Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kelyje „Via Baltica“ – pavojingi ir šiurkštūs kelių eismo taisyklių pažeidimai

Gegužės 12 d. Estijos, Latvijos ir Lietuvos kelių policijos tarnybų pareigūnai, vienu metu vykdė sustiprintą transporto kontrolę tris Baltijos šalis kertančiame kelyje „Via Baltica“. Pareigūnų dėmesys buvo skirtas šiurkštiems ir labiausiai avaringumą įtakojantiems pažeidimams – pavojingo ir chuliganiško vairavimo atvejams išaiškinti, pavojingam lenkimui ir įvažiavimui į priešingos krypties eismo juostas, krovininio transporto kontrolei. Pareigūnai taip pat atkreipė dėmesį į kitų eismo dalyvių – pėsčiųjų, dviračių vairuotojų, vadeliotojų drausmingumą ir Kelių eismo taisyklių laikymąsi.
Reido akimirka
Reido akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Pavojingame kelyje – šiurkštūs pažeidimai

Reido metu pareigūnai Lietuvos teritorijoje patikrino apie 450 transporto priemonių ir nustatė 27 kelių eismo taisyklių pažeidimus, keliančius grėsmę eismo saugumui, įtakojančius saugų vairavimą ir atsakingą dalyvavimą eisme.

Nustatyti 7 pavojingo įvažiavimo į priešpriešinę eismo juostą atvejai – kaip žinia, būtent šie pažeidimai dažniausiai lemia tragiškus eismo įvykius kelyje „Via Baltica“. Taip pat buvo nustatyti 6 mobiliojo ryšio telefonų vairuojant naudojimo atvejai, 5 leistino greičio viršijimo atvejai, taip pat nustatyti 5 krovininių automobilių vairuotojų padaryti pažeidimai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Trišalio reido kelyje „Via Baltica“ metu buvo vykdomas viešas ir neviešas patruliavimas tarnybiniais automobiliais ir motociklais.

Bendros priemonės metu pareigūnai turėjo galimybę susipažinti su kaimyninių šalių policijos pareigūnų naudojamais tarnybiniais automobiliais ir motociklais, jų įranga, pasidalinti patirtimi ir įgūdžiais.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Pirmiausia reidas prasidėjo ties buvusiu Saločių-Grenctalės pasienio patikros punktu. Čia buvo tikrinamos į Lietuvą įvažiuojančios transporto priemonės. Grubių pažeidimų čia nenustatyta. Visi patikrinti vairuotojai buvo blaivūs.

Tiesa, vienam vilkiko vairuotojui buvo surašytas protokolas už praeities „nuopelnus“. Visų pravažiuojančių automobilių numerius tikrinantys prietaisai parodė, kad vairuotojas stacionariu greičio matuokliu buvo nufotografuotas viršijantis greitį.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Kiek vėliau reidas persikėlė į magistralę, kurioje policijos pareigūnai pažeidėjus fiksavo važiuodami tarnybinėmis spalvomis ir ženklais nepažymėtu automobiliu.

Jau per pirmuosius kilometrus užfiksuotas kelių eismo taisyklių pažeidimas. „Volvo“ vairuotoja nepaisė lenkti draudžiančių ženklų ir kelio ženklinimo. Sustabdyta 26 metų mergina tvirtino, kad draudimo nepastebėjo. Jai vietoje surašytas protokolas ir paskirta pusė minimalios baudos – 14 eurų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Vėliau pareigūnams įkliuvo ir maždaug 40 km/val. greičiau nei leistina važiavęs užsienio šalies pilietis.

Vairuotojas nesitikėjo, kad šiame kelyje gali būti nežymėtų policijos automobilių, tad priartėjęs „Audi“, kurio grotelėse ėmė mirksėti švyturėliai, pažeidėją gerokai nustebino. Vairuotojas buvo supažindintas su savo pažeidimu ir kelionę tęsė „apdovanotas“ protokolu.

Iš magistralės – į Panevėžį

Galiausiai Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnai priemonę baigė vizitu Panevėžyje. Automobiliai buvo stabdomi S.Kerbedžio gatvėje. Būtent čia užfiksuota daugiausiai įvairių pažeidimų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Žiūronais atvažiuojančius vairuotojus iš tolo stebėję pareigūnai netrukus pradėjo rašyti protokolus be saugos diržo važiuojantiems panevėžiečiams. Taip pat įkliuvo ir nemažai vairuotojų, kurie vairuodami naudojosi mobiliuoju telefonu.

Vienam vairuotojui teko atsisveikinti su iš draugo pasiskolinto automobilio technine apžiūra. Panevėžietis vairavo klevo lapu nepažymėtą „Opel“, ant kurio vis dar buvo sumontuotos dygliuotos žieminės padangos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Reido akimirka

Reido metu tikrintas ir vairuotojų blaivumas. Kad išvakarėse vartojo alkoholį vienas vairuotojas prisiminė tik tuomet, kai alkoholio matuoklio ekrane įsižiebė 0,14 promilės.

Kadangi vairuotojas turėjo didesnį nei dvejų metų stažą, jam jokia atsakomybė taikoma nebuvo. Visi kiti vairuotojai buvo blaivūs.

„Mirties kelio“ vardo nusikratyti nepavyksta

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiais metais kelyje „Via Baltica“, žuvo 5 žmonės. Nuo metų pradžios iki balandžio 30 d. šiame kelyje įvyko 77 eismo įvykai, buvo sužeista 15 žmonių.

Per tą patį praėjusių metų laikotarpį kelyje įvyko 97 eismo įvykiai, 12 eismo įvykių metu buvo sužeista 14 žmonių, žuvo 4 žmonės. 2015 metais „Via Baltica“ Lietuvos teritorijoje įvyko 271 eismo įvykis, iš jų 56 eismo įvykiuose nukentėjo žmonės – 19 žuvo ir 69 buvo sužeisti.

Tarptautinis koridorius E67 pasižymi didžiule apkrova, ji naudoja įvairūs eismo dalyviai – lengvieji automobiliai, sunkvežimiai, krovininis ir ūkio transportas, pėstieji, dviratininkai, vadeliotojai ir kiti eismo dalyviai, kurie dažnai sukelia pavojingas situacijas ir lemia tragiškus eismo įvykius. Lietuvoje bendras „Via Baltica“ ilgis yra 269,47 km., jį sudaro penki magistralinės reikšmės keliai.

Lietuvos kelių policijos tarnyba ir ateityje glaudžiai bendradarbiaus su kaimyninių šalių – Latvijos ir Estijos kelių policijos padaliniais ir vykdys bendrą veiklą eismo saugumo užtikrinimo srityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais