Taupūs ir draugiški aplinkai
Pastarieji keleri metai paliko ryškų įrašą Kauno viešojo transporto metraščiuose. Pernai „Kauno autobusai“ baigė įgyvendinti 24 mln. eurų vertės sutartį, nupirkę ir į gatves išleidę visą šimtą naujų „MAN Lion‘s City“ hibridinių autobusų. Be jų vos per kelerius metus nupirkta dar 25 „Temsa LF12“ ir 56 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai.
Kol visi jie sėkmingai kursuoja po miestą, pagrindinis Kauno miesto keleivių vežėjas nestabdo ir kryptingai tobulina paslaugą.
Šią savaitę pasirašytos sutartys dėl 64 naujų hibridinių suspaustomis gamtinėmis dujomis ir elektra varomų autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 metrų) bei 25 trijų ašių (18 metrų). Jų bendra vertė siekia 21,5 mln. eurų. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“.
„Laimėtojo pasiūlyta kaina buvo išties konkurencingiausia – 291 tūkst. eurų už vieną 12 metrų autobusą ir 407 tūkst. – už triašį. Esame patikrinę ir įsivertinę šio gamintojo autobusus tiek kuro suvartojimo, tiek ir išmetamų teršalų atžvilgiais, todėl tikime, kad šis projektas bus naudingas miestui. Siekiame, kad Kaune kursuotų šiuolaikiški ir modernūs autobusai, nes viešasis transportas – tai esminis žingsnis darnaus judumo link“, – teigia UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Pasirodys kitąmet rudeniop
Kaune pirmą kartą bus pristatyti nauji trijų ašių 18 m ilgio „sudvejinti“ autobusai talpins apie 130 žmonių ir aptarnaus didžiausiais keleivių srautais pasižyminčius maršrutus.
„Euro 6“ emisijos standarto varikliais aprūpintus ekologiškesnius, ekonomiškus, modernaus dizaino autobusus pristatė žinomas ir pripažinimą pelnęs Vokietijos gamintojas MAN. Skaičiuojama, kad per metus naujieji „MAN Lion‘s City“ hibridiniai autobusai sutaupys apie 694,2 tonų CO2 lyginant su senaisiais autobusais, o kuro sąnaudos sumažės net 15–18 proc.
„Pirmieji autobusai Kauną turėtų pasiekti kitų metų antroje pusėje, likusieji – metų pabaigoje“, – žada MAN gamintojo atstovo mūsų šalyje, UAB „Adampolis“ regiono pardavimų vadovas Vytautas Keršys
Aplinką tausojančiuose hibridiniuose autobusuose veikiantis patvarus elektrinis variklis elektros energiją panaudos transporto priemonei pajudant iš vietos, o stabdant – ją kaups. Pažangi sukauptą energiją konvertuojanti hibridinė technologija leis ne tik optimizuoti suvartojamo kuro sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį, bet ir sumažins aplinkos triukšmą – šių transporto priemonių judėjimo garsas bus minimalus.
Dėmesys keleivių saugumui
Keleivių komfortas – vienas svarbiausių aspektų įsigyjant naujas transporto priemones. Žemagrindžiuose autobusuose patogiai keliaus ir tėveliai su vežimėliais, ir negalios paliesti žmonės. Patogios bei ergonomiškos sėdynės, salono LED apšvietimas ir kondicionavimo sistema, USB jungtys – atributai, be kurių neapsieinama keliaujant šiuolaikiško autobuso salone. Visa tai keleiviai ras ir naujuose MAN hibriduose.
Tobulinant naujų autobusų technines specifikacijas, didelis dėmesys skirtas keleivių saugumui užtikrinti. Numatytos keturios vaizdo stebėjimo kameros fiksuos važiuojamą dalį bei keleivius salone. Taip pat įmontuota apsaugos sistema, susijusi su keleivių išlaipinimu – transporto priemonei pajudėjus, blokuojamas durų atidarymas, o atidarius duris, automatiškai suveiks stabdžių sistema.
Prestižinis įvertinimas patvirtina, kad įsigyjami autobusai – saugiausi ir pažangiausi: 2019 metais „Busworld Awards“ konkurse pristatytas „MAN Lion's City 12 G“ laimėjo kategorijoje „Safety Label Bus“.
Praėjusiais metais Kauno autobusų parką papildžius šimtui MAN Lion‘s City hibridinių autobusų, mieste eksploatuojamo viešojo transporto amžius tapo jauniausias Lietuvoje ir mažesnis net už Europos Sąjungos vidurkį – 6,16 metų. Kitąmet atvyksiantys 64 naujieji pirkiniai šį rodiklį dar ženkliai pagerins.
Pasiteisinusios inovacijos ateičiai
„Aplink girdime nemažai raginimų persėsti į viešąjį transportą vietoje nuosavų automobilių. Galima kviesti žodžiais, kalbomis, bet kur kas geriau imtis konkrečių darbų. Kaunas kaip tik tą ir daro. Turime naujausią autobusų ir troleibusų parką, kokio iki šiol niekada nebuvę, bet nestovime vietoje ir žiūrime į priekį.
Kaunas auga, gyventojų skaičius ir tankumas didėja, todėl turime užtikrinti, kad žmonės mieste judėtų patogiai ir pakankamai greitai. Nauji autobusai, neabejoju, tikrai prie to prisidės“, – įsitikinęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Be to, meras pastebi, kad jau kuris laikas Kauno viešajame transporte veikia modernūs komposteriai, bilietų įsigijimo ir žymėjimo sistema tapo dar patogesnė. Per ketverius metus sistema „Žiogas“ pasinaudota jau daugiau kaip 50 milijonų kartų. Apie pageidavimus jungtis ir naudotis tokia platforma vis dažniau užsimena ir kitos savivaldybės.