Nusisuka nuo automobilių turgaviečių
Sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa parodė, jog lietuvių pirkimo įpročiai keičiasi iš pagrindų – anksčiau automobilį iš turgaus arba „tiesiai nuo tralo“ įsigyti buvo įprasta, o šiandien tokius transporto priemonės pirkimo būdus rinktųsi vos 15 proc. respondentų. Tuo tarpu, tyrimo duomenimis, pastebimas kone trečdaliu išaugęs pirkėjų, pirmenybę teikiančių sertifikuotiems automobilių pardavėjams, skaičius.
„Tyrimo duomenys rodo, jog vis daugiau šalies vairuotojų įvertina tokias sudedamąsias dalis, kaip tvarkinga pirkimo-pardavimo sutartis, pirkimo kvitas, nesuklastota automobilio istorija ir garantijos suteikimas, ko dažnai nesuteikia prekeiviai turgavietėse ir kas realiai padeda apsaugoti pirkėją nuo galimo „katės maiše“ įsigijimo“, – sako įmonės vadovas Paulius Valiukėnas.
Apklausos rezultatai parodė ir tai, kad daugiau nei ketvirtadaliui tautiečių svarbu žinoti iš kurios šalies yra atvykęs norimas įsigyti automobilis. Didžioji dalis – 56 proc. respondentų – kaip patikimiausią šalį įvardino Vokietiją, kiek mažiau – 33 proc. – Olandiją. Belgijos keliais riedėjusioms transporto priemonėms pirmenybę teiktų kas penktas vairuotojas. Atkreiptinas dėmesys, kad tokias šalis, kaip Prancūziją, JAV ir Italiją patikimomis laiko viso labo 10 proc. tyrimo dalyvių.
Ieško internete, perka – taip pat
P.Valiukėnas teigia nesistebintis, kad net 76 proc. tyrimo dalyvių nurodė, jog automobilio ieško būtent internete. Anot jo, naršyti automobilių pardavimo platformose internete yra įprasta praktika, tačiau naujai pastebima tendencija yra ta, kad net 48 proc. apklaustųjų teigia naršantys būtent oficialių naudotų automobilių pardavėjų tinklalapiuose. Viena iš priežasčių – galimybė įsigyti automobilį internetu.
„Dėl judėjimo laisvės apribojimų bei sparčiai besivystančių elektroninių paslaugų įvairovės, pastebimai susiformavo ir naujas pirkėjų lūkestis – galimybė įsigyti automobilį internetu. Pavyzdžiui, automobilių, įsigytų nuotoliniu būdu, skaičius, lyginant praėjusių metų lapkričio mėnesio pardavimus su šių metų sausio, išaugo daugiau nei 20 procentų – nuo 10 proc. iki 33 proc. Kitaip sakant, kas mėnesį stebime maždaug dešimties procentų prekybos internetu augimą“, – aiškina P.Valiukėnas ir skuba perspėti – perkant automobilį internetu reikia atkreipti dėmesį į kelis svarbius aspektus.
„Pirma, įsitikinti, ar automobilis perkamas iš sertifikuoto automobilių pardavėjo – patikrinti, ar jis turi leidimą verstis tokia veikla, antra – kokios yra pirkimo-pardavimo sąlygos, ar yra galimybė apžiūrėti automobilį gyvai ir, svarbiausia, ar yra numatyta teisė grąžinti automobilį, jei jis pasirodo esąs netvarkingas“, – aiškina automobilių pardavimo ekspertas.
Kertiniai aspektai įsigyjant automobilį
Sociologiniame tyrime paaiškėjo ir kiti automobilį atsinaujinti planuojančių asmenų lūkesčiai. Rinkdamiesi transporto priemonę, piliečiai visgi lieka prie jau nusistovėjusių taisyklių – norima gauti pilną informaciją apie automobilį bei sužinoti realią jo istoriją. Šį faktą, jog prieinama automobilio istorija su detaliai aprašyta transporto priemonės informacija yra vienas pagrindinių aspektų, nurodė 67 proc. respondentų. Kaip ir po pardavimo suteikiamą garantiją, kurią kaip vieną iš esminių kriterijų pažymėjo 58 proc. apklausoje dalyvavusių asmenų.
„Perkantysis automobilį turi visą teisę prašyti visos automobilio istorijos, techninės apžiūros lapo ir ridą patvirtinančio dokumento. Taip pat, kaip ir garantijos po automobilio įsigijimo. Šių paslaugų patikimumą užtikrinti gali kiekvienas sertifikuotas automobilių pardavėjas“, – teigia P.Valiukėnas.
Tyrimą Baltijos šalyse atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“, 2020 metų gruodžio 3–8 dienomis. Jo metu apklausta 710 vairuojančių 18–74 metų amžiaus gyventojų.