„Mūsų partnerystė su Kauno policija tęsiasi jau daugiau nei 10 metų. Žmonių saugumas – didžiausias prioritetas. Mūsų tikslas yra didinti eismo saugumą Kauno rajono keliuose. Esame valstybinių, regioninių kelių sandūroje, kur „praeina“ daug transporto, tad ir pažeidėjų netrūksta.
Norime ir skatiname mūsų krašto gyventojus būti atsakingais vairuotojais, saugoti save ir kitus, nelikti abejingiems akivaizdiems Kelių eismo taisyklių pažeidimams. Šis automobilis bus dar viena priemonė šiems tikslas pasiekti. Saugumą kuria ir perėjų ženklinimas, apšvietimo visą naktį organizavimas“, – automobilio viešame pristatyme akcentavo Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.
Naujasis nežymėtas policijos automobilis buvo įsigytas pagal Kauno rajono savivaldybės programą „Saugus Kauno rajonas“, kuriai kasmet skiriama apie 40 tūkst. eurų.
Kauno apskrities policijai vadovaujančio Elano Jablonsko teigimu, šiame automobilyje bus įdiegta visa reikalinga įranga (greičio matavimo ir kitų pažeidimų fiksavimo) policijos pareigūnų patruliavimui.
Pats automobilis pagamintas praėjusiais metais, jo vertė – apie 27 tūkst. eurų. Įranga papildomai kainavo apie 1,7 tūkst. eurų. Šiuo metu „Volkswagen Passat“ greičio dar nematuos – fiksuos tik kitus pažeidimus. Priežastis paprasta – apie mėnesį truks įrangos metrologinė patikra.
Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos viršininkas Vigintas Lukošius patikino, kad šis automobilis nėra naujovė. Iki šiol Kauno policija neviešą patruliavimą vykdė keturiais kitais nežymėtais automobiliais.
„Skirtumas su šiuo „Volkswagen Passat“ yra toks, kad jis padovanotas policijai Kauno rajono savivaldybės. Kauno policijos pastangomis yra įrengta speciali technika, skirta KET pažeidimams fiksuoti“, – paaiškino V.Lukošius.
Anot jo, nežymėti automobiliai eismo dalyviams vis dar išlieka savotišku netikėtumu. Daugelis pratę matyti uniformuotus pareigūnus su specialiais ženklais žymėtais automobiliais. Tokių nežymėtų automobilių eismo dalyviai nemato, o apie padarytą KET pažeidimą sužino tik gavę pranešimą. Šis pažeidėją pasiekia per tris dienas.
TAIP PAT SKAITYKITE: Kas klaidina Vilniaus senamiestyje įvedus kilpinį eismą
„Patruliavimas vyksta be tiesioginio kontakto su pažeidėju, tad tai – ir korupcijos ar drausmės pažeidimo prevencija. Mažiau kyla klausimų ir patiems pažeidėjams – sunku pasiginčyti su technika, kuri užfiksavo pažeidimą. Pasitaiko retos išimtys, kai kontaktas su pažeidėju vis dėlto įvyksta. Pavyzdžiui, chuliganiškas vairavimas, tuomet reikia kuo greičiau nutraukti KET pažeidėjo dalyvavimą eisme ir įforminti pažeidimą vietoje. Kiti pažeidimai – greičio viršijimas, naudojimasis mobiliaisiais telefonais, diržų neužsidėjimas – gali būti fiksuojami be kontakto“, – papasakojo V.Lukošius.
Jei pažeidėjo automobilio neina sustabdyti, pvz., magistraliniame kelyje, nežymėta mašina aplenkia jį ir įjungia ant galinio lango įrengtą švieslentę, kurioje pranešama, kad pažeidėjui reikia važiuoti paskui šį automobilį. Numatytas pranešimas ir anglų kalba, jei reiktų stabdyti užsienietį.
Naujasis nežymėtas automobilis patruliuos visoje Kauno apskrityje, tačiau prioritetas bus skirtas Kauno rajonui, – šiemet Kauno rajone žuvo jau keturi eismo dalyviai. Kaune, anot V.Lukošiaus, situacija yra kur kas geresnė, nes šiemet žuvo tik vienas eismo dalyvis, kai pernai tuo pačiu metu buvo žuvę net 7 žmonės.
„Darėme eksperimentą. Vieną mėnesį patruliuodami užfiksavome 618 KET pažeidimų. Stengiamės tuos pažeidimus kuo greičiau ištirti. Prioritetas – per 3 dienas suformuoti pažeidimą, surašyti protokolą ir informuoti pažeidėją“, – paaiškino V.Lukošius.
Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra teigė, kad neviešam patruliavimui skiriama apie 30 proc. turimų pajėgų. Šis patruliavimo būdas, anot jo, yra 100 proc. pasiteisinęs.
„Dalyvaujame eisme kaip eiliniai vairuotojai, civiliais rūbais. Neišsiskiriame iš minios. Taip susidarome realų vaizdą, kas vyksta mūsų keliuose, mūsų gatvėse, kaip vairuotojai važiuoja, kai jų nestebi. Jie važiuoja atsipalaidavę, kalba telefonais, lenkia draudžiamose vietose, viršija leistiną greitį. Per dieną nežymėtais automobiliais užfiksuojame nuo 30 iki 60 KET pažeidimų“, – teigė R.Kemzūra.
Pasak jo, renkantis naują nežymėta automobilį, buvo kreipiamas dėmesys ir į jo spalvą. Paaiškėjo, kad būtent pilkos spalvos automobilių daugiausiai registruojama „Regitroje“, tad šiuo „Volkswagen Passat“ pavyks labiau likti nepastebėtiems keliuose.
„Kaip ir „Škodoje“, taip ir šiame mūsų turimame nežymėtame automobilyje, įranga fiksuoja greitį tiek atvažiuojančių, tiek nuvažiuojančių, tiek lenkiančių transporto priemonių. Galime stovėti kelkraštyje ir matuoti greitį, tiek važiuojant vykdyti greičio kontrolę. Kas yra geriau šiame automobilyje? Turime geresnės raiškos kameras, geresnės kokybės vaizdą, vaizdo priartinimo galimybės geresnės. Kokybė – pagrindinis šio automobilio pliusas“, – paaiškino R.Kemzūra.
Nors akys pažeidėją fiksuoja 300 metrų atstumu, kokybišką vaizdą už lango esanti įranga geba fiksuoti tik esant arčiau. Šios kameros taip pat geba nuskaityti valstybinius automobilių numerius, tačiau vis dar kyla techninių trikdžių prisijungiant prie duomenų bazių. Galimybė yra, tad tai – Kauno policijos artimiausios ateities planai. Automobilyje sėdintis patrulis taip pat turi vaizdo stebėjimo kamerą bei fotoaparatą.
Paklaustas, ar pažeidėjai prieštarauja dėl to, kad buvo užfiksuoti nežymėto automobilio, nepranešant apie pažeidimo fiksavimą iš anksto, R.Kemzūra atsakė, kad dėl to ginčų nekyla, pažeidėjai net nepageidauja įrodomosios medžiagos – sutinka su pažeidimu, pripažįsta kaltę.