Keičiasi padangų žymėjimas: ką verta žinoti?

2021 m. gegužės mėn. įsigalios naujas ES padangų ženklinimas, kuris pirkėjus geriau informuos apie padangų charakteristikas, rašoma pranešime.
„Auto Bild” testo nugalėtojos – „Continental PremiumContact 6“ padangos
„Auto Bild” testo nugalėtojos – „Continental PremiumContact 6“ padangos / „Continental“ nuotr./15min montažas

Naujoje padangų etiketėje buvo pakeistos riedėjimo pasipriešinimo ir stabdymo šlapiame kelyje klasės, o triukšmingumas bus nurodomas decibelais ir A, B arba C raidėmis. Taip pat pirkėjai papildomą informaciją galės rasti ES duomenų bazėje, nuskenavę QR kodą.

Continental nuotr./Naujas padangų ženklinimas
Continental nuotr./Naujas padangų ženklinimas

Nuo šiol etiketėje bus ir dvi piktogramos, nurodančios, ar šios padangos atitinka ES patvirtintą sukibimo ant sniego standartą, dabar žymimą snaige kalnų fone, ir ar nedygliuotų padangų sukibimas ant ledo atitinka naują ISO standartą. Taip pat padangų žymėjimas taps privalomas ir sunkiojo komercinio transporto padangoms.

Naujo ženklinimo etiketėse klasės nuo A iki C liko nepakitusios. Anksčiau E klase žymėtas pasipriešinimas riedėjimui ir sukibimas šlapiame kelyje dabar bus žymimas kaip D klasė, o F ir G klasės bus sujungtos į E klasę. Visa tai leis aiškiau ir lengviau suprasti padangų ženklinimą.

Continental nuotr./Naujas padangų ženklinimas
Continental nuotr./Naujas padangų ženklinimas

Pirkėjai papildomą informaciją apie pasirinktas padangas galės sužinoti ir nuskenavę etiketėje esantį QR kodą. Jis nukreips į EPREL (angl. European Product Registry for Energy Labelling) duomenų bazę, kurioje bus galima sužinoti ne tik etikečių vertes, bet ir dominančio padangų modelio gamybos pradžią ir pabaigą. Kaip ir anksčiau, šiuos duomenis teiks patys padangų gamintojai.

Nauja padangų ženklinimo etiketė skirta padėti pirkėjams pasirinkti labiau degalus taupančias padangas. Taip pat padės informuoti apie stabdymo kelią. Pirkėjai ir automobilių parkų valdytojai, rinkdamiesi padangas su mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, gali sutaupyti daug degalų ir sumažinti emisijas. Aiški informacija apie sukibimą šlapiame kelyje padidins eismo saugumą, o informacija apie triukšmingumą padės mažinti eismo keliamą triukšmą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų