Kreipėsi pėstieji
Prieš savaitę į Vilniaus savivaldybė kreipėsi Lietuvos pėsčiųjų asociacija, ragindama riboti eismą Senamiestyje, kadangi jo viešosios erdvės atiduodamos lauko kavinėmis, o tai kai kuriose vietose apsunkins pėsčiųjų eismą.
„Atsižvelgdami į dėl karantino valstybėje susidariusią situaciją kreipiamės į Vilniaus miesto savivaldybę ir prašome karantino metu apriboti automobilių eismą Senamiestyje ir kitose centrinėse miesto dalyse, kuriose švelninant karantino sąlygas tikėtinas intensyvus pėsčiųjų ir dviračių eismas“, – teigiama Lietuvos pėsčiųjų asociacijos prezidento Silvestro Dikčiaus pasirašytame kreipimesi.
Plačiau skaitykite čia: Viešąsias erdves lauko kavinėms padovanojęs Vilnius sulaukė ir pėsčiųjų pageidavimų.
Vilniaus savivaldybė, vos gavusi šį kreipimąsi, teigė, kad apie pokyčius Senamiestyje jau buvo galvojama ir anksčiau – nuo kitų metų turėtų įsigalioti kilpinio eismo planas, tačiau jau dabar puikus momentas įvesti tam tikrus pakeitimus.
Keturios kilpų zonos
O pakeitimų bus. Senamiestis suskirstytas į keturias kilpų zonas, kurios maps.vilnius.lt sužymėtos oranžine, žydra, violetine ir ruda spalvomis.
Oranžinė yra Islandijos zona, Žydra – Latako zona, ruda – Trakų, o violetinė – Subačiaus. Oranžinė ir žydra bei ruda ir violetinė iš dalies persidengia.
Judėjimas keisis nuo šios vasaros – nuo liepos 1 d., nors ketinta tai daryti nuo kitų metų, tačiau karantino metas pasirodė labai patogus tokiems pokyčiams.
Visiškai neuždaro, bet tranzito neleis
Vilniaus meras Remigijus Šimašius spaudos konferencijoje šia tema sakė, kad stovint Stiklių gatvėje tikrai junti, kokį turtą turime. „Tai didelis turtas ir nemažas iššūkis miestui, kai kurie miestai, kurie turi mažesnius senamiesčius, seniai juos yra uždarę. Mes taip padaryti negalime, kadangi žmonės turi čia atvažiuoti ir gyventi“, – sakė meras.
Pagrindinis dalykas, kuris trukdo, yra tranzitinis eismas: „Esame padarę analizę, kad apie trečdalis to eismo yra automobiliai, kurie kerta Senamiestį ir net nesiruošia čia apsistoti. Tai didelis nesusipratimas, nes Senamiestis nėra degalinė prie autostrados, į kurią tu užsuki ir pravažiuoji. Tai vieta, į kurią mes kviečiame atvykti visais judėjimo būdais, iš kurios reikia ir išvykti paskui. Bet tai neturi būti magistralinė vieta, kuria žmonės važiuotų iš taško A į tašką B kitose miesto vietose.“
Todėl esą reikia sprendimų ir Vilniaus miesto taryba jau prieš dvejus metus priėmė Darnaus judumo planą, kurio vienas svarbiausių akcentų ir yra pokyčiai Senamiestyje – tranzitinio judėjimo panaikinimas ir kilpinio judėjimo įvedimas.
„Joks automobilis negalės Senamiesčio kirsti iš rytų į vakarus, iš šiaurės į pietus ir pan. Jeigu atvažiuojame į Senamiestį, tikrai galime atvažiuoti, kiekviena vieta pasiekiama ir gyventojams, ir verslui, bet jeigu atvažiavai iš rytų, tai į rytus ir išvažiuoji, jei iš šiaurės – ten ir išvažiuoji, kad neliktų tranzitinio eismo. Tai reikštų, kad daliai žmonių Senamiestį reikės apvažiuoti, kažkam galbūt tai reikštų kokia minute ar dviem pailgėjusią kelionę, bet Senamiesčio, jo atmosferos išsaugojimui tai būtinas žingsnis. Esu tikras, po kelerių metų stebėsimės, kaip galėjome gyventi taip, kaip gyvename dabar“, – kalbėjo meras.
Joks automobilis negalės Senamiesčio kirsti iš rytų į vakarus, iš šiaurės į pietus ir pan.
Visi gyventojai galės privažiuoti iki savo namų, tarkim, Stiklių g. gyventojai galės važiuoti, bet kitiems eismas bus uždarytas. Miesto svečiams, visiems vilniečiams šitie pokyčiai reikš daugiau erdvės pasivaikščioti.
Kaip pavyzdį R.Šimašius nurodė Stiklių gatvę – čia buvo pakeista eismo kryptis ir po kurio laiko, kai visi priprato, paaiškėjo, kad taip patogu ir vietos gyventojams, ir pėstiesiems, ir turistų grupėms.
Meras neatmetė, kad nepasitenkinimo, ypač iš pradžių, bus, todėl paragino turėti kantrybės.
Uždarys keturias gatvių atkarpas
Vicemeras Vytautas Mitalas sakė, kad artimiausiu metu eismas bus uždarytas keturiose gatvių atkarpose: Gedimino pr. pradžia nuo V.Kudirkos aikštės iki katedros; Savičiaus g. dalis, kuri dabar būdavo uždaryta tik savaitgaliais ir švenčių dienomis, bus uždaryta nuolat; Stiklių g. tarp 7 ir 10 namų; Vilniaus gatvę – patekti į ją nuo Islandijos g. nebebus galima.
„Planuojame šituos eismo pakeitimus atlikti jau pradedant nuo kitos savaitės. Tai prisidės ir prie to, kad Senamiestis bus daug patrauklesnis keliaujant pėsčiomis, nei buvo iki šiol“, – įsitikinęs vicemeras.
Jo teigimu, kaina visų naujų kelio ženklų, kamerų ir kitų priemonių sieks apie 20–30 tūkst. eurų.
Planuojame šituos eismo pakeitimus atlikti jau pradedant nuo kitos savaitės. Senamiestis bus daug patrauklesnis keliaujant pėsčiomis, nei buvo iki šiol, – sakė V.Mitalas.
Šie pakeitimai galios iki spalio 1 d. Po to bus vertinama, ar šiuos sprendimus taikyti kasmet.
Anot V.Mitalo, ruošiantis tam žiūrėta, kad būtų kuo mažiau nepatogumų gyventojams. Iššūkis, jo teigimu, didžiausias yra dėl dviejų kiemų Vilniaus gatvėje, gyventojams teks pakeisti savo keliavimo kryptį, tačiau esą jų gyvenimo kokybė pagerės – tranzito nebeliks.
Painumo bus
R.Šimašius, paprašytas paaiškinti, kaip atrodys tas kilpinis judėjimas Senamiestyje, teigė, kad painumo bus, ypač tiems, kuriems sunkoka galvoje įsivaizduoti žemėlapį. Tad teks išbandyti.
„Yra keturios zonos ir kiekvienoje galima iš tos pusės įvažiuoti ir išvažiuoti. Mes tas zonas ir vadiname pagal pagrindinius įvažiavimus – keturi pagrindiniai įvažiavimai bus – Trakų, Islandijos, Subačiaus ir Latako. Pro tas gatves įvažiavus, apsisukus ta kryptimi, ne tomis pačiomis gatvėmis, galima bus ir išvažiuoti. Galima orientuotis, kad norint atvažiuoti į Senamiestį yra keturi pagrindiniai įvažiavimai, trys įvažiavimai leis atvažiuoti iki pat rotušės, Senamiesčio širdies“, – aiškino meras.
Bus ir keli mažesni įvažiavimai, tačiau jie bus labiau pritaikyti gyventojams, toli važiuoti jais nebus galima.
Visus žemėlapius galima rasti ir senamiestis2030.lt.