Be minėto švelnaus finansavimo augimo, du pagrindiniai 2014 m. akcentai, palyginti su ankstesniais metais, yra:
1) visa planuojama programos 2014 m. sąmata bus paskirstyta šių metų I ketvirtį, o ne 85 proc. sąmatos I ketvirtį ir 15 proc. likusios sąmatos IV ketvirtį, kaip tai buvo daroma 2012 ir 2013 m. 2014 m. daugiausiai visų pirkimų numatyta vykdyti per I ketvirtį. Programos lėšos bus paskirstytos optimaliu laiku, parengti viešieji pirkimai numatyti vykdyti šaltuoju metų periodu, o didieji kelių ir tiltų remonto ir rekonstrukcijos darbai prasidės pavasarį, esant tam tinkamoms oro sąlygoms.
2) 2014 m. 5 proc. (nuo 20 iki 25 proc.) didėja iš programos skiriamas finansavimas vietinės reikšmės keliams (miestų gatvėms). Tačiau tais pačiais 5 proc. mažėja finansavimas valstybinės reikšmės keliams (daugiausiai kelių plėtrai).
2014 m. Programos lėšos (1059,5 mln. Lt.) pasiskirstys taip:
- 26 proc. jų sudarys žiemos ir vasaros kelių priežiūros išlaidos;
- 25 proc. jų sudarys lėšos vietiniams (savivaldybių) keliams ir gatvėms.
- 12 proc. jų sudarys ES paramos lėšomis įgyvendinamų projektų kofinansavimas;
- 6 proc. kitos išlaidos (AB „Smiltynės perkėla“ sąnaudoms kompensuoti už neatlygintiną perkėlimą, vinječių gamybai, platinimui ir kt.);
- 5 proc. rezervas kitoms valstybės reikmėms, susijusioms su keliais;
- 5 proc. jų sudarys lėšos saugaus eismo priemonėms diegti;
- kelių plėtrai, tiltų rekonstrukcijai, žvyrkelių asfaltavimui, paviršiaus apdorojimo darbams, naujų kelių tiesimui lieka tik 21 %. Tačiau daugiau nei pusę 2014 m. numatomų vykdyti kelių (tiltų) remonto ir rekonstrukcijos darbų sudaro tęstiniai projektai pradėti vykdyti dar 2013 m. Tad ryškesnių pokyčių valstybinių kelių tinkle kelių naudotojams dar teks palaukti.
Jau kitą savaitę bus pradėtos paviršiaus apdaro darbų viešojo pirkimo procedūras daugiau kaip 220 km šalies valstybinių rajoninių kelių (apie 5 proc. programos asignavimų).
Apie ES lėšų panaudojimą valstybinės reikšmės keliuose 2013 ir 2014 m. bus informuota vėliau.