Viena iš laukiančių Administracinio nusižengimo kodekso naujovių yra tai, kad neapšviestame kelkraštyje arba važiuojamosios dalies pakraštyje tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, matomumą gerinančios priemonės (žibintas, liemenė, atšvaitas) būtų privalomos ne tik judančiam, bet ir stovinčiam pėsčiajam.
Kitas pasiūlymas, kuriam buvo pritarta, jog vairuotojams nepasitikrinus sveikatos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytu periodiškumu, vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka vairuotojo pažymėjimas būtų skelbiamas negaliojančiu. Pašalinus priežastis, vairuotojo pažymėjimas skelbiamas galiojančiu automatiškai Kelių transporto priemonių vairuotojų registre pažymint vairuotojo pažymėjimo būklę.
Vyriausybė taip pat nusprendė įnešti naujovių ir neblaivių vairuotojų atsakomybės tvarkai. Pritarta pasiūlymui numatyti reikalavimą vairuotojams, kurie vairavo transporto priemonę būdami neblaiviais, baigti vairavimo esant neblaiviam prevencijos programą, jeigu jiems numatytas draudimas vairuoti transporto priemones, kuriose neįrengti antialkoholiniai variklio užraktai.
Taip pat pritarta siūlymui padidinti baudos dydį už ANK 415 straipsnio 2 dalyje nurodytus nusižengimus (transporto priemonių, kurios nustatyta tvarka neįregistruotos arba be privalomosios techninės apžiūros, arba turi gedimų, dėl kurių pagal Kelių eismo taisykles draudžiama važiuoti, arba dėl kurių nesumokėti valstybės nustatyti su transporto priemone ar jos dalyvavimu viešajame eisme susiję mokesčiai, arba kurių leidimas dalyvauti viešajame eisme sustabdytas, padangų netinkamas naudojimas, techniškai netvarkingų transporto priemonių vairavimas ir kt.). Siūloma nustatyti baudą nuo 50 iki 100 eurų (galiojanti nuostata – nuo 30 iki 40 eurų).
Vyriausybė taip pat pritarė siūlymui numatyti griežtesnę atsakomybę už chuliganišką vairavimą, kai chuliganiškai vairuoja asmuo, jau baustas už analogišką veiką. Siūloma ne tik numatyti baudą nuo 600 iki 800 eurų (neturintiems teisės vairuoti transporto priemones asmenims – nuo 1000 iki 1200 eurų), bet ir privalomai skirti teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo vienų metų šešių mėnesių iki dvejų metų šešių mėnesių bei numatyti galimybę konfiskuoti transporto priemonę.
Taip pat posėdyje aptarta ir neblaivių vairuotojų atsakomybė už pakartotinį transporto priemonių vairavimą, kai tai daro neblaivūs arba apsvaigę nuo narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vairuotojai. Siūloma įtvirtinti adekvačias, teisiškai sureguliuotas poveikio priemones šiurkščiai ir sistemingai Kelių eismo taisykles pažeidinėjantiems asmenims – numatyti teisės vairuoti atėmimą nuo 4 iki 7 metų (galiojanti nuostata – nuo 3 iki 5 metų.
Po Vyriausybės pritarimo šiuos siūlymus dar turės svarstyti ir patvirtinti Seimas.
Plačiau apie tai, kokius vairuotojams aktualius klausimus šiame posėdyje svarstė Vyriausybė, galite rasti paspaudę čia.