Kauno plėtros kuriozai: kvartalo gyventojų kelias į namus – keistu „apendiksu“ ir bordiūrais

15min pasiekė „jauname“ Kauno kvartale įsikūrusiųjų skundai: pusė šio rajono gyventojų priversti namus pasiekti dokumentuose neva neatsispindinčiu įvažiavimu. Žmonės mano, kad jis – neteisėtas. Šioje vietoje dažnai nusidriekia spūstys, tad eismas vyksta ir bordiūrais. Kauno valdžia tikina, kad įvažiavimas legalus. Dėl saugumo svarstoma tik perkelti šalia jo esančią pėsčiųjų perėją.
Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža
Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Pirmasis į redakciją kreipėsi kaunietis Darius, supažindinęs su „problemų kamuoliu, kurio miesto vadovai vis dar nemato“.

Pasak jo, prieš daugiau kaip dešimtmetį šalia Baltų prospekto pradėjęs dygti individualių namų rajonas, kuriame gyvena daugiau kaip 100 kauniečių šeimų, vis dar neturi nė vienos asfaltuotos gatvės, trūksta apšvietimo, drenažo sistemos, beveik pusė šio rajonėlio gyventojų priversti naudotis avariniu įvažiavimu iš Baltų prospekto.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža

„Šis miesto planuotojų ir tvarkytojų pamirštas kraštas yra minutės atstumu nuo Šilainių seniūnijos, driekiasi aplink Jono Pauliaus II parapijos koplyčią ir to paties pavadinimo būsimą aikštę. Kai sausa – gatvės dulka, kai šlapia – dardame per duobes, murkdomės purve. Greideris gal kartą per metus pravažiuoja. Kai kurių mūsų vaikai taip ir užaugo šiame „kaime“.

Tačiau didžiausia bėda – Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža (įvažiavimas į kvartalą), kurios pertvarka jau seniai žadėta, bet taip niekada ir nepradėta. Čia tikrai labai pavojingas kokteilis, nes išvykstant iš rajono tenka važiuoti prieš transporto srautą Baltų prospekte“, – problemas dėstė Darius.

Stebisi valdžios prioritetais

Negana to, šalia įvažos į kvartalą driekiasi pėsčiųjų perėja, įrengtas autobusų sustojimas, tad saugumo eismo dalyviams čia – maža.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža

„Iš to autobusų sustojimo tik ženklas likęs, nes iš čia važiuojantys žmonės, matyt, nenusipelnė turėti pilnavertį sprendimą su stogine (anksčiau stoginė bei suoliukas buvo įrengti – aut. past.).

Minima perėja yra pažymėta pėsčiojo mirtimi. Tuomet miesto valdžia Baltų prospekto dalyje įrengė laikiną apšvietimą. Nejau reikia sulaukti naujos tragedijos, kad pagaliau ši sankryža būtų sutvarkyta?

Keisti valdžios prioritetai. Tvarkyt Mosėdžio gatvę, kurioje gyventojų tikriausia 10 kartų mažiau nei pas mus, Ąžuolyne įrengti aikštelę, galiausiai – M.A.M.A apdovanojimai, už kuriems skirtą sumą viena gatvė ar įvažiavimas jau tikrai būtų sutvarkytas“, – piktinosi Darius.

Mano, kad įvaža nelegali

Dar viena besikreipusi kvartalo gyventoja supažindino žurnalistę su visais raštais, kurie buvo siųsti Kauno miesto savivaldybei ir gauti iš jos. Pasak moters, ne vienerius metus buvo prašoma sutvarkyti įvažą iš Baltų prospekto, išasfaltuoti bent jau Daugpilio gatvę, kurioje apšvietimą gyventojai įsirengė patys.

Talavos gatvėje 8-erius metus gyvenanti Reda tikina, kad visi susirašinėjimai ir susitikimai su valdžios atstovais naudos nedavė.

„Mūsų kvartalo pusėje šiuo metu įsikūrę apie 60 namų ūkių, bet normalaus net įvažiavimo į kvartalą neturime. Normalaus, turiu galvoje, legalaus, nes tas „apendiksas“, kuriuo šiuo metu naudojamės grįždami į namus, planuose kaip ir neegzistuoja, turėtų būti kiti du įvažiavimai, kurie šiuo metu gyvuoja tik popieriuose“, – dėstė Reda.

Jos žiniomis, 2017 metais buvo paskaičiuota kvartalo kelių sutvarkymo sąmata, kuri, gyventojų teigimu, – visiškai nereali. Kiekvienam namų ūkiui reikėtų prisidėti po daugiau nei 4 tūkst. eurų, o juk gatvių metražas nėra toks didelis.

„Spėju, patikslinus sąmatą, kaina, atsižvelgiant į 2021 metų medžiagų, darbų kainas, dar išaugtų. Ir aš jau nekalbu apie dulkių kamuolius, dėl kurių skundžiasi net kitoje Baltų prospekto pusėje daugiabučiuose gyvenantys žmonės. Koks saugumas, kai nėra net šaligatvių?“, – teiravosi Reda.

Pasak kvartalo gyventojų, vadovaujantis Dauguvos, Daugpilio, Kuoknesės, Talavos, Jersios gatvių sutvarkymo projektu, jam įgyvendinti reiktų 0,5 mln. eurų (minėtomis 2017 metų kainomis). Gyventojai pasiruošę skirti 55 tūkst. eurų nuosavų lėšų (iki 1 tūkst. eurų viena šeima), tačiau to nepakanka – norėdami, kad jų gatvės būtų tvarkomos prioriteto tvarka, jie turi prisidėti 50 proc. – apmokėti ne mažiau nei pusę projekto sumos.

Pasak gyventojų, Šilainių seniūnija 2020 metų spalį pateikė Miesto tvarkymo skyriui prioritetinių gatvių sąrašą, kurias reikia asfaltuoti. Daugpilio gatvė – sąrašo pradžioje, tačiau lėšų biudžete tam nebuvo numatyta.

Važiuoja bordiūrais, kenčia spūstis

Kaip teigė dokumentų šūsnį redakcijai atsiuntęs dar vienas kvartalo gyventojas Remigijus, dar 2016 metais Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyrius tikino, kad jų kvartalo gatvės bus tvarkomos parengus projektą. Projektas buvo parengtas, bet tvarkymo darbai nepradėti vykdyti iki šiol.

„Visoje šioje situacijoje keistai atrodo šalia perimami ir tvarkomi neapgyvendinti laukai šalia Linkuvos dvaro Šilainiuose, kai netoliese žmonės šalia Šilainių parapijos maldos namų viešojo transporto stotelėje mato tik seną metalinį stulpą.

Be to, pasiekti šią stotelę iš maldos namų ne taip ir paprasta, nes ją žymintis stulpas yra Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryžoje susiformavusioje saloje. Taigi, einant į ir iš šios stotelės į maldos namus, tenka žygiuoti per pievą, duobėtą ir pilną balų Daugpilio gatvę“, – stebėjosi Remigijus.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Daugpilio gatvės ir Baltų prospekto sankryža

Kvartalo gyventojai tikina, kad dėl prastos įvažos būklės automobilių judėjimas vyksta net ir per šalia esantį autobusų sustojimą. Piko metu sunku įvažiuoti ar išvažiuoti iš bei į Daugpilio gatvę, dažnai kyla avarinės situacijos.

Norint įvažiuoti į Daugpilio gatvę, reikia išleisti iš jos išvažiuojančius automobilius, todėl stabdomas eismas, automobiliai sustoja prieš pat perėją, o tai trukdo matomumui, kelią pavojų pėsčiųjų saugumui, piko metu čia nusidriekia spūstys, juk Baltų prospektas – viena judriausių Kauno gatvių.

Iš gyventojų atsiųstų dokumentų galima matyti, kad prieš keletą metų įvažos į Daugpilio gatvę klausimas buvo svarstytas Kauno miesto savivaldybėje, priimtas sprendimas įrengti ją už autobusų sustojimo. Tačiau planai strigo.

Įvažiavimas – Baltų prospekto dalis

Įvertindami šią situaciją, Kauno miesto savivaldybės atstovai tikina, kad šis įvažiavimas į Daugpilio gatvę yra registruotas kaip Baltų prospekto dalis ir yra legalus.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis teigė, kad prioritetinėmis asfaltuoti gatvėmis laikomos tos gatvės, kurios veda į mokyklas, darželius, gydymo įstaigos, o Daugpilio gatvė veda tik į gyvenamųjų namų kvartalą, tad kažką žadėti būtų nerealu.

Belieka, pasak savivaldybės atstovų, du keliai – gyventojams prie projekto įgyvendinimo prisidėti 50 proc. (taip „šokti“ į prioriteto eilės viršų) arba tiesiog kantriai laukti.

Tiesa, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyrius svarstys dėl pėsčiųjų perėjos, esančios šalia įvažiavimo į kvartalą, perkėlimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų