Rekonstruojamas „Biržinkos“ ruožas prasideda ties Anykščių regioninio parko riba, driekiasi parko teritorija ir baigiasi Liudiškių gatvėje Anykščių mieste.
„Nors sutartyje numatytas darbų įvykdymo terminas – 2018 metų gegužė, suprasdami eismo dalyviams susidarančius nepatogumus dėl kelio darbų, išsikėlėme ambicingą tikslą įgyvendinti projektą per gerokai trumpesnį laiką, iki šių metų rugsėjo 1-osios. Rangos darbų trukmei sutrumpinti mūsų bendrovė pasitelkė naujausias skaitmenines technologijas bei automatines mechanizmų valdymo sistemas.
Siekiant užtikrinti eismo dalyvių saugumą, jau balandžio antroje pusėje numatomi eismo ribojimai atskirose rekonstruojamo ruožo atkarpose: eismo organizavimas viena juosta, laikinieji šviesoforai, gyvas eismo reguliavimas ir kt. Planuojant kelionę, prašytume numatyti papildomas 15–20 minučių šiam ruožui įveikti“, – informavo AB „Panevėžio keliai“ atstovė ryšiams su visuomene Rasa Čepienė.
Senoji „Biržinka“ – kelias, jungiantis Molėtų ir Anykščių miestus – nemenkas vairuotojų meistriškumo išbandymas. Kelias driekiasi vaizdinga kalvota vietove. Vien pradedamoje rekonstruoti atkarpoje suskaičiuoti 47 posūkiai. Esamos asfalto dangos plotis iki rekonstrukcijos svyravo nuo 3,30 iki 3,50 metro, kelkraščių plotis – nuo 2,5 iki 3 metrų. Asfalto dangos storis siekė nuo 6 iki 21 centimetro. Eismą dar labiau apsunkino suirusi dangos apatinė dalis, nutrupėję kraštai. Tokiu keliu pavojinga važiuoti ir nevykstant kelio darbams.
Atnaujinama kelio Nr. 119 atkarpa driekiasi Anykščių regioninio parko teritorija, todėl kelias bus rekonstruotas išlaikant dabartinį išilginį profilį, kuo mažiau keičiant kraštovaizdį, kiek įmanoma mažiau kenkiant aplinkai.
Kelio sankasa po rekonstrukcijos sieks 9 metrus, o apsauginių atitvarų ir viražų vietose bus maksimaliai išplatinta iki 9,80 metro. Naujos kelio dangos plotis sieks 7 metrus, iš kurių 6 metrus sudarys važiuojamoji dalis. Iš abiejų kelio pusių numatyti 0,5 metro pločio kelkraščiai. Naujos dangos konstrukcija suprojektuota įrengiant 36 cm storio šalčiui atsparų (smėlio) sluoksnį, 25 cm skaldos ir trupinto asfalto sluoksnį, 4 ir 8 cm apatinį ir viršutinį asfalto sluoksnius. 20 procentų skaldos mišinio sudarys pakartotinai panaudotos medžiagos.
Rekonstruojamame kelio ruože naujai bus įrengtos 32 nuovažos. O trišalėje sankryžoje su posūkiu į Rubikius bus įrengta papildoma juosta kairiajam posūkiui, saugumo salelės iš raudonos spalvos trinkelių, triukšmo juostos, įspėjančios vairuotojus apie priartėjimą prie eismo juostų sankirtos ir pėsčiųjų perėjos. Taip bus padidintas sankryžos saugumas, atsižvelgiant į Europos Sąjungos keliamus kelių saugumo reikalavimus. Rekonstruojamoje atkarpoje suplanuota atnaujinti 4 autobusų sustojimo aikšteles.
„Darbai pradedami visame 5 kilometrų ruože: įrengta statybvietė, pradėti žemės darbai. Rekonstruojamas kelio ruožas kerta durpyną, todėl prieš įrengiant stabilią kelio sankasą, durpės, glūdinčios iki 4 metrų gylyje, bus pašalintos atviruoju kasimo metodu. Šie darbai numatyti jau balandžio mėnesį. Prašome vairuotojų būti atidžiais, sekti laikinuosius kelio ženklus, teisingai susiplanuoti kelionės trukmę“, – apie artimiausius darbus ir vairuotojams tenkančią pareigą informavo „Panevėžio kelių” atstovė.
Darbai vykdomi vadovaujantis 2016 m. lapkričio 14 d. sutartimi su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie LR susisiekimo ministerijos. Projektas – „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 119 Molėtai–Anykščiai ruožo nuo 35,9 iki 41,3 km rekonstravimas“. Sutarties kaina su PVM – 2,2 mln. eurų. Sutartyje numatyta darbų pabaiga – 2018 m. gegužės 24 d.