Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kelionė per Lenkiją – automagistralėmis, Lietuvoje – dviejų juostų keliais

Daugelį strateginių kaimyninės Lenkijos taškų jau galima arba artimiausiais metais bus galima pasiekti automagistralėmis ar greitkeliais. Europos Komisijos (EK) kovo 16 d. sprendimu įvairioms magistralėms Lenkijoje rekonstruoti skirtos milijardinės ES investicijos.
Lenkijos kelių rekonstrukcija
Lenkijos kelių rekonstrukcija / Rolando Žalgevičiaus nuotr.

Minėtu EK sprendimu dešimčiai magistralių rekonstrukcijos projektų Lenkijoje įgyvendinti skirta 3,3 mlrd. eurų ES investicijų. Jas panaudojant kaimyninėje valstybėje iš viso bus nutiesta ar rekonstruota apie 330 km greitkelių, iš jų 45 km – magistralėje „Via Baltica“.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kelionės akimirka
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Kelionės akimirka

Planuojama, kad jau 2020-aisiais nuo Lietuvos iki Vokietijos ar Čekijos sienų per Lenkiją bus galima nuvažiuoti keturių eismo juostų automagistralėmis. Šiuo metu tą jau galima padaryti nuo Varšuvos, o artimiausiais metais bus intensyviai platinami keliai nuo Lenkijos sostinės iki Lietuvos sienos. 2014-ųjų pabaigoje buvo atidarytas Augustavo aplinkkelis, io artimiausiais metais į Vakarų Europą važiuojantiems nebereikės kirsti Suvalkų – šio miesto aplinkkelis taip pat jau rengiamas.

„Lietuvai svarbu, kad Europos Sąjunga ypatingą dėmesį skiria transeuropinio transporto tinklo infrastruktūrai modernizuoti. Bendros šalių pastangos ir ES investicijos turės didelės įtakos geresniam Baltijos regiono susisiekimui su Vidurio ir Vakarų Europa“, – sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Vis tik panašu, kad Baltijos šalys nuo Lenkijos atsilieka. Kol Lenkijoje įrenginėjamos keturių eismo juostų automagistralės, Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje didžioji dalis intensyvaus „Via Baltica“ kelio turi tik dvi eismo juostas.

Artimiausiais metais Lietuvos teritorijoje šis kelias bus modernizuotas. Magistralės dalyje Kaunas–Marijampolė kelias bus praplatintas iki 4 eismo juostų: jau šiais metais bus baigti darbai kelio ruože nuo 17,34 km iki 23,40 km, 2018 m. – ruože nuo 35,40 km iki 45,15 km. Šiems magistralės platinimo darbams numatoma panaudoti apie 77 mln. eurų ES investicijų.

Tiesa, didžioji dalis „Via Baltica“ Lietuvoje vis tik liks dviejų eismo juostų keliu. Nors planuojama rekonstruoti „Via Balticai“ priklausantį Panevėžio aplinkkelį, magistralės dalies Panevėžys–Aristava-Sitkūnai ruožus, šie keliai daugiau eismo juostų neturės.

Lenkijoje esančius keturių eismo juostų kelius reikėtų dalinti į tris dalis: automagistralės, kuriose leistinas greitis 140 km/val., greitkelius, kuriuose galima važiuoti 120 km/val., užmiesčio keturių eismo juostų kelius, kuriuose leistinas greitis – 100 km/val.

Kaimyninėje šalyje šiuo metu yra trys automagistralės, kurios yra mokamos – tiesa, jomis galima važiuoti 140 km/val. greičiu. A1 jungia Rusociną su Nova Viesa, A2 – Koniną su Rzepinu, A4 – Katovicus su Krokuva.

Greitkelių Lenkijoje yra kelios dešimtys, bendras jų ilgis skaičiuojamas tūkstančiais kilometrų, kaip ir paprastų užmiesčio kelių, turinčių keturias eismo juostas. Jie yra nemokami.

Lenkijos automagistralės ir greitkeliai
Lenkijos automagistralės ir greitkeliai

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs