Vilniaus mieste kelių remonto darbai vyksta visu tempu. Gal jie ir nepalies visų gatvių, kurias vairuotojai keikia dėl po žiemos atsiradusių duobių, tačiau bent dalis tikrai bus užlopyta ar išasfaltuotos ištisos atkarpos.
Naugarduko gatvėje planuojama suremontuoti beveik kilometro atkarpą: bus atnaujinta asfalto danga, sutvarkyti šaligatviai, padaryti patogesni nuvažiavimai dviratininkams ir pėstiesiems su vežimėliais. Darbai turėtų būti baigti (jeigu oro sąlygos leis) per artimiausias 2–3 savaites.
Suremontuota 10 km iš 54 km
Anot savivaldybės Eksploatacijos poskyrio vedėjo Gintauto Kazimiero Niauros, gatvių remonto darbai Vilniuje prasidėjo tik gegužės viduryje, o jau sutvarkyta apie penktadalis gatvių, kuriose tokie remontai planuoti. Tai yra 10 km iš numatytų 54 km: ištisinio asfaltavimo būdu perklotos Šilo, A.Kojelavičiaus, Motorų gatvės, Laisvės pr. atkarpa. Asfaltuota ir 3 km žvyrkelių – Dieveniškių, Filaretų, Avietyno, Kelmijos ir Gerviškių gatvėse.
Darbai tęsiami. Dalis vyksta dieną, nors tokie remontai erzina vairuotojus, nes stabdo eismą, susidaro spūstys. Kelininkai dirba ir naktimis. Bendrovės „Grinda“, kuri remontuoja sostinės gatves, atstovų teigimu, naktimis darbai planuojami tik tada, kai tai būtina, dažniausiai – didelio eismo intensyvumo gatvėse, kur dieną būtų pernelyg trikdomas transporto eismas.
Naktį dirba intensyviausiose gatvėse
„Šiemet „Grindos“ kelininkai naktimis jau tvarkė Minsko plentą, Liepkalnio gatvę. Darbas naktį turi savų privalumų: eismo intensyvumas mažesnis, todėl mažiau trukdoma vairuotojams, dirbti yra saugiau ir patiems kelininkams. Be to, galima tiesti ilgesnę ištisinio asfalto juostą, todėl pats asfaltas būna gerokai lygesnis ir vairavimas tokiu keliu yra komfortiškesnis“, – teigė UAB „Grinda“ direktorius Kęstutis Vaicekiūtis.
Tačiau darbas naktį turi ir savų minusų – anot kelininkų, dirbti naktį yra sunku ir fiziškai, ir psichologiškai. „Kelininkai irgi žmonės, turi namus ir šeimas, o papildomi naktiniai darbai neretai išbalansuoja įprastą šeimos gyvenimo ritmą“, – tai tik viena iš priežasčių, kodėl darbas naktimis kelininkų nedžiugina.
O kur dar vietos gyventojų nepasitenkinimas. 15min pernai vasarą rašė apie vieno vilniečio pasipiktinimą, kad kelininkai triukšmauja po 23 valandos ir darbai nesibaigia net ir 3 valandą nakties.
Apmėtė kiaušiniais
Pasitaikė atvejų, kai naktį dirbantys kelininkai buvo apmėtyti kiaušiniais.
„Naktinės pamainos darbininkai kartais sulaukia nepatenkintų dėl triukšmo gyventojų „padėkų“ – pasitaikė atvejų, kai dirbantys kelininkai buvo apmėtyti kiaušiniais, nors prieš vykdant bet kokius kelio darbus, nepriklausomai nuo to, ar jie atliekami dienomis, ar naktimis, kelininkai gyventojus įspėja apie galimus nepatogumus.
Vis dėlto tokie atvejai yra itin reti – dažniau atlikti darbai įvertinami padėkomis ir dovanomis: štai viena seniūnė, pamačiusi per naktį sutvarkytą gatvę, kelininkams pažadėjo cepelinų“, – apie šių metų patirtis pasakojo „Grindos“ darbuotojai.
Gatvių remontas vyksta pirmiausia senąją kelio dangą padengiant išlyginamuoju sluoksniu, taip dingsta mažesnės duobės ir sunkiasvorių automobilių išvažinėtos provėžos. Tuomet dangos paviršius frezuojamas – nupjaunamas ir sulyginamas jo viršutinis sluoksnis. Galiausiai klojamas ištisinis asfalto sluoksnis. Šiam darbui reikalingas oras be didesnio lietaus, todėl lietinga vasara kartais koreguoja suplanuotus darbus.
Šiais metais savivaldybė Vilniaus miesto gatvių ir šaligatvių atnaujinimui skyrė daugiau nei 20 mln. eurų.