Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Kelių ženklintojai pradeda darbus: šiemet bus kuo džiaugtis

Atšilus orams kelininkai pradeda horizontaliojo kelių ženklinimo atnaujinimo darbus. Pirmiausia bus važiuojama į magistralinius ir krašto, o vėliau – ir į rajoninius kelius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Ženklinimas
Ženklinimas / 123agency nuotr.
Temos: 2 Gatvė Eismas

Dėmesys kokybei

Šiemet kelininkai į kelius galėjo išvažiuoti anksti. Tą lėmė tiek sklandžiai vykusios viešųjų pirkimų procedūros, tiek palankūs orai. Pirmiausia važiuojama į didžiausio eismo intensyvumo – magistralinius ir krašto kelius. Šiuo metu juose jau spėta paženklinti 50 000 kv. m ašinių linijų bei simbolių. Magistraliniai keliai turės būti paženklinti iki liepos 15 d. Krašto keliuose kelininkai darbus turės baigti iki rugpjūčio 31 d., o rajoniniuose – iki lapkričio 10 d.

Iš viso šiais metais planuojama paženklinti apie 2 300 000 kv. m linijų bei simbolių. Keliai bus ženklinami dažais ir polimerinėmis medžiagomis, atsižvelgiant į kelio dangos būklę, eismo intensyvumą ir kitus veiksnius.

Vienos iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ženklinimo konkursą laimėjusių įmonių UAB „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius teigia, kad vairuotojai gali tikėtis dar geresnės ženklinimo kokybės, nes naują sezoną kelininkai pasitinka su papildytu technikos parku, inovacijomis bei diegiama nauja kokybės kontrolės sistema.

„Gegužę į Lietuvą atkeliaus nauja Skandinavijos rinkoje naudojama termoplasto mašina „RME Mini Light“, kuri turi itin didelius termoplasto kaitinimo katilus ir dirba dvigubai našiau nei tradicinės ženklinimo mašinos. Mašinos svoris su užpildytais katilais gali siekti iki 18 tonų. Iki šiol tokia mašina keliams ženklinti Lietuvoje naudota nebuvo. Su šia mašina keliai bus paženklinti dar greičiau, o darbuotojams dažnai net nereikės išlipti iš transporto priemonės. Tai ypač padidina darbuotojų saugumą.

Daug dėmesio skiriame ir ženklinimo stebėjimo sistemai, kurioje tiek mes, tiek užsakovas greitu metu žemėlapyje galės realiu laiku matyti, kaip vyksta darbai, kur ir kokiu būdu yra ženklinama. Tai leis lengviau vertinti kelių horizontaliojo ženklinimo linijų būklę ir, esant poreikiui, perplanuoti darbų vykdymą. Taip pat didiname pajėgas kokybės laboratorijoje, kuri veiks kaip papildomas padalinys maksimaliai kokybei užtikrinti.

S.Žiūros nuotr./Pavasarį ženklinamos Vilniaus gatvės
S.Žiūros nuotr./Pavasarį ženklinamos Vilniaus gatvės

Pernai Lietuvoje pristatėme keletą naujovių. Viena jų – nauja ženklinimo naikinimo aukštu vandens slėgiu technologija, kuria šalinant linijas nuo asfalto jam beveik nekenkiama. Ją planuojame pasitelkti ir šiais metais. Taip pat Kaune išbandėme ženklinimą iš taškų sudarytomis linijomis. Tokios linijos žymiai geriau atspindi šviesą lyjant, nes vanduo ant linijos neužsilaiko, o tai mūsų šalyje itin aktualu, nes turime daug lietingų dienų“, – apie naujoves pasakoja T.Ignatavičius.

Europa sieks vienodų standartų

„Biserio“ generalinis direktorius akcentuoja dar viena gerą naujieną vairuotojams: šiemet kelių ženklinimas bus atnaujinamas laiku – kol linijos nėra per daug nusidėvėjusios.

„Kelerius metus būdavo atnaujinama tik apie 50 proc. horizontaliojo ženklinimo, tad jis buvo visiškai nudėvimas. Mažėjant linijų atspindžiui, prastėja jų matomumas tamsiuoju paros metu, ypač lyjant. Atspindžio reikalavimai Lietuvoje šiuo metu ir taip yra žemesni nei tokiose Europos šalyse kaip Olandija ar Vokietija, tad jei jis nėra laiku atnaujinamas, kyla eismo įvykių pavojus. Šiemet linijos bus atnaujintos pačiu laiku, todėl vairuotojai keliuose galės jausti saugiai“, – pasakoja specialistas.

T.Ignatavičius mini, kad Europos Parlamentas ruošia direktyvą, kuria bus siekiama suvienodinti Europos šalių kelių ženklinimą, didinti atspindžio koeficientą tamsiuoju paros metu ir lyjant, o linijos plotį daryti ne mažesnį nei 15 cm (šiuo metu Lietuvoje linijos plotis yra 12 cm). Šie pokyčiai yra būtini norint geriau išnaudoti pagalbines automobilių saugos funkcijas ir skatinti savavaldžių automobilių plėtrą.

Po pertraukos – sklandūs darbų metai

Pernai, po kelerių metų pertraukos, buvo paženklintas visas suplanuotas linijų ir simbolių kiekis. Ankstesniais metais to padaryti buvo neįmanoma dėl užsitęsusių viešųjų pirkimų procedūrų. Sklandžiai paženklinti net ir Utenos regiono keliai, dėl kurių ženklinimo metus vyko teisminiai ginčai.

Anot T.Ignatavičiaus, šiemet visi darbai taip pat turėtų būti atlikti laiku.

„Džiaugiamės praeitų metų rezultatais: dėl našesnės technikos ir kvalifikuotos komandos sugebėjome pasiekti puikų rezultatą – iš viso magistraliniuose, krašto bei rajoniniuose keliuose 2018 m. „Biseris“ horizontaliai paženklino 1 640 000 kv. m linijų bei simbolių. Jei šį kiekį paverstume standartine ištisine kelio linija, ji būtų maždaug tokio ilgio kaip atstumas tarp Lietuvos ir Australijos. Šiemet esame suplanavę ženklinimo darbus pagal nustatytus prioritetus ir kiekius, palaikome aktyvią tiekimo grandinę su medžiagų tiekėjais, tad trukdyti ženklinti gali tik prastas oras“, – pasakoja „Biserio“ vadovas.

Jis taip pat pabrėžia, kad dėl efektyvaus ženklinimo praėjusiais metais daugiau dėmesio buvo skirta ir rajoniniams keliams, kuriems, paprastai dėl didelės darbų apimties, laiko nebelikdavo. Jie intensyviai bus ženklinami ir šiemet.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos