dviratininkams, išvykus į miesto gatves turėtų nereikėti spręsti jokių rebusų. Važiavimas centru turi būti toks paprastas, kaip šlepečių įsispyrimas tik grįžus į namus. Džiaugiamės, jog nuo šiol Kauno gatvėse bus saugiau“, – tikino Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovas Linas Vainius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis