Keleiviai su mažamečiais vaikais jaučiasi diskriminuojami: kodėl taksistai nenori jų vežti?

Į sūnaus vestuves su dviem mažamečiais anūkais skubėjusi kaunietė Eglė susidūrė su problema: nė vienas taksi vairuotojas neturėjo vaikiškos automobilio kėdutės. Moteriai teko rizikuoti – vežti savo vaikaičius pasisodinus ant kelių. Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas patvirtino, jog problema egzistuoja ir jos spręsti neskubama dėl to, kad tai daryti tiesiog neapsimoka.
Saugos kėdučių naudojimas
Saugos kėdučių naudojimas / Organizatorių nuotr.

„Dukra su dviem vaikais grįžo trumpam iš Anglijos. Ji buvo nustebusi, su kokia problema susidūrėme Lietuvoje. Anglijoje dėl to nesusipratimų nekyla. Reikėjo vykti į sūnaus vestuves. Skambinau gal keturiais skirtingais taksi numeriais, tačiau paaiškėjo, jog nė viena taksi firma nesirūpina mažamečių pervežimu – neturi privalomos automobilinės kėdutės. Turėjo viena, bet tik vaikui, kuriam daugiau nei treji metai. Ir tai ne Kaune, o Vilniuje.

Paaiškėjo, jog nė viena taksi firma nesirūpina mažamečių pervežimu – neturi privalomos automobilinės kėdutės.

Taksi vairuotojai bandė mane įtikinti, kad tai aš tomis kėdutėmis turiu pasirūpinti. Bet juk vykome į šventę. Kaip aš viena nusivilksiu tas dvi kėdutes? Kur jas ten dėsiu? Galiausiai vienas taksistas vežė mus pažeisdamas taisykles. Kam reikalingi įstatymai? Juk eilinį vairuotoją už tai policija nubaustų. Kas mokėtų baudas? Kas atsakytų avarijos atveju, jei vaikas būtų sužalotas? Rizikuoji arba nevažiuoji“, –piktinosi į 15min besikreipusi kaunietė.

Organizatorių nuotr./Saugos kėdučių naudojimas
Organizatorių nuotr./Saugos kėdučių naudojimas

Anot jos, kalbinti taksistai tikino, jog šiuo atveju yra du pasirinkimai: arba atsisakyti vežti keleivį su mažamečiu, arba vežti ir rizikuoti būti nubaustam.

„Jie man tvirtino, kad pagal vaiko amžių reikia vežiotis tris skirtingas kėdutes. To daryti niekas nenusiteikę. O štai, pasak dukros, Anglijoje tokių problemų nekyla – išsikvietęs taksi praneši, kad vyks mažamečiai vaikai kartu, ir atvažiuoja mašina su kėdute“, – aiškino kaunietė.

Pervežti vaikus neapsimoka

15min pakalbintas Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas Ričardas Kriukovas pripažino, jog problema egzistuoja jau seniai. Anot jo, kiekvienas taksi vairuotojas sprendžia ją savaip: vieni atsisako vežti keleivius su mažamečiais vaikais, kiti vyksta į dispečerinę paimti kėdutės, treti, tačiau itin retai, turi kėdutes, integruotas į galines taksi automobilio sėdynes.

„Tačiau dauguma jų problemos nesprendžia. Kodėl? Nes neapsimoka. Vaiko vežimas kainuoja papildomai – reikia suvažinėti į dispečerinę kėdutės, po to nuvežti ją atgal, o už tai papildomai nemoka. Jei kelionė kainuoja daugiau nei 5 eurus, gal ir apsimoka, o jei ne... Kas investuos pinigus, žinodamas, kad negaus iš to pajamų? Gal tik 5–6 proc. Lietuvos taksistų bando spręsti problemas, gerinti kažką klientų naudai. Kiti tiesiog nesivargina. Suveikia žmogiškas faktorius. Štai įrangos pervežti kūdikį tikriausiai nė vienas Lietuvos taksistas neturi“, – paaiškino R.Kriukovas.

Vaiko vežimas kainuoja papildomai. Kas investuos pinigus, žinodamas, kad negaus iš to pajamų?

Pasak jo, ši problema buvo „pagimdžiusi“ vaikų taksi idėją. Viena įmonė pristatinėjo automobilį, kuriame buvo galima vežti šešis vaikus, tačiau idėja greitai nunyko. Kaip ir rausvo taksi automobilio, skirto tik moterims klientėms. Šiais laikais pasiteisina tik taksi programėlės.

„Kas bus atsakingas eismo įvykio metu už tai, kad vaikas vežtas ne kėdutėje? Tikrai ne dispečerinė. Taksistas sakys, kad už vaikų saugumą atsakingi jų tėvai. Kol neužmuš kada kokio vaiko, tol niekas nieko nespręs. Nepažvelgs rimčiau į problemą. Turi keistis teisės aktai“, – tikino jis.

Taksistų konkurencija išaugo dvigubai

Taksi paslaugų tiekėjų asociacijos vadovas užsiminė apie tai, kokius sunkius laikus išgyvena taksi vairuotojai. Po įgyvendintos pertvarkos rinkoje beveik nebeliko taksi įmonių. Tiesiog fiziniai asmenys pasirašo sutartis su viena ar kita dispečerine, o tai sukuria atsakomybės vakuumą.

„Kai įmonės tarpusavyje konkuravo, tuomet ir įsigijo visokius dviračių laikiklius, vaikiškas automobilio kėdutes. Kas įsigijo tais laikais, tas dabar ir turi. Po pertvarkos niekas nebenori investuoti nė cento. O dar tie pavėžėjai, kurių veikla niekaip nereglamentuota. Jiems net draudimas pigesnis, nes gali vežti baltais numeriais – nereikia geltonų. Tai ir pyksta tikrieji taksistai.

Situacijos sudėtingumą atskleidžia vien jau tas faktas, kad 2008 m. Vilniuje buvo 1 400–1 500 taksi automobilių, šiemet jų su pavėžėjais jau apie 4 000. Perkamoji galia juk nepadidėjo, o konkurencija padvigubėjo. Tiesiog taksistai nebesurenka pinigų, tad nė vienas jų nenori investuoti papildomų lėšų. Žengtas žingsnis atgal“, – teigė R.Kriukovas.

Gresia bauda iki 90 eurų

Pasak Kauno apskrities policijos, visais atvejais transporto priemonę valdantys asmenys, ne išimtis ir taksi vairuotojai, yra atsakingi už visų vežamų keleivių, įskaitant ir vaikų, saugumą. Kelių eismo taisyklių 203 punktas nurodo, jog vairuotojas privalo užtikrinti, kad motorine transporto priemone vežami vaikai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisegimo sistemas.

Administracinių nusižengimų kodeksas už naudojimosi vaikų ūgiui ir svoriui pritaikytomis atitinkamos grupės sėdynėmis tvarkos pažeidimą numato baudą nuo 30 iki 50 eurų, o padarius šį pažeidimą pakartotinai – piniginę baudą nuo 60 iki 90 eurų bei teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo 1 iki 2 mėnesių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų